Gå til innhold

Søster ble voldelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke greit å ty til vold. Men du har jo litt av "skylda" du også når du framprovoserte det, når du tydelig så at hun var opprørt og da velger å sprute vann på henne. Så sånn sett så har dere begge "skylda". Men hvis ikke dette er normalt oppførsel av henne, og bli voldelig altså.. kan du ikke prøve å snakke med henne og finne ut om det er noe annet som plager henne, hvorfor handlet hun slik hun gjorde? 

Anonymkode: 69e05...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det forumet her, altså. Folk er uenige med TS bare for å være vriene. At folk sier at det er like ille å sprute vann på noen som å regelrett denge dem, for så å si at det at hun tok henne i håret for å få henne av seg når søsteren klikka rettferdiggjør at en voksen dame denger et annet menneske med en lykt er jo helt idiot. Selvom noe av det TS gjorde ikke hjalp på situasjonen rettferdiggjør det da på ingen måte at et voksent menneske kaster lykter og drar til noen med knyttneve. 

Hvis folk her inne helt ærlig talt mener at vannsprut er verre enn å gå inn for å banke noen så er jeg oppriktig bekymret for de fleste av dere. Tullinger.

Anonymkode: 988fd...692

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greit å ty til vold. Men du har jo litt av "skylda" du også når du framprovoserte det, når du tydelig så at hun var opprørt og da velger å sprute vann på henne. Så sånn sett så har dere begge "skylda". Men hvis ikke dette er normalt oppførsel av henne, og bli voldelig altså.. kan du ikke prøve å snakke med henne og finne ut om det er noe annet som plager henne, hvorfor handlet hun slik hun gjorde? 

Anonymkode: 69e05...1e8

Jeg har da ikke skyld i at hun prøver å banke meg uansett. Jeg skjønner godt at det ble til en trigger for henne, men det gjør det ikke greit for det.  

Jeg klarer ikke å snakke med henne akkurat nå. Har fått pappa til å ringe henne, og da hadde hun grått og sagt hun ville flytte.. Vet ikke hva mer de har snakket om, men det får bli mellom dem. Skjønner hun har det vanskelig, men tror ikke det er meg hun trenger å snakke med om det..

Anonymkode: fc2f8...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Hvis TS og søsteren hennes var menn hadde denne diskusjonen sett veldig annerledes ut..

Jeg kan kanskje til en viss grad skjønne basketak nr 1, jeg ville også blitt mer provosert av å bli sprutet vann på (men jeg forstår TS's sin reaksjon også). TS beskrev det at hun tok tak i håret til søsteren som en forsvarsreaksjon, tror de fleste av oss ville gjort noe liknende for å holde en illsint, knyttnevefektende person unna.

Basketak nr 2 var helt drøyt. Tenk om TS hadde blitt truffet i øyet av lykta. Det kan godt være at søsteren har en vanskelig periode og kanskje ikke er helt frisk, men det rettferdiggjør ikke såpass voldelige reaksjoner. 
Om dere hadde observert TS ute på gata i tilstanden hun er i nå (verandaleppe og kutt og blåmerker på armene), hvor mange av dere hadde mistenkt mishandling fra en mann? De fleste av dere hadde sikkert steilet om TS hadde svart at "det var hennes egen skyld". Men i denne tråden er det visst TS som har stelt i stand hele opptrinnet og kan skylde seg selv.

Skjønner godt at TS føler seg utrygg. Jeg ville nok ha flyttet ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -Willow skrev:

Nei, det er heller ikke greit å dra hverandre i håret. Det virker på TS som noe hun gjorde i forsvar mot søsteren som kastet seg over henne for å slå. Poenget er uansett at det er en stor overdrivelse å ty til vold i denne situasjonen. Jeg kan ikke forstå hvorfor det var galt av TS å fortelle historien om bilen. Det er jo en helt naturlig ting å snakke om. Hadde jeg gjort det samme hadde vi garantert snakket om det i min venninnegjeng og ledd av hvor klønete jeg er - uten at jeg hadde klikket og havnet i fight mode av den grunn. 

Ja, siden TS er i offerposisjonen og ingenting av det hun gjorde kan hun tas for. Hun kan ikke tas for kranglene, ei heller at hun sprutet vann på en sint person, ei heller at hun lugget henne i håret. Alt er søsteren sin skyld og samvittigheten til TS er helt ren. 

Dette er rett og slett kvalmt. Her er det åpenbart to parter involvert, og jeg anser TS som fryktelig sleip som legger alt over på søsteren sin og stakkarsligjør seg selv. Sladre til far og samboer som oppfordrer til anmeldelse gjør det hele bare enda mer absurd. 

Det er virkelig ingen som spruter vann på en illsint person dersom man virkelig er redd. Jeg tipper at TS forstod ganske kjapt at dette ikke var et lurt trekk, så dysser hun det ned i ettertid at hun gjorde det grunnet redsel.

Anonymkode: e43b4...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det forumet her, altså. Folk er uenige med TS bare for å være vriene. At folk sier at det er like ille å sprute vann på noen som å regelrett denge dem, for så å si at det at hun tok henne i håret for å få henne av seg når søsteren klikka rettferdiggjør at en voksen dame denger et annet menneske med en lykt er jo helt idiot. Selvom noe av det TS gjorde ikke hjalp på situasjonen rettferdiggjør det da på ingen måte at et voksent menneske kaster lykter og drar til noen med knyttneve. 

Hvis folk her inne helt ærlig talt mener at vannsprut er verre enn å gå inn for å banke noen så er jeg oppriktig bekymret for de fleste av dere. Tullinger.

Anonymkode: 988fd...692

Det er ingen som har skrevet det. Poenget er jo at TS ikke er uten skyld her selv om hun liker å tro det. 

Anonymkode: e43b4...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det sikkert ikke var så kult å høre. Jeg hadde allerede sagt jeg skulle gå på rommet etter middag, og strakk meg allerede der mer enn jeg er komfortabel med, men tenkte det var godt for oss begge å få litt pause fra hverandre. 

Vi sloss en gang da vi var rundt 10-13 år. Ellers har vi aldri sloss. Krangla har vi gjort til tider, men relativt lite. Kunne vært mye mer, men jeg velger stort sett å tie om det er noe som plager meg fordi hun ikke tåler kritikk eller tilsnakk i det hele tatt. Hun kan bli forbanna av en så enkel ting som at jeg sier at det er på tide at hun rydder opp etter hun lagde mat for tre dager siden. Så som regel svelger jeg kameler hele tiden, gjør masse husarbeid for henne(hun har en fysisk krevende jobb, så jeg tar gjerne litt ekstra, men egentlig ender det opp med at jeg gjør alt), lager middag til henne ofte(mye fordi det er kjipt å både rydde opp etter min og hennes matlaging):fnise: 

Når det er sagt, er jeg ikke perfekt selv. Hennes største problem med meg er at hun mener jeg kritiserer henne mye. For min del kritiserer jeg henne på langt nær så mye som jeg har lyst til :fnise: det her gjelder sånne småting som at hun bare slenger jakka si rett på gulvet når hun kommer hjem, Ikke rydder etter seg på kjøkkenet, handler lite mat og andre ting vi har felles, vasker aldri. 

Vi har hatt en mangelfull barndom/ungdomstid som er mye av grunnen til at hun ikke har lært seg helt det med å vaske, rydde og ikke minst å kommunisere på en grei måte..

Ts

 

Anonymkode: fc2f8...8de

Men da vet du jo at hun ikke tåler kritikk. Da får du godta henne som hun er. Hvorfor bor dere sammen i det hele tatt hvis du syns din søster har så mange feil 

Anonymkode: dae07...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har skrevet det. Poenget er jo at TS ikke er uten skyld her selv om hun liker å tro det. 

Anonymkode: e43b4...190

Det har hun strengt tatt ikke skrevet. Hun skriver derimot flere ganger at hun er langt fra perfekt, men at ingenting av det som skjedde her unnskylder vold fra voksne mennesker. Det er ikke noe å kverulere på. Uansett så skal man ikke dra til folk og kaste gjenstander etter dem. Søsteren ble voldelig først, det er ikke snakk om en situasjon hvor vold kan være nødvendig for søsterens del. Å kverulere på dette blir rett og slett for dumt. TS kan være så hoven hun vil, unnskylder det fortsatt ikke i denne situasjonen. Vold som fører til de skadene TS sitter igjen med kan ikke forsvares med at hun ble sprutet vann på og opplevde TS som slem. Det går bare ikke ann å forsvare sånn oppførsel fra et voksent menneske fordi du opplever TS som usympatisk. 

Anonymkode: 988fd...692

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da vet du jo at hun ikke tåler kritikk. Da får du godta henne som hun er. Hvorfor bor dere sammen i det hele tatt hvis du syns din søster har så mange feil 

Anonymkode: dae07...102

Så fordi en person ikke tåler kritikk, så skal man aldri kommentere på noe til den personen? 

Anonymkode: fc2f8...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forhistorien til det med bildøra er at pappa plutselig så til meg at han hadde fikset en ripe på den etter jeg hadde brukt den, og at det hadde kostet han 4000 kr. Dette var altså en ripe i passasjerdøra. Grunnet dette var han skeptisk til at jeg skulle bruke bilen. Syns det ærlig talt var utrolig kjipt å høre, jeg er ekstremt forsiktig når jeg kjører hans bil, og vet helt sikkert at jeg ikke har vært bortpå noe. Derfor ble jeg opprørt når hun gjør det, for så å le og bare gå etterpå. Selv om det var hun som gjorde det, føler jeg et ansvar når det er jeg som låner bilen. 

Resten av det du skriver her er bare bullshit, vold er aldri greit.

Ts

Anonymkode: fc2f8...8de

Bare for å få klarhet i situasjonen, det var du som hadde lånt bilen (og derfor sto ansvarlig overfor din far), men din søster kjørte den og smalt døra inn i et tre? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at jeg er klar over at hun kan bli voldelig? Fordi vi sloss en gang for 13 år siden?

Håper virkelig noen troller noe alvorlig her inne, som mener at man fortjener å bli slått fordi man har sprutet vann.. i redsel.. Og hvorfor fortjente jeg det gang nr 2?Fordi jeg ikke krøp sammen og gikk lydig på rommet mitt som et normalt voldsoffer? Trodde ikke folk var så primitive... 

Anonymkode: fc2f8...8de

Hva var det som gjorde at du ble redd og følte behov for å forsvare deg fysisk (ved å sprute vann)? Dere sloss en gang for 13 år siden, så du hadde (som du selv påpeker) ingen grunn til å tro at hun ville bli voldelig. Hva trodde du kom til å skje, som gjorde at det var nødvendig at du forsvarte deg? For meg henger ikke disse to tingene helt sammen. Du hadde ingen grunn til å tro at hun ville bli voldelig, men du var så skremt at du sprutet vann for å forsvare deg. 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke skyld i at hun prøver å banke meg uansett. Jeg skjønner godt at det ble til en trigger for henne, men det gjør det ikke greit for det.  

Jeg klarer ikke å snakke med henne akkurat nå. Har fått pappa til å ringe henne, og da hadde hun grått og sagt hun ville flytte.. Vet ikke hva mer de har snakket om, men det får bli mellom dem. Skjønner hun har det vanskelig, men tror ikke det er meg hun trenger å snakke med om det..

Anonymkode: fc2f8...8de

Vold er aldri greit. 

Jeg skjønner godt at du ikke klarer snakke med henne akkurat nå, det hadde ikke jeg heller orket. Fint at du ba faren din ringe henne, hun trengte nok noen å snakke med. 

Det er tydelig at hun har det vanskelig, og trenger noen å snakke med. Verken du, faren deres, venninnen eller andre i familien/venner skal være den hun snakker med. Det dere kan bidra med er å hjelpe henne med time hos fastlegen, kanskje en av dere kan bli med og hjelpe til å forklare problemet. Kommunen har kanskje også et lavterskeltilbud innen psykiatri, som dere kan kontakte uten henvisning fra lege. 

Min umiddelbare tanke er at det ligger enten en psykisk lidelse eller rusproblematikk bak dette, for reaksjonen virker å være helt ute av proporsjoner. 

En ting er jeg sikker på, dere bør ikke bli boende sammen. Det tror jeg kan være ganske ødeleggende for søskenforholdet. Dere klarer jo ikke kommunisere direkte med hverandre, men går gjennom faren deres. 

44 minutter siden, Anoia skrev:

Altså... Hvis TS og søsteren hennes var menn hadde denne diskusjonen sett veldig annerledes ut..

Jeg kan kanskje til en viss grad skjønne basketak nr 1, jeg ville også blitt mer provosert av å bli sprutet vann på (men jeg forstår TS's sin reaksjon også). TS beskrev det at hun tok tak i håret til søsteren som en forsvarsreaksjon, tror de fleste av oss ville gjort noe liknende for å holde en illsint, knyttnevefektende person unna.

Basketak nr 2 var helt drøyt. Tenk om TS hadde blitt truffet i øyet av lykta. Det kan godt være at søsteren har en vanskelig periode og kanskje ikke er helt frisk, men det rettferdiggjør ikke såpass voldelige reaksjoner. 
Om dere hadde observert TS ute på gata i tilstanden hun er i nå (verandaleppe og kutt og blåmerker på armene), hvor mange av dere hadde mistenkt mishandling fra en mann? De fleste av dere hadde sikkert steilet om TS hadde svart at "det var hennes egen skyld". Men i denne tråden er det visst TS som har stelt i stand hele opptrinnet og kan skylde seg selv.

Skjønner godt at TS føler seg utrygg. Jeg ville nok ha flyttet ut.

Hvis en kvinne får blåmerker etter å ha blitt slått av mannen er det aldri hennes egen feil. Det samme bør gjelde her også, vold er aldri riktig, det skal ikke forsvares eller unnskyldes. 

Søskenforhold kan være vanskelige, søsken (mens de er barn) kan vite nøyaktig hva de skal si for å få den andre til å miste kontrollen og slå, og på den måten selv være et "uskyldig offer". Som voksne bør vi ha kvittet oss med det, både å terge helt til den andre slår, og å slå når den andre terger nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anoia skrev:

Altså... Hvis TS og søsteren hennes var menn hadde denne diskusjonen sett veldig annerledes ut..

 

:rolleyes: oh lord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiMa skrev:

Bare for å få klarhet i situasjonen, det var du som hadde lånt bilen (og derfor sto ansvarlig overfor din far), men din søster kjørte den og smalt døra inn i et tre? 

Hva var det som gjorde at du ble redd og følte behov for å forsvare deg fysisk (ved å sprute vann)? Dere sloss en gang for 13 år siden, så du hadde (som du selv påpeker) ingen grunn til å tro at hun ville bli voldelig. Hva trodde du kom til å skje, som gjorde at det var nødvendig at du forsvarte deg? For meg henger ikke disse to tingene helt sammen. Du hadde ingen grunn til å tro at hun ville bli voldelig, men du var så skremt at du sprutet vann for å forsvare deg. 

Vold er aldri greit. 

Jeg skjønner godt at du ikke klarer snakke med henne akkurat nå, det hadde ikke jeg heller orket. Fint at du ba faren din ringe henne, hun trengte nok noen å snakke med. 

Det er tydelig at hun har det vanskelig, og trenger noen å snakke med. Verken du, faren deres, venninnen eller andre i familien/venner skal være den hun snakker med. Det dere kan bidra med er å hjelpe henne med time hos fastlegen, kanskje en av dere kan bli med og hjelpe til å forklare problemet. Kommunen har kanskje også et lavterskeltilbud innen psykiatri, som dere kan kontakte uten henvisning fra lege. 

Min umiddelbare tanke er at det ligger enten en psykisk lidelse eller rusproblematikk bak dette, for reaksjonen virker å være helt ute av proporsjoner. 

En ting er jeg sikker på, dere bør ikke bli boende sammen. Det tror jeg kan være ganske ødeleggende for søskenforholdet. Dere klarer jo ikke kommunisere direkte med hverandre, men går gjennom faren deres. 

Hvis en kvinne får blåmerker etter å ha blitt slått av mannen er det aldri hennes egen feil. Det samme bør gjelde her også, vold er aldri riktig, det skal ikke forsvares eller unnskyldes. 

Søskenforhold kan være vanskelige, søsken (mens de er barn) kan vite nøyaktig hva de skal si for å få den andre til å miste kontrollen og slå, og på den måten selv være et "uskyldig offer". Som voksne bør vi ha kvittet oss med det, både å terge helt til den andre slår, og å slå når den andre terger nok.

 

Veldig enig med denne. Hvorfor denne redselen hvis du ikke har sloss tidligere enn 13 årsalderen. 

Anonymkode: dae07...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi en person ikke tåler kritikk, så skal man aldri kommentere på noe til den personen? 

Anonymkode: fc2f8...8de

Man skal hvert fall ikke sprute vann i ansiktet når de begynner å bli sinte. Da ber man jo om bråk. Har ei søster med adhd som gikk lenge uten medisiner. Jeg vet hva jeg prater om.

Anonymkode: dae07...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man skal hvert fall ikke sprute vann i ansiktet når de begynner å bli sinte. Da ber man jo om bråk. Har ei søster med adhd som gikk lenge uten medisiner. Jeg vet hva jeg prater om.

Anonymkode: dae07...102

Sitt heller stille og ta imot den verbale mishandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er som ett synkende skip, der rottene nekter å forlate dekk.

Anonymkode: 22197...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis har jeg lest diverse forum nok til å vite at trådstarter alltid blir kritisert. Vet at hvis min søster hadde skrevet innlegg om hendelsen, hadde hun blitt slaktet i større grad enn det jeg blir. Jeg har ikke bevisst prøvd å skade noen, og samvittigheta mi består i denne situasjonen. Skjønner selv at når jeg sprutet vann var jeg med på å eskalere situasjonen. Likevel er det i mitt hode INGENTING som forsvarer vold, unntatt det å beskytte seg selv før vold.

Ts

Anonymkode: fc2f8...8de

Trådstarter blir som oftest kritisert hvis han/hun nekter å innse sin egen rolle i en situasjon. Å bli sprutet vann på er kanskje ikke så vondt at du får blåmerker av det, men det skrur opp sinnet et par hakk ekstra, så JA, du startet denne situasjonen, og DU ts, burde være den som ber om unnskyldning og flytte ut fra huset slik at søstra di og venninnen hennes kan ta inn en ny person som ikke ødelegger stemningen slik du gjør. Du virker rett og slett ikke helt god. 

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter en heftig krangel hvor jeg hadde rett? Hvor står det?

Det vi snakket om før hun kastet seg over meg for andre gang var hvordan vi bedre kunne kommunisere for at det ikke skulle bli så opphetet...

Ts

 

Anonymkode: fc2f8...8de

Jeg tror at søstra di har fått nok av dine "formaninger og krav" - du er ikke mora hennes, men søstra!

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forhistorien til det med bildøra er at pappa plutselig så til meg at han hadde fikset en ripe på den etter jeg hadde brukt den, og at det hadde kostet han 4000 kr. Dette var altså en ripe i passasjerdøra. Grunnet dette var han skeptisk til at jeg skulle bruke bilen. Syns det ærlig talt var utrolig kjipt å høre, jeg er ekstremt forsiktig når jeg kjører hans bil, og vet helt sikkert at jeg ikke har vært bortpå noe. Derfor ble jeg opprørt når hun gjør det, for så å le og bare gå etterpå. Selv om det var hun som gjorde det, føler jeg et ansvar når det er jeg som låner bilen. 

Resten av det du skriver her er bare bullshit, vold er aldri greit.

Ts

Anonymkode: fc2f8...8de

"Vold er aldri greit". 

Du skriver at hun var rasende på deg, men igjen så må jeg bare understreke at det var  DU som startet volden.

Ja, les nøye. 

DU  startet volden ved å sprute vann på henne. Jeg foreslår at du flytter ut, og lar henne være i fred.

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det forumet her, altså. Folk er uenige med TS bare for å være vriene. At folk sier at det er like ille å sprute vann på noen som å regelrett denge dem, for så å si at det at hun tok henne i håret for å få henne av seg når søsteren klikka rettferdiggjør at en voksen dame denger et annet menneske med en lykt er jo helt idiot. Selvom noe av det TS gjorde ikke hjalp på situasjonen rettferdiggjør det da på ingen måte at et voksent menneske kaster lykter og drar til noen med knyttneve. 

Hvis folk her inne helt ærlig talt mener at vannsprut er verre enn å gå inn for å banke noen så er jeg oppriktig bekymret for de fleste av dere. Tullinger.

Anonymkode: 988fd...692

I denne situasjonen så sitter ts og hakker på søstra si. Søstra blir rasende, Ts mener at søstra hennes fortjener å bli enda mer ydmyket og hiver vann på henne. Nei, å bli banket er verre enn å få vann på seg, så jeg er enig med deg, men fordi det framkommer ganske tydelig at ts nektet å gi seg med hakkingen og ydmykelsen av sin søster, så vil jeg nesten påstå at vannspruten i denne enkeltsituasjonen nesten kan unnskyldes med at søstra gikk etter ts.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har hun strengt tatt ikke skrevet. Hun skriver derimot flere ganger at hun er langt fra perfekt, men at ingenting av det som skjedde her unnskylder vold fra voksne mennesker. Det er ikke noe å kverulere på. Uansett så skal man ikke dra til folk og kaste gjenstander etter dem. Søsteren ble voldelig først, det er ikke snakk om en situasjon hvor vold kan være nødvendig for søsterens del. Å kverulere på dette blir rett og slett for dumt. TS kan være så hoven hun vil, unnskylder det fortsatt ikke i denne situasjonen. Vold som fører til de skadene TS sitter igjen med kan ikke forsvares med at hun ble sprutet vann på og opplevde TS som slem. Det går bare ikke ann å forsvare sånn oppførsel fra et voksent menneske fordi du opplever TS som usympatisk. 

Anonymkode: 988fd...692

Søsteren ble voldelig først fordi ts sitter og hakker og hakker og hakker og hakker.....  uff, ble det hakk i platen på deg, TS? Jeg mistenker deg for å være den samme som angrep den fyren på utestedet, før du skrøt av det her inne. Du kan gjerne benekte det, men jeg tror at du er den samme dama.

Anonymkode: 46efe...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Sitt heller stille og ta imot den verbale mishandlingen.

Ja det syns jeg. Jeg og min søster har sloss gjennom hele barndommen og våre diskusjoner som voksne blir så heftige at vi i perioder velger å ikke ha kontakt. 

Anonymkode: dae07...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av grunnen til at folk ikke støtter ts her og er at hun ikke tar på seg noe ansvar, sånt sier mye om en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det syns jeg. Jeg og min søster har sloss gjennom hele barndommen og våre diskusjoner som voksne blir så heftige at vi i perioder velger å ikke ha kontakt. 

Anonymkode: dae07...102

Huff, sånne personer er så ødeleggende for de ansvarlige i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Huff, sånne personer er så ødeleggende for de ansvarlige i samfunnet.

For vår del var det oppveksten som har gjort det slik. Veldig splitt og hersk fra moren vår, så ble hun favoritt og de mot meg. Mobbet og slått av mor og søster gjennom oppveksten. Jeg ble et veldig sint barn som tilslutt begynte å ta igjen.

F.eks slikt vær vanlig. Søster satt å slo meg med flaske på låret, armen og hodet. Da jeg tok flasken og slo tilbake ble jeg dratt i håret av moren vår. Så satt hun i skjul og pekte og lo. Hun har selv innrømmer i voksen alder at hun kunne kaste en ball i hodet mitt kun for å få i gang noe. 

I voksen alder har hun kontakt med moren og ikke jeg, det er et tema vi ikke kan prate om. Hun er en person som tar kontakt hver han hun trenger noe, om jeg sier nei så risikerer jeg å bli slått. Jeg blir i voksen alder fortsatt gjort narr av. Jeg velger å gå vekk, se vekk og ikke ha kontakt. Hun kan finne på å ringe meg kun for å slenge dritt om en gammel sak så sitter jeg i tlf i 1t å hører på dritt om meg selv. Hun har møtt opp sint på døren min en gang og kjeftet, skreket og slått. Jeg gjorde ingenting men gjemte meg tilslutt på badet til hun dro. 

Hun er roligere med adhd medisin. Men fremdeles den samme. Mindre vold bare. 

 

Så jeg vet mye om hvordan man håndterer voldelige mennesker, spesielt innenfor familie.

Anonymkode: dae07...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...