Gå til innhold

Søster ble voldelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor med min søster og en venninne i et stort hus vi leier sammen, vi har bodd sammen i over et år. Det har stort sett har det gått veldig fint. Det gjorde det altså ikke denne torsdagen..

Alle tre var kommet hjem for dagen og vi satte oss på verandaen og snakket om dagen. Jeg kommenterte på det at søsteren min kvelden før smelte døra på den ganske nye bilen til pappa rett inn i et tre. Hun ble sint og begynte å skrike til meg. Følte på oppførselen som truende, så jeg tok vannflaska hennes og spruta på henne. Da kasta hun seg over meg, prøvde å slå meg. Jeg beskyttet meg ved å ta tak i håret hennes og holde henne på avstand, og hun ga seg ganske fort.

Vi gikk inn, og hun begynte plutselig å gråte, sa hun hadde vondt i hodet og var sliten. Jeg spurte om jeg kunne gjøre noe for at det skulle bli bedre, og vi ble enige om at jeg skulle legge meg på soverommet etter middag(hadde kun sovet fire timer den natta, så det gjorde meg ikke noe)

Plutselig gikk tema inn på en tidligere krangel vi har hatt, og hun begynte da å skrike til meg at hun ikke tåler trynet mitt og at jeg skal dra meg på soverommet. Fortalte henne på en stille og rolig måte at hvis hun ikke tåler mitt ansikt, får hun gå på sitt rom. Jeg betaler like mye i leie, og har like stor rett til å være på stua. Hun tok tak i en lykt på bordet og slengte den mot meg. Hun slo meg også med knyttneve mot munnen. Jeg var nok full av adrenalin for jeg kjente ikke at jeg fikk vondt og nå husker jeg ikke stort av det heller. Husker ikke hvordan det endte, men plutselig storma hun på rommet sitt. 

Så plutselig på kroppen min at jeg hadde kutt på arma, blåmerke på arma, magen og foten og verandaleppe. Lykta hun brukte som våpen lå knust på gulvet, og det lå en til gjenstand på gulvet som jeg ærlig talt ikke husker om hun slo meg med, men an

Etter hendelsen dro jeg til pappa og har vært hos han siden. Fortalte han om hendelsen og sa at jeg forventet at han gjorde det klart for henne at det ikke var akseptabelt. Han vil ikke det, for som vi begge vet, blir hun sint og trekker seg unna om hun får kritikk.

Vet dette ble et langt innlegg, men jeg er bare så rådvill på hva jeg skal gjøre. Kjæresten min vil at jeg skal anmelde, men det er ikke aktuelt. Jeg skal nå være sykemeldt i 4 uker(av andre grunner), så har forsåvidt ikke noe som gjør at jeg MÅ være hjemme, men jeg syns det er kjipt å føle meg utrygg i nærheten av min egen søster og i mitt hjem..

Anonymkode: fc2f8...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere begge to virker gale. Hvorfor i alle dager sprutet du vann på henne i utgangspunktet?! Jeg skjønner godt at hun freaket ut. Jeg ville også blitt sint (enda jeg vanligvis er en bedagelig person). Unødvendig å bringe på bane hva hun hadde gjort med bildøren - hun følte seg nok anklaget, som om hun ikke følte seg skyldig, skamfull og angrende fra før, liksom. Det var med stor sannsynlighet ikke noe hun gjorde med vilje, og har selvfølgelig dårlig samvittighet, om hun sier det høyt eller ikke. 

En annen ting er at her ser vi kun saken fra din synsvinkel. Det er utelukkende deg jeg leser om her. Hun kan ha oppfattet det på en HELT annen måte. Har du ingen empati? Det handler om å ha evne til å kunne se ting fra den andres synsvinkel, og forstå hvordan og hvorfor vedkommende gjorde som den gjorde (ikke å forstå/ikke forstå basert på egne hendelser og "sånn ville JEG håndtert det", men å se alt fra hennes perspektiv), og dermed få en forståelse for hva som gjør at hun handler som hun gjør.

Anonymkode: b0738...8ee

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå får du gi deg. Selvfølgelig forteller jeg fra min side, det er den siden jeg kjenner til. 

Angående bilen begynte hun å le da det skjedde og bare gikk. Romkameraten vår (som er hennes venninne) så også til henne at reaksjonen hennes var veldig uansvarlig.

Jeg sprutet vann på henne fordi hun virket truende, som om hun allerede der var på vei til å kaste seg over meg, og det var min reaksjon på det. 

Ts

 

Anonymkode: fc2f8...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk av deg å sprute vann på henne. Vold er ikke OK, men der trigget du en allerede opprørt person. Du virker usympatisk og ekkel og søsteren din virker som hun sliter psykisk. 

Anonymkode: ed6a6...800

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de, TS. Skjønner godt at du sprutet vann på henne.

Anonymkode: 08cf4...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sprutet vann på henne og dro henne i håret. Du er da ikke uskyldig her. At kjæresten vil at du skal anmelde høres helt fjernt ut. 

Vold er ikke greit, men du setter deg fryktelig mye i offerposisjon her når du var aktiv både med språk og fysisk. 

Flytt heller ut om du er så utrygg som du skal ha det til. Så er det jo greit å ikke gå inn for å provosere henne.

Anonymkode: e43b4...190

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må lære å oppføre seg selv om hun er kvinne. Helt greit å sprute vann på henne når hun ikke oppfører seg.

Anonymkode: 92bab...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å være litt voldelig med søsken da? Vi er det fremdeles, det er en del av å ha søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så umodne dere begge to er. Også sladrer du til pappa🙄

Anonymkode: 32d36...796

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nøste~ skrev:

Er det ikke vanlig å være litt voldelig med søsken da? Vi er det fremdeles, det er en del av å ha søsken.

Nei, det er det ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Kom dere tilbake til pikerommene, dere er ikke voksne nok til å bo uten foreldre som holder dere i nakkeskinnet.

Anonymkode: 1bcbe...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sprutet vann på henne og dro henne i håret. Du er da ikke uskyldig her. At kjæresten vil at du skal anmelde høres helt fjernt ut. 

Vold er ikke greit, men du setter deg fryktelig mye i offerposisjon her når du var aktiv både med språk og fysisk. 

Flytt heller ut om du er så utrygg som du skal ha det til. Så er det jo greit å ikke gå inn for å provosere henne.

Anonymkode: e43b4...190

Det med at jeg sprutet vann på henne var en reaksjon som skjedde i sekundet, ikke noe som var godt gjennomtenkt akkurat, og det er heller ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Jeg ble redd, og jeg anser ikke det som en uvanlig reaksjon.

Jeg tok tak i håret hennes for å holde henne så langt unna meg som mulig. Å forsvare seg syns jeg ikke er å regne som å delta i volden.

Anonymkode: fc2f8...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i hvert fall ikke oppegående nok til å ha barn. Dette er jo det samme som partnervold. Forkastelig.

Anonymkode: 7a17b...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg sprutet vann på henne fordi hun virket truende, som om hun allerede der var på vei til å kaste seg over meg, og det var min reaksjon på det. 

Ts

 

Anonymkode: fc2f8...8de

Du sprutet vann på en truende person? :klo: 

Anonymkode: 6f682...b27

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det er det ikke.

Jeg slåss med søsteren min for ikke så lenge siden, så jo det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville nå heller reist meg opp å gått enn å sprute vann...

Tror jeg kunne klikka litt også om jeg var forbanna fra før og så ble sprutet vann på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med at jeg sprutet vann på henne var en reaksjon som skjedde i sekundet, ikke noe som var godt gjennomtenkt akkurat, og det er heller ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Jeg ble redd, og jeg anser ikke det som en uvanlig reaksjon.

Jeg tok tak i håret hennes for å holde henne så langt unna meg som mulig. Å forsvare seg syns jeg ikke er å regne som å delta i volden.

Anonymkode: fc2f8...8de

Dette er ekstremt tynt. Nei, jeg mener absolutt at du også var delaktig. I tillegg tipper jeg du fremstiller historien for å gå mer i din favør.

Dere begge trenger hjelp. 

Anonymkode: e43b4...190

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Jeg slåss med søsteren min for ikke så lenge siden, så jo det er det.

Dere som er voldelige mot søsknene deres tilhører heldigvis en minoritet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt tilbakemeldingene her. Det er da søren ikke normalt å oppføre seg slik - uansett om man er søsken vel? Virker som søsteren din har det vondt inni seg og trenger hjelp, TS. Det er aldeles ikke akseptabel oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...