Gå til innhold

Sorggruppe - erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nylig faren min i ung alder og har snakket med sorgterapeut et par ganger. Det har vært utrolig vanskelig og jeg er redd for å havne i et varig, mørkt hull. Nå har jeg blitt henvist til en sorggruppe for å snakke med andre i lignende situasjon. Jeg har svært lite erfaring med samtaleterapi i det hele tatt og lurer på om noen kan dele hvordan det er å snakke om noe så personlig som sorg og mental helse i en gruppe med fremmede mennesker. 

Hjalp det dere? Hvordan fungerer det? 

 

Anonymkode: 32ce4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig gode erfaringer! Jeg mistet også en forelder i ung alder, og det hjalp meg mye å møte forståelse og fellesskap i sorggruppa. Alle som er der er jo i samme situasjon, så det er ikke flaut å innrømme at man sliter eller å gråte foran de andre. Anbefaler deg virkelig å prøve det, i hvert fall et par ganger. Gruppas dynamikk er ofte avhengig av terapeuten, så håper din gruppe har en god terapeut. 

Anonymkode: 4f22b...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått i sorggruppe. Det var fint på en måte, men samtidig ikke helt det jeg hadde behov for. Jeg hadde behov for å bearbeide den sorgen og tapet jeg hadde hatt, og jeg følte ikke at sorggruppen var stedet for det. det var heller en slags utveksling av erfaringer rundt ulike situasjoner. Det avhenger nok veldig av dynamikken i den sorggruppen man er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...