Gå til innhold

Lønn saksbehandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fortell dem som sant er at du ikke kan takke ja til den lønna da du går i null etter alle utgifter er betalt. Anonymkode: b05ad...5e1

Det er vel ikke akkurat en jobbs ansvar at du går i null?

Anonymkode: 700ad...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 385 000,- i året...Syntes det er latterlig lite, men må vel bare være glad for å få jobb. Var i gjennomsnitt 150 søknader pr. Stilling jeg søkte på. Er eldre en deg HI og har flere års erfaring:grine:

Anonymkode: 6a05b...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke takket ja om de ikke øker lønnen. Spesielt siden du kun har søkt på 3 stillinger og har en annen deltidsjobb så du overlever en stund til. Det var latterlig lavt, men de forventer nok at du skal forhandle, så kom igjen! 

"Takk for interessant intervju og tilbud om jobb. Jeg ønsker en årslønn på 440.000. Ønsker svar på lønnsspørsmålet før jeg tar stilling til om jeg takker ja til stillingen". 

Ikke skriv "hvis jeg ikke får minst 400.000 tar jeg ikke jobben". Da står de fritt til å si nei ok, takk for oss. Men ved å formulere det på en måte som ovenfor må de komme med et svar tilbake, dersom de ikke vil øke lønnen kan de likevel ikke trekke tilbake det opprinnelige tilbudet. 

Men helt alvorlig, 365.000 var fryktelig lavt. Jeg sier søk videre om de ikke møter deg lenger opp! Heia deg!

Anonymkode: d5994...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/8/2017 den 8.43, AnonymBruker skrev:

PS. Jeg har mulighet til å jobbe 100% i min deltidsjobb og tjene 410.000,-. 

Anonymkode: 79b58...567

Da ville jeg gjort det, og ventet til det dukkert opp noe bedre.

Anonymkode: f82c8...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt den likevel. Den lønnen er litt lav, men ikke ekstremt lav, og da får du relevant erfaring som kan lønne seg senere. 

Anonymkode: a7c5e...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lønnen er faktisk ikke uvanlig lav for en sånn stilling. Jeg begynte som konsulent med bachelor med en lønn på 355.000 for nesten fem år siden. Nå tjener jeg 80.000 mer. Gjør man en god jobb er det mulig å stige mye og raskt i det private.

Anonymkode: 4529b...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er lett å få tak i folk som kan gjøre jobben, så vil ikke lønna være så høy, dessverre :)

Men noen titusener ekstra burde det være mulig å forhandle seg fram til, går ikke det bør man se etter andre alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei, gammel tråd, men prøver meg her. Har fått tilbud om jobb i kommunen med ca samme lønn som trådstarter. Stillingen har krav om 3 års høyere utdanning, noe jeg har. Jeg har også jobbet noen år i privat sektor tidligere. Kan man forhandle lønn i kommunen? Hvordan går man eventuelt fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rake skrev:

Hei, gammel tråd, men prøver meg her. Har fått tilbud om jobb i kommunen med ca samme lønn som trådstarter. Stillingen har krav om 3 års høyere utdanning, noe jeg har. Jeg har også jobbet noen år i privat sektor tidligere. Kan man forhandle lønn i kommunen? Hvordan går man eventuelt fram?

Fast lønn i kommune. Sjekk på ks sine sider,  der står lønn for kommunale ansatt. Du får jo med deg ansiniteten din inn i kommunen og kan legge de årene du har jobbet på ansiniteten.

Anonymkode: 2b8e4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fast lønn i kommune. Sjekk på ks sine sider,  der står lønn for kommunale ansatt. Du får jo med deg ansiniteten din inn i kommunen og kan legge de årene du har jobbet på ansiniteten.

Anonymkode: 2b8e4...677

Takk for svar! Ser jeg har fått det laveste, altså 0 ansiennitet. Har ikke vært ansatt i kommunen før. Teller ikke de årene fra privat sektor? Jeg har i tillegg vært hjemme i foreldrepermisjon son også burde telle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre veldig vanlig. Du bør takke ja og bygge erfaring, eventuelt se på det som et springbrett videre i karrieren og heller forhandle lønn ved neste jobb eller under medarbeidersamtalen etter et års tid. Når du ikke har relevant arbeidserfaring å slå i bordet med og ikke kan vise til konkrete resultater kommer du ikke så langt. Jeg har hatt utrolig mange kandidater til intervju med din bachelorgrad, som hadde vært overlykkelige over å få en relevant jobb bare for å få relevant erfaring på CV. Hilsen en som har jobbet 6 år i rekruttering og bemanningsbransjen. 

Anonymkode: 7de02...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rake skrev:

Takk for svar! Ser jeg har fått det laveste, altså 0 ansiennitet. Har ikke vært ansatt i kommunen før. Teller ikke de årene fra privat sektor? Jeg har i tillegg vært hjemme i foreldrepermisjon son også burde telle?

Ikke evig for å være ansatt i kommune for å få ansiniteten. Alle år du har jobbet teller, så ekte du har papirer på det. Om det så ut som avisbud

Anonymkode: 2b8e4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke evig for å være ansatt i kommune for å få ansiniteten. Alle år du har jobbet teller, så ekte du har papirer på det. Om det så ut som avisbud

Anonymkode: 2b8e4...677

Ordboken slo seg løs her😂 du får ansiniteten utifra alle år du har jobbet. Så fremst du har attester på ansettelsesforholdet. Bør ikke ha vært i kommunal sektor. Alt teller.

Anonymkode: 2b8e4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ordboken slo seg løs her😂 du får ansiniteten utifra alle år du har jobbet. Så fremst du har attester på ansettelsesforholdet. Bør ikke ha vært i kommunal sektor. Alt teller.

Anonymkode: 2b8e4...677

Var det jeg også trodde. Hvem tar jeg kontakt med angående dette? Navnet son står på jobbtilbudet? Eller lønn i kommunen? Føler det er frekt å begynne å kverulere, men må da vel gå an å forhøre seg om de har tatt hensyn til mine år i arbeidslivet? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rake skrev:

Var det jeg også trodde. Hvem tar jeg kontakt med angående dette? Navnet son står på jobbtilbudet? Eller lønn i kommunen? Føler det er frekt å begynne å kverulere, men må da vel gå an å forhøre seg om de har tatt hensyn til mine år i arbeidslivet? 😉

Lønn i kommunen. Be om å få ansinitetsberegning. Noen har eget skjema, mens det andre steder holder å sende med attester. Dette er normal prosedyre når man jobber i kommune, så ikke noe med frekkheten å gjøre. Dog vil de fleste kommuner spare og "glemmer" å nevne ansinitetsberegning. Synes det er frekt😂

Anonymkode: 2b8e4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet for ikke så lenge siden i en stilling som saksbehandler. Fikk 400 K i året. Jeg har mastergrad, noe som var et krav i utlysningen. Syns lønna var lav og har bytta jobb.

Anonymkode: 5e776...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nina1975

For sent å gjøre noe med det nå, men du skulle aldri sagt at du forventet lønn på ca 400.000. Da tar de jo utgangspunkt i det og legger seg rett under. Neste gang må du prise deg langt høyere. Om du priser deg høyt, tror de ubevisst at du er dyktig...  Forstår det sånn at dette gjelder jobb hos en privat bedrift, da er det bare å sette i gang forhandlingene. For å ro deg inn ang startlønna så må du finne info om lønn i tilsvarende jobber. Legg deg på det høyeste. Hør ang. frynsegoder.  Lykke til

Endret av Nina1975
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Ser nå det er en 6 mnd gammel tråd:fnise:  Hvordan gikk det? Om du tok jobben, er det på tide å be om lønnsforhøyelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig lavt. Jeg startet på 420 som saksbehandler i min først jobb, har master i jus. Det var ikke lønnen som gjorde at jeg tok jobben, men for å få relevant erfaring. Er det første jobb er det bedre med noe relevant og dårlig betalt tenker jeg. Få deg et års erfaring eller noe og start og søk på andre jobber etter en stund. De kan IKKE forvente et du blir værende særlig lenge når de tilbyr deg den lønnen.

Anonymkode: 6271f...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...