Gå til innhold

Lønn saksbehandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har fått tilbud om stilling som saksbehandler i en mellomstor bedrift. Jobben vil være krevende og hektisk. De tilbyr en lønn på 365.000,- fast. Jeg er 26 år og nyutdannet (bachelor i økonomi og administrasjon + årsenhet i jus).

Stusser litt på den lave lønnen. Jeg hadde tjent bedre i min deltidsjobb dersom jeg hadde jobbet 100% der og den er ikke relevant til utdanningen min og krever heller ikke utdanning. 

Hva synes dere jeg skal gjøre? Ta den for å få erfaring eller søke mer? Selve stillingen virker helt Ok.

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS. Jeg har mulighet til å jobbe 100% i min deltidsjobb og tjene 410.000,-. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er deltidsjobben din relevant da? Jeg tenker at som nyutdannet må man jobbe for å øke verdien sin. Du har ikke relevant erfaring, derfor burde du heller vurdere hvor viktig det er for deg å få dét fremfor hvor høy lønn du får. Hvis deltidsjobben din er relevant, så skjønner jeg ikke hva du spør om.

Anonymkode: 3b046...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig lav lønn. Her lønner det seg tydeligvis ikke med utdanning.  

Anonymkode: b05ad...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er deltidsjobben din relevant da? Jeg tenker at som nyutdannet må man jobbe for å øke verdien sin. Du har ikke relevant erfaring, derfor burde du heller vurdere hvor viktig det er for deg å få dét fremfor hvor høy lønn du får. Hvis deltidsjobben din er relevant, så skjønner jeg ikke hva du spør om.

Anonymkode: 3b046...40a

Nei, den er dessverre ikke relevant. 

Jeg har boliglån, bil og en del faste utgifter så jeg vil akkurat gå i 0 hver måned om jeg tar saksbehandlerstillingen. Jeg ser andre lignende annonser der lønnen er høyere og jeg vet ikke om jeg burde ha is i magen og søke mer til jeg treffer, eller bare gå for denne. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Latterlig lav lønn. Her lønner det seg tydeligvis ikke med utdanning.  

Anonymkode: b05ad...5e1

Ja, stusset litt på det samme.. De spurte hva jeg tjente i min nåværende jobb og jeg sa hva lønnen er på ved 100% stilling og så de ble litt brydd. Jeg så for meg i alle fall 400.000,- ettersom det er en svært krevende stilling hvor de også krever utdanning. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er dessverre ikke relevant. 

Jeg har boliglån, bil og en del faste utgifter så jeg vil akkurat gå i 0 hver måned om jeg tar saksbehandlerstillingen. Jeg ser andre lignende annonser der lønnen er høyere og jeg vet ikke om jeg burde ha is i magen og søke mer til jeg treffer, eller bare gå for denne. 

Anonymkode: 79b58...567

Hvor lenge har du søkt da? Hvis det er første jobbintervju du har vært på, så kanskje jeg hadde beholdt deltidsjobben min enn så lenge. Jeg er helt desperat etter å få jobb nå, men det er fordi jeg ikke får jobbet 100% i deltidsjobben min og dermed så vil jeg slite økonomisk om et par måneder. Så for min del hadde en jobb med lønn på 365 000 vært bedre enn deltidsjobben min. Hadde jeg hatt mulighet til å jobbe 100% i deltidsjobben min så lenge, så hadde jeg nok ikke stresset like mye og følt at jeg kunne ta til takke med hva som helst :P 

Anonymkode: 3b046...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med 372.000 i min første relevante jobb etter studie (bachelor i det samme som deg). Var vanskelig å få napp på dette tidspunktet, så jeg takket gladelig ja og tenkte ikke noe over årslønnen ift. andre stillinger. Økte til 408.000 året etter.

Anonymkode: db4b5...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lav lønn! Du må forhandle på lønna:) 

Jeg fikk tilbud om 376000,- i min jobb (saksbehandler i kommunen - 3 år bachelor). Endte opp med 412000,- i startlønn. Nå 2 år etter har jeg 440000,- 

Anonymkode: 07e84...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig lav lønn og skjønner godt du er betenkt. Kan du ikke forhandle deg frem til litt mer? Si at du så for deg ei lønn på ca. 400.000..

Anonymkode: 42759...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første intervjuet jeg har vært på. Har bare foreløpig søkt på 3 stillinger. Den ene ble besatt, den andre har jeg ikke hørt noe fra enda og den tredje fikk jeg intervju og tilbud om jobb ganske raskt. 

Jeg skjønner jeg ikke kan forvente meg å tjene en million, men jeg synes kanskje 365.000,- er veldig lavt i 2017..?

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, jeg sa fra at jeg då for meg en lønn på 400.000,- i startlønn, men fikk altså tilbud om 365.000,-. Virker ikke som det er rom for forhandlinger. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man virkelig forvente startlønn på 400.000 med kun bachelor?

Anonymkode: 700ad...4a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg begynte som byggesaksbehandler i kommunen fikk jeg tilbud om 515000 i startlønn. Hadde definitivt forhandlet på lønnen. Sjekk hva som er vanlig startlønn for nyutdannene med din utdanning og start forhandlingen ut i fra det. 

Anonymkode: 76d02...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS, jeg sa fra at jeg då for meg en lønn på 400.000,- i startlønn, men fikk altså tilbud om 365.000,-. Virker ikke som det er rom for forhandlinger. 

Anonymkode: 79b58...567

Det er alltid rom for forhandling👍🏻😊 Det er både vanlig og forventet å forhandle på lønn 

Anonymkode: 07e84...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

kan man virkelig forvente startlønn på 400.000 med kun bachelor?

Anonymkode: 700ad...4a4

Jeg tror da det? Synes ikke det er veldig høyt i dag. Har flere studievenner med samme økonomiske bakgrunn som har hatt rundt 400k i startlønn. 

Anonymkode: 79b58...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal snakke litt med studievenninnene mine som jobber som saksbehandlere i ulike sektorer og høre hva de tenker. 

Dersom jeg ikke får forhandlet opp lønnen er jeg skikkelig i tvil på hva jeg skal og bør gjøre.. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er saksbehandler i en statlig institusjon, har mastergrad. Her tjener vi ca 430 000, i førstekonsulentstillinger. Jeg synes også dette er for lavt. Men det nytter ikke å forhandle om lønn. Sjefen vår sier at for å få høyere lønn, må vi dokumentere at vi har nye og utvidede arbeidsoppgaver og ansvarsområder. Det er ikke så lett å endre på stillingene sine slik. Den eneste muluigheten man har til å påvirke lønna si her hos oss, er ved ansettelsestidspunktet. Den lønna man får da, blir vedvarende hele karrieren....

Det som er KJEMPEirriterende, er at nye saksbehandlerjobber som blir utlyst nå på denne institusjonen, er definert som seniorkonsulentstillinger! Folk som blir ansatt nå, får en høyere tittel og mulighet for høyere lønn enn det vi "gamle" har. Det er kjempesurt å se at de nyutdannede som har hatt sommerjobb her, og senere søker på faste stillinger, blir seniorkonsulenter. Mens vi som har mye erfaring, er førstekonsulenter med lavere lønn. Vi har snakket med nærmeste leder og leder i neste ledd mange ganger om dette, men de sier det ikke er mer penger å hente, vi må spare, spare. Og at det skal MYE til å endre på en stillingstittel.

TS, du bør si at du har veldig lyst på jobben, men at de må strekke seg litt mer, for det er for lavt, lønnsmessig. Det er faktisk dårlig betalt, å ikke bikke 400 000 når du har bachelor synes jeg.

Anonymkode: 44b2e...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mellomstore bedriften prøver å rævkjøre ts. For en kjip personalpolitikk. Hva er det de innbiller seg? 365000,- for å gjøre en krevende hektisk jobb man må ha bachelor for å være kvalifisert til..

Fortell dem som sant er at du ikke kan takke ja til den lønna da du går i null etter alle utgifter er betalt. Hvilken bedrift er dette? Går de med gode overskudd? 

Anonymkode: b05ad...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en nokså kjent mellomstor bedrift som går med et svært solid overskudd hvert eneste år utifra offentlig regnskap. 

Anonymkode: 79b58...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...