Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Trotwood skrev:

Nå er det 3 uker etter MA (føles mye lenger ut!), og vi har fremdeles ikke hatt samleie. Jeg ble så stressa av dette med infeksjonsfare og at man bør vente med å prøve igjen til etter mensen, men virker som mange prøver rett på?  Ellers er jeg kombinert fremdeles lei meg etter MA og utålmodig på å gravid igjen. :/ 

 

Føler med deg! Hadde en BO i juni. Er fortsatt tungt. Spesielt når man ikke har blitt gravid igjen og skulle hatt termin i januar.

Det er lov å være lei seg! Er en helt forferdelig opplevelse og følelse.

Vi startet med prøvinga så fort blødningene var over, som var litt i underkant av 2 uker. Så lenge du har sluttet å blø, er det bare å prøve igjen! Håper det snart klaffer for dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det beste er å prøve å bli kjent med kroppen din. Eggløsning kommer vanligvis 14 dager FØR mensen. Jeg kjenner at eggløsning er rett rundt hjørnet pga stikkinger i magen, eggløsningsslim, ømme bryster og høy sexlyst. Det går an å tempe eller ta eggløsningstester. 

Men har dere jevnlig sex fra noen dager etter mensen og fremover så skal man jo i utgangspunktet treffe:) de sies annenhver dag.

 

Åh! Tusen takk for mange gode råd :-) jeg håper jeg skal kjenne noe annet enn de syke smertene i korsryggen som stråler seg nedover baksiden på lårene, snart :P brystene har jeg dessverre ingen følelse i, etter en operasjon tidligere :P Jadda, det går i stort sett sex hverdag tror jeg :-D får vel innse at jeg må gå til innkjøp av EL tester :P igjen, takk for gode ord <3 veldig utålmodig, og det hjelper vel ikke akkurat! Skal vel egentlig få besøk ila 3 dager, så blir spennende å se :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hattifnatt90 said:

Føler med deg! Hadde en BO i juni. Er fortsatt tungt. Spesielt når man ikke har blitt gravid igjen og skulle hatt termin i januar.

Det er lov å være lei seg! Er en helt forferdelig opplevelse og følelse.

Vi startet med prøvinga så fort blødningene var over, som var litt i underkant av 2 uker. Så lenge du har sluttet å blø, er det bare å prøve igjen! Håper det snart klaffer for dere 😊

Takk og håper det klaffer for deg snart! 

Jeg har sluttet å blø, men alle på sykehuset sa jeg skulle vente 4 uker, ta ny graviditetstest og hvis negativ kunne jeg begynne å prøve etter å ha hatt menstruasjon. Var innom 3 leger og to sykepleiere og når alle sier det samme så blir jeg litt usikker når det er mange her inne som prøver med en gang. Har jo ikke lyst å måtte gjennom MA på nytt hvis jeg kan gjøre noe for å forhindre det, det var et mareritt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trotwood skrev:

Takk og håper det klaffer for deg snart! 

Jeg har sluttet å blø, men alle på sykehuset sa jeg skulle vente 4 uker, ta ny graviditetstest og hvis negativ kunne jeg begynne å prøve etter å ha hatt menstruasjon. Var innom 3 leger og to sykepleiere og når alle sier det samme så blir jeg litt usikker når det er mange her inne som prøver med en gang. Har jo ikke lyst å måtte gjennom MA på nytt hvis jeg kan gjøre noe for å forhindre det, det var et mareritt. :/

Takk. Ser den. Ta å hør på legene og vent:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trotwood skrev:

Takk og håper det klaffer for deg snart! 

Jeg har sluttet å blø, men alle på sykehuset sa jeg skulle vente 4 uker, ta ny graviditetstest og hvis negativ kunne jeg begynne å prøve etter å ha hatt menstruasjon. Var innom 3 leger og to sykepleiere og når alle sier det samme så blir jeg litt usikker når det er mange her inne som prøver med en gang. Har jo ikke lyst å måtte gjennom MA på nytt hvis jeg kan gjøre noe for å forhindre det, det var et mareritt. :/

Jeg hadde en SA i august og spurte om det samme. Da så de at der var bare å prøve med en gang, men er kanskje annerledes med SA og MA. Her blødde jeg ut alt spontant og hadde negativ HCG etter en uke. De så man burde vente en mnd om man trengte "hjelp" med å få ut alt.. 

Synes foresten selv der var vanskelig å ha sex igjen etterpå. Føltes bare feil i begynnelsen. 

Klem til deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2017 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Herlighet, venter mens på lørdag eller søndag... dette er så spennende! Har brukt EL-test for første gang, så nå har jeg litt kontroll. Tror jeg skal bare vente på mensen og evt teste meg på mandag hvis den ikke har kommet. Eller hva tror dere? 😀😀😀

Anonymkode: 2e15a...3ae

Oppdatering: kom ingen mens i helga! Tok av en eller annen grunn en eggløsningstest i dag (hadde så mange billige liggende) og den slo ut positiv! Dette måtte jeg google, og fant ut at eggløsningstester kunne bli gravide av hcg.. jeg måtte da nesten bare ta en graviditetstest (ikke morgenurin): og dette er resultatet! Er denne positiv folkens? Jeg har aldri vært gravid før! Så dette er stort hvis den er positiv 😀

Screenshot_2017-10-30-09-32-17.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lidis88 skrev:

Oppdatering: kom ingen mens i helga! Tok av en eller annen grunn en eggløsningstest i dag (hadde så mange billige liggende) og den slo ut positiv! Dette måtte jeg google, og fant ut at eggløsningstester kunne bli gravide av hcg.. jeg måtte da nesten bare ta en graviditetstest (ikke morgenurin): og dette er resultatet! Er denne positiv folkens? Jeg har aldri vært gravid før! Så dette er stort hvis den er positiv 😀

Screenshot_2017-10-30-09-32-17.png

Graviditetstest: 2 streker = positiv, uansett hvor sterk

EL-test: 2 streker = negativt, med mindre teststreken er sterkere eller lik kontrollstreken.

Hvis dette er G-testen din, så gratulerer :-)

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Graviditetstest: 2 streker = positiv, uansett hvor sterk

EL-test: 2 streker = negativt, med mindre teststreken er sterkere eller lik kontrollstreken.

Hvis dette er G-testen din, så gratulerer :-)

Anonymkode: 86c51...408

Ja det er graviditetstesten! Takk! Er så spent på å fortelle dette til min kjære i kveld.. lurer veldig på hvordan han reagerer! Første barnet for begge to og vi har vært sammen i nesten 8 år. Kommer til å bli vanskelig å ikke fortelle folk om dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 streker :)

Har vært prøver siden januar. Har bestemt meg for å ta en pause fra prøving, fordi jeg har vært ganske stresset. Vi tenkte starte prøvingen igjen etter nyttår, kjenner at jeg har så lyst på barn. Føler et stort tomrom og savn, men dette har jeg ikke fortalt min samboer. Vi begge er 29 år, ingen barn fra før. Så vi er godt vant med å være alene, tror omstillingen vil komme som et sjokk på oss begge.. men som alle sier er det verdt det. Og for meg føles det som om det er meningen med livet, slik tenkte jeg ikke for 2 år siden.

Anonymkode: f1f34...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lidis88 skrev:

Oppdatering: kom ingen mens i helga! Tok av en eller annen grunn en eggløsningstest i dag (hadde så mange billige liggende) og den slo ut positiv! Dette måtte jeg google, og fant ut at eggløsningstester kunne bli gravide av hcg.. jeg måtte da nesten bare ta en graviditetstest (ikke morgenurin): og dette er resultatet! Er denne positiv folkens? Jeg har aldri vært gravid før! Så dette er stort hvis den er positiv 😀

Screenshot_2017-10-30-09-32-17.png

Gratulerer ❤🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer ❤🌼

Tusen takk! Føles spennende og rart. Litt rart å være "alene" om det helt til jeg møter min kjære kl 23 i kveld. Kanskje jeg får en litt større reaksjon da :) blir vanskelig å ikke fortelle det til folk på et par måneder!

Anonymkode: 2e15a...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med 2 streker :)

Har vært prøver siden januar. Har bestemt meg for å ta en pause fra prøving, fordi jeg har vært ganske stresset. Vi tenkte starte prøvingen igjen etter nyttår, kjenner at jeg har så lyst på barn. Føler et stort tomrom og savn, men dette har jeg ikke fortalt min samboer. Vi begge er 29 år, ingen barn fra før. Så vi er godt vant med å være alene, tror omstillingen vil komme som et sjokk på oss begge.. men som alle sier er det verdt det. Og for meg føles det som om det er meningen med livet, slik tenkte jeg ikke for 2 år siden.

Anonymkode: f1f34...21c

Takk! Ja det er en stor omstilling i livet. Lurt at begge er klar for det ihvertfall! Det er bare en time siden jeg tok testen og jeg tenker allerede på den store omstillingen dette kommer til å bli.. når skal jeg ut og drikke vin med venninnene mine igjen feks? Jeg er ihvertfall helt bestemt på at jeg skal ikke gå rundt og tro at hele verden er gravid fordi jeg er det, og snakke med folk om helt andre ting! Og jeg skal prøve å ikke miste meg selv selv om det sikkert er vanskelig når barnet tar mye fokus!

Anonymkode: 2e15a...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Melder meg inn her også. Har ikke lest gjennom tråden da. Men håper det går bra :)
Samboeren og jeg har prøvd nå siden september i fjor, med offisiell godkjenning av lege i desember etter endring av medisiner. 
Men ingen spire enda. Måtte til gyn i starten av sommeren grunnet uregelmessige blødninger og mens. 
Fikk da beskjed om å komme tilbake etter sommeren hvis ingen spire. Men vi har til nå tenkt å vente til over jul, så man kan gå litt ned i vekt. 
MEN så kommer den fine vrien vår :fnise: Har lavt stoffskifte, som har krangla litt i siste, var til legen i dag og ville ha hjelp med det. Men han sier at stoffskifte er bra men plagene mine definitivt er hormonelt betinget. Så han spekulerer på at jeg kan ha PCOS, som forklarer en del faktisk. Så nå blir man henvist til utredning for PCOS og ufrivillig barnløshet. 
Ellers kan jeg si at jeg er 29 og han 32 :) og vi har ingen unger fra tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lidis88 skrev:

Oppdatering: kom ingen mens i helga! Tok av en eller annen grunn en eggløsningstest i dag (hadde så mange billige liggende) og den slo ut positiv! Dette måtte jeg google, og fant ut at eggløsningstester kunne bli gravide av hcg.. jeg måtte da nesten bare ta en graviditetstest (ikke morgenurin): og dette er resultatet! Er denne positiv folkens? Jeg har aldri vært gravid før! Så dette er stort hvis den er positiv 😀

Screenshot_2017-10-30-09-32-17.png

Kan eggløsningstester bli gravide? :fnise: Gratulerer så mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilken dag EL var men antar jeg er 1-3 dager etter IKM.  Negativ test. Nå kan mensen bare komme så jeg kommer i gang med en ny syklus... Har bestilt EL tester så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pompom skrev:

Kan eggløsningstester bli gravide? :fnise: Gratulerer så mye! 

Hahahaha! Positiv mente jeg 😁😁 kanskje hormonene gjør meg litt vimsete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid bommet på eggløsningsdato uten tester, var først når jeg brukte det (A1 sine som kartlegger de to mest fruktbare dagene) at jeg traff riktig og ble gravid :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lidis88 skrev:

Jeg har alltid bommet på eggløsningsdato uten tester, var først når jeg brukte det (A1 sine som kartlegger de to mest fruktbare dagene) at jeg traff riktig og ble gravid :) Lykke til!

Dette var til Lillemeg90 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lidis88 skrev:

Dette var til Lillemeg90 :)

Jeg har alltid vert "sikker" på EL men etter spontanaborten har syklusen tullet. Så tenker det kan være greit å få litt innblikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det når dere tester? Er det som på film hvor man tilsynelatende ringer mannen hjem i lunsjpausen fordi man er fruktbar NÅ og etter jobb er det over?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...