Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk ikke jeg blir her så lenge! Håper jeg iallefall! Jeg fikk nemlig to svaaaaakt positive tester i dag tidlig :ohmy: Og tok en i vann for å sammenligne, og den er helt blendahvit. Jeg har skrevet mer om det i dagboken min (strawberry's prøvedagbok). 

Så er det hva jeg skal si til mannen da. Jeg har jo egentlig lovd ham at jeg ikke skulle ta tester før jeg var nærmere IKM, og er bare 10dpo i dag :phaedra: Og de er ikke SÅ positive at jeg tør å si 100% sikkert at jeg er gravid, men 90% sikkert. Det er vel uansett for tidlig å ta en digital i morgen f.eks? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også være med her! Jeg og samboeren har akkurat bestemt oss for å starte prøvingen. Men jeg vil time det med jobb (vet man ikke kan det, da..), så vi starter ikke heeelt enda :) kanskje neste mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med min første syklus-kalender. Blir spennende. Akkurat ferdig med mens, så går en spennende tid i møte! 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 10.58, strawberry skrev:

Jeg tror faktisk ikke jeg blir her så lenge! Håper jeg iallefall! Jeg fikk nemlig to svaaaaakt positive tester i dag tidlig :ohmy: Og tok en i vann for å sammenligne, og den er helt blendahvit. Jeg har skrevet mer om det i dagboken min (strawberry's prøvedagbok). 

Så er det hva jeg skal si til mannen da. Jeg har jo egentlig lovd ham at jeg ikke skulle ta tester før jeg var nærmere IKM, og er bare 10dpo i dag :phaedra: Og de er ikke SÅ positive at jeg tør å si 100% sikkert at jeg er gravid, men 90% sikkert. Det er vel uansett for tidlig å ta en digital i morgen f.eks? 

Gratulerer så mye! :)

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye! :)

Anonymkode: 86c51...408

Takk! Tok en clearblue digital som viste 1-2 i dag! :ohmy::yvonne: 

Lykke til alle sammen! :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboer må ut å reise rundt EL :sur: Typisk!! 

Anonymkode: 86c51...408

Du får prøve å drikke salvie-te og andre kjerringråd som skal framskynde EL :fnise: Virker som om det funker for mange. Og selv om det er utrolig kjedelig å måtte hoppe over en prøveperiode, så kommer det jo mange flere sjangser:) Kanskje godt med en liten pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Somre skrev:

Du får prøve å drikke salvie-te og andre kjerringråd som skal framskynde EL :fnise: Virker som om det funker for mange. Og selv om det er utrolig kjedelig å måtte hoppe over en prøveperiode, så kommer det jo mange flere sjangser:) Kanskje godt med en liten pause?

Vi har bare hatt en PP hittil, så kjipt med pause allerede :fnise: Skal legge inn noen aksjer før han drar og dagen han kommer hjem! 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten. På dag 9 og 11 (idag) i syklusen har jeg hatt behov for en powernap på rundt 1-1,5 timer. Samboer teor jeg har vitaminmangel, men jeg spiser variert, tar folat og tran. Lurer på om det kan være kroppen som jobber mot EL? Noen andre som blir sliten uka før EL? 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Skjønner ingenting nå. Har ventet på EL nå i en uke, men har ikke langt merke til at den har vært her. Tror jeg må begynne å teste neste PP.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig tråd :) jeg har ikke 100 % stabil syklus, men trodde jeg hadde eggløsning fredag for to uker siden. Vi hygget oss litt den dagen og når det mensen ikke har kommet nå begynne jeg å lure litt! Tok en test i går (ettermiddag) som var negativ. Likevel har mensen ikke kommet!  Men kanskje har jeg hatt eggløsning senere enn jeg trodde. Såå irriterende å ikke vite! Skulle tatt meg et stort glass vin i kveld hadde jeg visst sikkert jeg ikke var gravid, men må nesten vente litt til! For ordens skyld vil jeg tilføye at vi prøver :)

Anonymkode: 2e15a...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så artig tråd :) jeg har ikke 100 % stabil syklus, men trodde jeg hadde eggløsning fredag for to uker siden. Vi hygget oss litt den dagen og når det mensen ikke har kommet nå begynne jeg å lure litt! Tok en test i går (ettermiddag) som var negativ. Likevel har mensen ikke kommet!  Men kanskje har jeg hatt eggløsning senere enn jeg trodde. Såå irriterende å ikke vite! Skulle tatt meg et stort glass vin i kveld hadde jeg visst sikkert jeg ikke var gravid, men må nesten vente litt til! For ordens skyld vil jeg tilføye at vi prøver :)

Anonymkode: 2e15a...3ae

Jeg sitter med akkurat samme følelsen som du sitter med nå. Ustabil syklus enda, forrige måned var den på 24 dager nå har det gått 31 dager. Tok en test i dag og den var negativ :( blir så frustrert over at den ikke kan normalisere seg snart da jeg sluttet på p-pillene i januar. 

Lykke til 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tips til en god (gratis) app som gjør det lett å holde kontroll/ følge med på syklus? Tar siste pille denne uka, wææ :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, plastfolien skrev:

Har dere tips til en god (gratis) app som gjør det lett å holde kontroll/ følge med på syklus? Tar siste pille denne uka, wææ :nori:

Jeg bruker Clue, synes det er en fin app for å holde styr på syklusen. Kan plotte inn både mensen, eggløsning, graviditet, og alle detaljer rundt det 😄 Og så regner den ut gjennomsnitt for når du får eggløsning og mensen neste gang, ut ifra syklusene du plotter inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å føre inn data i et Excel-ark til slutt. Jeg bruker Clearblue Advanced fertilitetsmonitor, og den tar ikke vare på dataene lenger enn 6 måneder. Eneste grunnen til at jeg bruker den, er fordi den minner meg på å teste, og jeg slipper å tyde testen selv (men det finnes andre tester som kan gjøre det). I Excel-fila slipper jeg å bla så himla mye frem og tilbake, og har all data jeg trenger (EL, mensen, sex). Jeg skjønner folk som bruker app altså, men jeg er fornøyd med løsninga :-)

Anonymkode: 2a63b...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tassepus skrev:

Jeg bruker Clue, synes det er en fin app for å holde styr på syklusen. Kan plotte inn både mensen, eggløsning, graviditet, og alle detaljer rundt det 😄 Og så regner den ut gjennomsnitt for når du får eggløsning og mensen neste gang, ut ifra syklusene du plotter inn. 

Takk! Burde jeg legge inn den mensen jeg får nå på sukkerpillene? Eller vente til jeg får (vanlig) mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krøpet til korset og bestilt meg EL-tester. Overbevist om at EL uteble denne mnd :(
Har ingen symptomer som jeg pleier. Rykket litt i livmor og eggstokker for noen dager siden. Har vanligvis rundt 33 dager lange sykluser, men de forrige har vært 29, 34 og 30. 

Var veldig sliten dag 9 og 11. Sov 1-1,5 timer etter middag. 
Dag 13 følte jeg meg veldig "sexy" og huden min var fantastisk (jeg har en eller to dager i mnd hvor jeg bare føler meg fantastisk). Dag 15 og 16 begynte det å rykke i livmortappen. Slags bølgelignende krampe. Har ikke lagt merke til det før. Dag 18, 19 og 20 har jeg hatt en slags øm/strekkfølelse i livmor. Veldig diffus. Dag 19 og 20 fikk jeg også ømme nipler. Idag er jeg på dag 21. Testet negativt på graviditetstest. Skjønner ikke hvorfor jeg testet egentlig, kom ikke som noe sjokk.

Sekret hittil (beklager så mye for detaljer):
Dag 1-4 Mens
Dag 5 Spotting
Dag 6-7 Tørt
Dag 8-10 Grøtete/melkete
Dag 11-15 Klebrig/våt (men ingen EL-slim??)
Dag 16-18 Lotion
Dag 19-20 Tørt
Dag 21 Grøtete (idag) - Negativ test
..

Hadde samleie dag 10, 12, 13, 15, 17 og 18. Ser ut ifra oversikten min at det må ha vært i denne perioden en eventuell EL har funnet sted, men jeg har mine tvil. :ac:

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krøpet til korset og bestilt meg EL-tester. Overbevist om at EL uteble denne mnd :(
Har ingen symptomer som jeg pleier. Rykket litt i livmor og eggstokker for noen dager siden. Har vanligvis rundt 33 dager lange sykluser, men de forrige har vært 29, 34 og 30. 

Var veldig sliten dag 9 og 11. Sov 1-1,5 timer etter middag. 
Dag 13 følte jeg meg veldig "sexy" og huden min var fantastisk (jeg har en eller to dager i mnd hvor jeg bare føler meg fantastisk). Dag 15 og 16 begynte det å rykke i livmortappen. Slags bølgelignende krampe. Har ikke lagt merke til det før. Dag 18, 19 og 20 har jeg hatt en slags øm/strekkfølelse i livmor. Veldig diffus. Dag 19 og 20 fikk jeg også ømme nipler. Idag er jeg på dag 21. Testet negativt på graviditetstest. Skjønner ikke hvorfor jeg testet egentlig, kom ikke som noe sjokk.

Sekret hittil (beklager så mye for detaljer):
Dag 1-4 Mens
Dag 5 Spotting
Dag 6-7 Tørt
Dag 8-10 Grøtete/melkete
Dag 11-15 Klebrig/våt (men ingen EL-slim??)
Dag 16-18 Lotion
Dag 19-20 Tørt
Dag 21 Grøtete (idag) - Negativ test
..

Hadde samleie dag 10, 12, 13, 15, 17 og 18. Ser ut ifra oversikten min at det må ha vært i denne perioden en eventuell EL har funnet sted, men jeg har mine tvil. :ac:

Anonymkode: 86c51...408

Jeg hadde rimelige stabile sykluser, men ikke EL hver syklus, viste det seg. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har prøvd, men kan absolutt være verdt å sjekke ut :-) (Jeg tok blodprøve da, skal sies)

Lykke til!!

Anonymkode: 2a63b...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 22.06, Nikketutta skrev:

Jeg sitter med akkurat samme følelsen som du sitter med nå. Ustabil syklus enda, forrige måned var den på 24 dager nå har det gått 31 dager. Tok en test i dag og den var negativ :( blir så frustrert over at den ikke kan normalisere seg snart da jeg sluttet på p-pillene i januar. 

Lykke til 😀

 

Takk! Du også!! Mensen kom i dag for meg.. hadde tydeligvis en lang syklus denne gangen, og ingen hygge rundt EL!! Tror jeg skal prøve å få til litt "hardere" prøving! Ikke så lett å treffe alltid! Har du funnet ut av noe mer?

Anonymkode: 2e15a...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt ikke gravid denne PP. Til sammenligning føler jeg meg alltid gravid i dpo-land. Nå har jeg ingen symptomer nesten. Det har strekt litt, jeg har ømme brystvorter og kviser i panna og kinnet. Det er litt uvanlig for meg. Jeg er ikke oppblåst og har ikke ømme pupper, som jeg pleier uken før IKM. Ellers er jeg god form. Testet idag igjen - negativ. Får ha is i magen en liten uke til... 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...