Gå til innhold

Endelig klar for å prøve igjen


hotellpute09

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg er klare for å gå på nye runder med prøving. Vi har tre forsøk bak oss på privat klinikk i Norge. 

Første og andre forsøk var negativt, tredje forsøk var positivt. Dessverre ville naturen det annerledes og det ble oppdaget at vår etterlengtede og elskede baby var død da vi var på kontroll i uke 19+6. I mars i år fødte jeg ut vår døde baby, som mest sannsynlig hadde dødd noen uker tidligere. Fosteret ble sendt til obduksjon og vi ventet i to måneder på svar. Når vi endelig fikk svar fikk vi ingen svar - det var umulig å finne ut hva som hadde skjedd eller var feil. Jeg tok morkakeprøve tidlig i uke 12, men denne viste heller ikke noe feil. 

Har brukt sommeren til å sørge over tapet. Uken rundt termindato var fæl å komme seg igjennom. 

Men nå har vi bestemt at vi skal prøve igjen. Søknad er sendt inn til offentlig sykehus. 

Planlegger også å legge om livsstil mens vi venter. Jeg vet ikke hva som er galt eller riktig, men jeg vil at min samvittighet ovenfor forsøkene skal være god. Dette blir min dagbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å høre at det siste forsøket endte som det gjorde. Utrolig trist lesing og jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å måtte føde ut en død baby. Ja, jeg blir rett og slett tom for ord. 

Selv opplevde jeg å bli gravid på mitt andre prøverørsforsøk nå i mai/juni. På TUL (uke 8) viste det seg at embryoet hadde sluttet å utvikle seg, det var ingen hjerteaksjon å finne. Det var en utrolig tung prosess i etterkant med mislykkede kurer hjemme samt to utskrapinger før alt var ute av kroppen. Nå har jeg endelig fått tilbake mensen og skal i gang med et nytt forsøk om ca 4 uker på Rikshospitalet.

Så bra at dere er klar for å prøve igjen og at dere ikke har mistet motet. Jeg vi gjerne følge deg på veien videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist at du/dere måtte gå gjennom det der! Men å fokusere på livsstil og å gjøre det beste ut av det, høres fornuftig ut. Håper det går deres vei snart, og at alt dere har måttet gå gjennom snart vil føre noe godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...