Gå til innhold
AnonymBruker

Australia (Tonga/Fiji)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker   4 090 273 6 270 352
AnonymBruker

Hei

Vi vurderer å reise til Australia og kanskje Tonga/Fiji når vi først er på de kanter av verden. Her trenger vi tips, både til innenriksflygninger/tog, hva som er å se (must see!) og litt om øygruppene jeg nevner. Hvem er billigst (og best) å fly med? Hvordan er prisnivået på hoteller og mat? 

Vi kan tenke oss å være i Sidney på nyttårsaften og ellers i Brisbane, men ingen ting er spikret så tips tas imot med takk. 

Hva var din favorittopplevelse i Australia? Hva var du minst fornøyd med? 

Anonymkode: 49368...39e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ingen Australiafarere her? Ingen som har bodd der, vært på utveksling, ferie...? Nada?

Anonymkode: 49368...39e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg elsker Cairns og områdene rundt, Great Barrier Reef er et must. Fraser Island var en fantastisk opplevelse (lei bil og kjør selv), men dyrt...

På Fiji dro vi til en bitteliten øy, husker ikke i farta hva den heter, men den lå nordvest for Nadi og det var kun en eneste backpacker-resort på hele øya, ikke noe annet. Helt fantastisk. Let etter et slikt sted, det finnes sikkert mange.

Anonymkode: 4782b...7aa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ninajay   77 57
ninajay

Joda, jeg bor i Australia nå, Brisbane. Dro tilbake på utveksling etter at jeg savnet landet veldig etter at jeg dro herfra tre år siden (backpacking). Var da gjennom hele østkysten fra Melbourne til Cairns, brukte ca. 6 uker. "Must see" for de som reiser til Australia (digget ALLE stedene på hver sin måte) er også Noosa, Byron bay, Fraser Island, Whitsundays (utenfor Airlie beach) og Cairns (dykke i Great barrier reef). De tre siste er som regel turer som koster en del (tror vi kjøpte alle tre i en pakke for 6000,- NOK eller noe).
Selvfølgelig også Sydney (50/50 om hva folk synes om byen). Selv elsker jeg Melbourne, men det er kaldt der nå (akkurat blitt vår her). Om sommeren (desember/januar) er det varmt i Melbs, men veldig vekslende. Ikke ulikt Norge sånn sett ;-) 
Sydney rundt nyttår tror jeg er veldig gøy! Brisbane er en utrolig herlig by, ELSKER å bo her men syntes den var lite interessant sist (var bare innom noen dager). Den er ikke så spektakulær som mange av de andre stedene er, og blir derfor litt oversett av reisende. Er mer et veldig trivelig sted å bo over tid, tenker jeg. 

Selv brukte jeg busspass (kilometer-versjonen) fra Greyhound. Hop-on-off og veldig kjekt når man skal oppover kysten! (Fly fra Melbourne til Sydney utenom.) 
Anbefaler varmt Skyscanner for å sammenligne fly osv. 
Backpackere bor som regel på hostell (bruk f.eks. booking.com eller hostelworld.com, førstnevnte pleier å ha minst avgifter på forhånd). Ellers er airbnb innafor, spesielt om man er fler. 

Vet dessverre ikke noe om Fiji/Tonga. Masse god tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden