Gå til innhold

Ikke nok venner til utdrikningslag og babyshower!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare en skikkelig nær venninne. Har selvsagt flere venner, bekjente og kollegaer, men egentlig bare en jeg ville synes det var naturlig å invitere i utdrikningslag. Jeg er fornøyd jeg. Jeg digger min bestevenninne, og har kanskje ikke noe behov for flere nære. Kommer det til utdrikningslag, så tipper jeg det vil bli en spaweekend eller noe i den retningen - meg og henne. Hun skal selvsagt være min forlover hvis jeg en dag gifter meg. 

Tenker ikke på det som stusselig i det hele tatt, snarere enda bedre enn en stor fest! Så det kommer mye an på innstillingen også :)

Anonymkode: 238e9...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skaper mye ditt eget liv. Det å ha mange venner betyr at du også prioriterer å ha mange venner. Venner ikke bare noe man klistrer inn i livet sitt når man vil. Man må pleie vennskap. 

Jeg tenker at det er større verdi å ha venner som stiller opp etter fødsel. De som kommer med boller, kjøpt praktiske gaver som sinksalve, og folk som triller ungen et par timer så mor får sove. 

Babyshower er overfladisk dilldall. Hvis du savner det i livet ditt så er det bare å starte jobben med å bli kjent med masse folk, legge de til på Facebook, snakke med de nok til at det ikke blir rart å invitere de til babyshower og utdrikningslag. Snakk med ei god venninne og gi henne en lang liste med folk hun kan invitere. 

Det er lov å føle det er sårt å ikke ha skikkelig mange man kan invitere til slike ting. Men så må du tenke på at grunnen du ikke har så mange å invitere er ikke at folk ikke liker deg, men at du ikke har prioritert å ha mange nære nok venner. 

 

Anonymkode: e3ed8...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.9.2017 den 9.41, AnonymBruker skrev:

...sier ikke at jeg ville hatt det venner som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skule virkelig ønske at jeg kunne klar å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

Det  er jo nettopp det du sier....du ville gjerne hatt venninner slik at du/livet ditt kunne sett bedre ut...ut fra forventningene samfunnet har, som du sier. Du savner jo ikke å ha flere vennskap, sier du jo!

Anonymkode: 7ab70...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ser ikke problemet, kan du ikke bare kose deg med de venninnene du allerede har? Det er ikke antallet som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  hadde kjempekoslig utdrikningslag med få venninner. Tror vi var kanskje 8 tilsammen, inkl meg selv. Hadde bare 18 gjester i bryllupet vårt også fordi vi ønsket det lite og intimt :) Nærmeste familie og venner. Syns det var helt supert jeg! Koste meg sånn!

Anonymkode: c6b38...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 9.41, AnonymBruker skrev:

...sier ikke at jeg ville hatt det venner som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skule virkelig ønske at jeg kunne klar å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

Vel, men da blir du hvertfaøll viggo og venneløs i utdrikkingslaget, i bryllypet og baby showeren din som sikkert ingen gidder å arrangere og invitere de venninnene du ikke har til heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/6/2017 at 9:22 AM, AnonymBruker said:

Tenker at det er litt stusselig og sårt.

Jeg har ingen stor venninnegjeng. Og de jeg har, liker vel ikke hverandre - de er så forskjellig. Mange av de nære venninnene jeg har hatt før, bor langt unna og jeg forventer ikke at de skal engasjere nevneverdig. Og jeg er ganske sikker på at, om jeg skulle ha giftet meg eller fått barn - er det ingen som hadde klart å samlet sammen noe tropp, til noe opplegg.

Jeg må få sagt at jeg ikke har et ønske om en stor vennegjeng. Jeg har en travel hverdag og har ikke energi til å pleie en drøss med venninner. Men det blir jo som sagt - litt sårt når man kommer til slike situasjoner som dette da.

Før tenkte jeg kun på utdrikningslag, men nå har jo babyshower blitt en stor greie i Norge også :( 

Flere som tenker dette?

Anonymkode: 3601c...e47

Du tar ikke problemene litt på forskudd nå?

Anonymkode: a2e99...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...