Gå til innhold

Ikke nok venner til utdrikningslag og babyshower!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at det er litt stusselig og sårt.

Jeg har ingen stor venninnegjeng. Og de jeg har, liker vel ikke hverandre - de er så forskjellig. Mange av de nære venninnene jeg har hatt før, bor langt unna og jeg forventer ikke at de skal engasjere nevneverdig. Og jeg er ganske sikker på at, om jeg skulle ha giftet meg eller fått barn - er det ingen som hadde klart å samlet sammen noe tropp, til noe opplegg.

Jeg må få sagt at jeg ikke har et ønske om en stor vennegjeng. Jeg har en travel hverdag og har ikke energi til å pleie en drøss med venninner. Men det blir jo som sagt - litt sårt når man kommer til slike situasjoner som dette da.

Før tenkte jeg kun på utdrikningslag, men nå har jo babyshower blitt en stor greie i Norge også :( 

Flere som tenker dette?

Anonymkode: 3601c...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du savner ikke flere venner i hverdagen, men kunne tenke deg noen som "dekorasjon" til babyshower og utdrikningslag? Du får tenke at alt henger sammen. Skulle du hatt en stor venninnegjeng måtte du faktisk prioritert dem i hverdagen også. Så tenk at dette er mitt liv, slik passer det meg å ha det, jeg ønsker ikke å ha så veldig mange venninner. Utdrikningslag og babyshower betyr uansett ingenting, det er ekteskapet og babyen som betyr noe. 

Anonymkode: a7107...979

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er litt stusselig og sårt.

Jeg har ingen stor venninnegjeng. Og de jeg har, liker vel ikke hverandre - de er så forskjellig. Mange av de nære venninnene jeg har hatt før, bor langt unna og jeg forventer ikke at de skal engasjere nevneverdig. Og jeg er ganske sikker på at, om jeg skulle ha giftet meg eller fått barn - er det ingen som hadde klart å samlet sammen noe tropp, til noe opplegg.

Jeg må få sagt at jeg ikke har et ønske om en stor vennegjeng. Jeg har en travel hverdag og har ikke energi til å pleie en drøss med venninner. Men det blir jo som sagt - litt sårt når man kommer til slike situasjoner som dette da.

Før tenkte jeg kun på utdrikningslag, men nå har jo babyshower blitt en stor greie i Norge også :( 

Flere som tenker dette?

Anonymkode: 3601c...e47

Selv om babyshower er blitt en stor greie i Norge, betyr ikke det at du MÅ ha babyshower. Jeg hadde aldri babyshower, og får jeg flere barn, skal jeg fremdeles ikke ha babyshower. Bare tull. Det er nok med dåp osv.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshower er noe av det største tullet som finnes. Selv om du hadde hatt venner er det godt mulig de ikke ville deltatt på noe sånt amerikansk importfjas. 

Du trenger ikke mange venner til utdrikningslag heller. Det er også normalt at ikke alle vennene kjenner hverandre. Og strengt tatt så er det mye kjekkere med små samlinger hjemme hos noen, enn stort balluba. 

Jeg hadde verken utdrikningslag eller babyshower, begge deler var fullstendig uaktuelt for meg. Begge deler er fjas i mine øyne. 

Anonymkode: def53...709

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke mer enn 5-6 ordentlige venninner. Jeg løste det ved å insistere på (til alle venninnene) at jeg overhode ikke ville ha noe utdrikningslag. Vektla at jeg syntes det var unødvendig og tullete (selv om grunne selvsagt var at jeg har en alt for liten vennegjeng). Helt enig i at et utdrikningslag med 5 stk blir stusselige greier- så da syntes jeg det var bedre å droppe det.

babyshower har heldigvis ikke vært aktuelt blant mine venninner- men hvis det hadde vært det, hadde jeg brukt samme argumentasjon. "Jeg ønsker ikke babyshower siden jeg synes det er noe amerikansk fjas, så vennligst respekter mine ønsker!"

Anonymkode: 809fe...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Så du savner ikke flere venner i hverdagen, men kunne tenke deg noen som "dekorasjon" til babyshower og utdrikningslag? Du får tenke at alt henger sammen. Skulle du hatt en stor venninnegjeng måtte du faktisk prioritert dem i hverdagen også. Så tenk at dette er mitt liv, slik passer det meg å ha det, jeg ønsker ikke å ha så veldig mange venninner. Utdrikningslag og babyshower betyr uansett ingenting, det er ekteskapet og babyen som betyr noe. 

Anonymkode: a7107...979

...sier ikke at jeg ville hatt det venner som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skule virkelig ønske at jeg kunne klar å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

...sier ikke at jeg ville hatt venner der, kun som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skulle virkelig ønske at jeg kunne klart å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

 

Anonymkode: 3601c...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

...sier ikke at jeg ville hatt det venner som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skule virkelig ønske at jeg kunne klar å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

Nei, ikke alltid like lett å gi faen. Men har du noen du kan feire med? Eller har du ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...sier ikke at jeg ville hatt det venner som "dekorasjon". I hverdagen har jeg ikke ork til å pleie mange venninner og liker å ha det slik. Men det tar ikke vekk det faktum at det kan være sårt i visse situasjoner. Men det er som du sier....betyr vel ingenting. Men blir litt sliten av alle forventningene samfunnet har. Skule virkelig ønske at jeg kunne klar å gi litt mer F...

Ts

Anonymkode: 3601c...e47

Jeg skjønner deg godt, ts. Jeg har heller ikke noen stor vennegjeng, og har tenkt på det med utdrikningslag selv.. Men når jeg teller opp alle jeg vil ha i bryllupet mitt, så bikker det faktisk 10 stykker, så det kan jo bli et hyggelig utdrikningslag det. Disse menenskene er både venninner jeg ser ofte, venninner jeg ikke ser så ofte men vil ha i bryllupet fordi jeg vokste opp med dem og kusiner som er nær meg selv i alder. Kanskje har du flere enn du tenker du også? :) 

Ellers ser jeg ikke problemet med et utdrikningslag med 5-6 andre jenter. Det kan da vært moro det! Trenger ikke å være masse fjas og tull, dere kan finne på noe hyggelig på dagtid også gå ut og spise på kveldstid. Det er jo kjempe hyggelig! Har ikke noen tips til hvordan du skal klare å gi mer F, skulle ønske jeg klarte det selv.. Men ønsker deg lykke til med utdrikningslaget :) 

 

Anonymkode: 9357e...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som i stedet for utdrikningslag har hatt en helg eller kveld bare med forlover. Feks en tur på spahotell. 

På noen babyshowers har det vært mer fokus på familie. Altså både deg og mannen, søsken og foreldre og venner er invitert.

Men ingen av disse eventene er det jo du som tar ansvar for. Det skal jo liksom være en overraskelse for deg. Så enten koker det jo bort, ellers blir det bare litt få gjester. Da jeg var gravid med førstemann bodde vi på et nytt sted og kjente ikke så mange. Men et par av de nye bekjentskapene mine der arrangerte en liten babyshower hvor vi var 5stk. Veldig koselig! Må jo ikke være en samling av absolutt alle:)

Anonymkode: e4795...ebe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, O.G. said:

Så du ønsker deg flere venninner sånn at du kan få flere gaver i utdrikkingslag og babyshower....

Ja, det var akkurat det jeg mente. Hurra for deg!

Anonymkode: 3601c...e47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nyttig skrev:

Jeg reagerte på dette sitatet fra antropologen.

Sitat

En babyshower er en hyllest av barnet, en hyllest til paret. Det å få barn er ekstremt viktig i mange pars liv

For jeg har ikke til dags dato sett en mann med på babyshower, det er bare for kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshower var ikke aktuelt når jeg fikk barn for syv år siden, vet ikke hvor vanlig det er nå heller. Men jeg kjente litt på det med utdrikningslaget og også når jeg fylte 40 år, at jeg ikke er en del av en større gjeng venninner. Det har alltid vært litt sårt for meg, så det er ikke bare ifm bryllup jeg synes det var leit altså. Men det blir jo ekstra synlig da. Jeg ville derfor ikke ha noe utdrikningslag, men søsteren min arrangerte likevel og det endte med at vi var fire stykker (med meg). Ja, jeg synes det var litt trist, men samtidig var det kjempekoselig og man velger jo litt selv hva man vil fokusere på.

Men ja, jeg forstår deg. Uansett; drit i hva det ser ut som alle andre gjør og har. Det er ikke alltid så fantastisk og rosenrødt likevel.

Anonymkode: 5ce5d...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En trenger da ikke disse festene. Holder det ikke med bryllupsfesten?

Anonymkode: 688ca...713

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 6.9.2017 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke mer enn 5-6 ordentlige venninner. Jeg løste det ved å insistere på (til alle venninnene) at jeg overhode ikke ville ha noe utdrikningslag. Vektla at jeg syntes det var unødvendig og tullete (selv om grunne selvsagt var at jeg har en alt for liten vennegjeng). Helt enig i at et utdrikningslag med 5 stk blir stusselige greier- så da syntes jeg det var bedre å droppe det.

babyshower har heldigvis ikke vært aktuelt blant mine venninner- men hvis det hadde vært det, hadde jeg brukt samme argumentasjon. "Jeg ønsker ikke babyshower siden jeg synes det er noe amerikansk fjas, så vennligst respekter mine ønsker!"

Anonymkode: 809fe...afe

Du står helt fritt til å ikke ønske babyshower og utdrikningslag, men du trenger ikke ta slik aggressiv tone. Du trenger ikke indirekte si at dem som velger annerledes enn deg er teite, særlig ikke når du egentlig kanskje gjerne skulle valgt annerledes selv dersom du hadde flere å invitere. Sannsynligvis blir du gjennomskuet også når du overdriver slik. 

Jeg har for øvrig heller ikke hatt verken utdrikningslag eller babyshower. Har ikke stor vennegjeng og heller ikke særlig interesse for slike arrangementer. Jeg har likevel klart å unngå begge deler uten å legge ut om hvor unødvendig, tullete og amerikansk fjasete slike arrangementer er. 

Endret av Hactar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 19.20, AnonymBruker skrev:

En trenger da ikke disse festene. Holder det ikke med bryllupsfesten?

Anonymkode: 688ca...713

Skulle tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig for deg? 

Jeg har heller ikke drøss med venninner men ønsket ikke noe babyshower uansett. 

I mine svangerskap har jeg vært så syk at en babyshower ikke engang har streifet i tankene mine. Det er ikke sikkert det er noe du tenker på den gangen du blir gravid heller. Og det er ikke lenge siden jeg var gravid, 2 mnd siden. 

Anonymkode: 99032...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...