Gå til innhold

Finnes det noen i norge som ikke har internett/tv over fiber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke :( selv om vi bor i nærheten av en by med ca 20000 så er det dessverre 300 meter til nærmeste boligfelt :( frustrerende når man har to sønner som spiller...

Anonymkode: 3826c...623

Krever ikke høy hastighet for å spille. Det som teller da er latency (ms). Kan fint få lav latency på coax/kobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele boligfeltet der mine foreldre bor, ganske sentralt i Bergen, er uten fiber. De har prøvd å få fiber lenge, men ingen leverandører vil levere opp dit. Det er masse rekkehus noen hundre meter lenger vekk, og de har fiber, men ingen har lyst til å legge bortover mot eneboligfeltet (ca 30 hus). Så de er stuck med internett på gamlemåten. 

Anonymkode: ccae7...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får fiber neste år 😎👏🏼 Endelig skal vi få nett det går an å bruke! Her om dagen tok det meg 10 min å skrive ut et skjema fra skatteetaten 😳

Anonymkode: 9059b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredbånd. Kun Nextgentel som leverer noe overlevbart bredbånd her, kunne selvfølgelig ha hatt telenor som bruker samme linje men da måttet vi ha gått ned på mpbs noe som er uaktuelt. 

Selvfølgelig, det å gå fra lynraskt fiber til tregt bredbånd er ikke særlig morsomt nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fiber og har meldt interesse 1000 ganger. Bare gamle idioter som bor rundt meg. Ble lovet fiber i løpet av 2007 da jeg kjøpte huset. Kjennet jeg blir forbanna bare jeg tenker på det:frustrert:

Jeg hater altibox:(   Her bygget de ut fiber veldig tidlig bare noen plasser de tydeligvis ikke har tenkt å prioritere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på landet, uten fiber. Ingen som gidder å legge fiber her siden det er maks 10-20 hus spredt over et ganske stort område, med 500-2000 meter mellom hvert hus.

Bredbåndet er desverre rævva sånn som det er nå, men skjønner at det ikke er lønnsomt å legge fiber her. Sambo elsker å streame spill på Twitch og lignende, og tjener faktisk litt penger på det, men med vårt nett er det helt umulig. Jeg spiller også en del spill, så å ha fiber høres bare himmelsk ut. Er det én ting jeg skulle ønske de fikset opp i området vårt er det internettet.

Men vi fortsetter å mase da! Er jo et lite håp at de rett og slett blir lei masinga og legger det likevel. :fnise: 

Anonymkode: 61b7a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men som fiber bruker så syntes jeg det er rart at det ikke satses på mobiltbrebånd. Kabel i bakken og gjennom vegger er litt 2010. Fri bruk på mobilt bredbånd så bytter jeg umiddelbart. 😊 

Anonymkode: a1b3b...914

Jeg er ikke enig i at kabel i bakken er 2010. :-) Tvert i mot er det mer og mer på vei inn og det jobbes jo for å etterhvert erstatte de gamle telefonlinjene med fiber. Så da må alt graves opp igjen. Hadde mobilt bredbånd kunnet konkurrere, så kunne de jo ha latt være, men det kan det ikke. Det blir litt som å erstatte et kraftverk med et batteri.

Mobilt bredbånd er noe som har kommet mer de siste årene, men jeg vil heller si at det er et supplement til kablet bredbånd, ikke en erstatning. Det er rett og slett ikke nok kapasitet til at alle kan bruke det samtidig uten databegrensninger. Det er heller ikke like stabilt, hastigheten er ujevn og responstiden er dårlig. (Prøv å få en spillavhengig, hissig gamer til å spille på mobilt bredbånd så vil du se hva jeg mener.)

Det fungerer kun til lett bruk.

Anonymkode: e873a...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i at kabel i bakken er 2010. :-) Tvert i mot er det mer og mer på vei inn og det jobbes jo for å etterhvert erstatte de gamle telefonlinjene med fiber. Så da må alt graves opp igjen. Hadde mobilt bredbånd kunnet konkurrere, så kunne de jo ha latt være, men det kan det ikke. Det blir litt som å erstatte et kraftverk med et batteri.

Mobilt bredbånd er noe som har kommet mer de siste årene, men jeg vil heller si at det er et supplement til kablet bredbånd, ikke en erstatning. Det er rett og slett ikke nok kapasitet til at alle kan bruke det samtidig uten databegrensninger. Det er heller ikke like stabilt, hastigheten er ujevn og responstiden er dårlig. (Prøv å få en spillavhengig, hissig gamer til å spille på mobilt bredbånd så vil du se hva jeg mener.)

Det fungerer kun til lett bruk.

Anonymkode: e873a...181

Forsinkelsestiden er dårligere ja, men du kan faktisk spille stadig flere spill over mobile nett. Det blir stadig bedre der det faktisk bygges ut i stor nok grad. Kommer litt an på hvordan spillet er implementert, og hva slags, og hvor mye data som faktisk sendes. 

Anonymkode: a548a...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 60/20 bredbånd fra Telenor. Svært fornøyd. Kan få fiber på dagen, da jeg bor i sentrum , men ser ikke vitsen?

Tv via Rikstv, spiller en del, også barn som jeg har 50/50. Aldri noensinne hatt problemer med nettet, enda det er 2 macs, 2 nettbrett, 2 mobiler, 2 ps4, Switch, 2 cromecasts tilkoblet hele tiden.

Anonymkode: 1c669...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hatt fiber fra Altibox siden 2010. Superfornøyd, svært sjeldent problemer med det og de få gangene vi har hatt problemer har kundeservice vært veldig behjelpelige. Har både tv og internett fra Altibox, internettlinje på 300/300. :D

Anonymkode: 54e7c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke. Har godt nett uansett. Bor i by med 20.000. De som skulle fikse fiber holdt ikke ord. Mange jeg kjenner som ikke har

Anonymkode: 678be...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Stavanger og kommer aldri til å fiber, eller en annen leverandør enn Nextgentel, desverre der jeg bor nå.  Velforeningen i nabolaget har i flere år jobbet med å få andre leverandører til å bygge ut og gi oss muligheten til å velge hvem vi vil ha som leverandør av nett-tjenester, men ingen har interesse. 

 

 

Anonymkode: 4b7be...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...