Gå til innhold

Marna Haugen (komikerfrue)


Maydis8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

38 minutter siden, Maydis8 skrev:

Det er ikke normalt å skrike, kjefte og kalle hverandre opp i mente foran barna på daglig basis! Greit nok st barn skal se at foreldrene er uenige osv, men dette begynner å bli rimelig drøyt! 

Nå må dere skjønne at programmet gjør at det ser ut som at de krangler hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
5 timer siden, Hattifnatten skrev:

Synes du det er greit å si "du er ikke sjefen bare fordi du har p*kk" (eller noe i den duren) så barna hører det? Det er iallefall ikke sånn jeg vil at barna mine skal lære at man snakker til andre på. Det ble kanskje sagt med en humoristisk undertone, men samtidig fremstod det litt passiv-aggressivt, og det er vanskelig for barn å skille. Synes heller ikke det er greit at man lærer barn å takle uenigheter med å skrike, rope og latterliggjøre motparten. 

Var den jeg reagerte på også, det er ikke normalt å snakke stygt å krangle foran barn og håper disse her viser seg fra en bedre side med tiden.

Endret av Onbothsides
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
2 minutter siden, fannyfab skrev:

Nå må dere skjønne at programmet gjør at det ser ut som at de krangler hele tiden.

Skulle man ikke tro at man i det minste klarte å ikke krangle både foran barn OG kamera? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenny90

Nå kjenner jeg dem begge å klart det fremstilles annerledes på TV enn virkeligheten. Dem klipper jo for å lage god underholdning. Man ser jo bare en brøkdel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jenny90 skrev:

Nå kjenner jeg dem begge å klart det fremstilles annerledes på TV enn virkeligheten. Dem klipper jo for å lage god underholdning. Man ser jo bare en brøkdel. 

Exactly

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2017 den 10.22, Hattifnatten skrev:

Synes du det er greit å si "du er ikke sjefen bare fordi du har p*kk" (eller noe i den duren) så barna hører det? Det er iallefall ikke sånn jeg vil at barna mine skal lære at man snakker til andre på. Det ble kanskje sagt med en humoristisk undertone, men samtidig fremstod det litt passiv-aggressivt, og det er vanskelig for barn å skille. Synes heller ikke det er greit at man lærer barn å takle uenigheter med å skrike, rope og latterliggjøre motparten. 

Helt enig i at det er langt fra normalt. Problemet er at "disse ungene" (generelt) kommer i barnehagen og på skolen med et ordforråd som det nesten er umulig å plukke av dem, og en holdning til andre mennesker som er helt forferdelig. Det finnes ikke noe sjarmerende med et barn som snakker og oppfører seg slik.

Endret av Myrthel
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge to veldig godt men skjønner at det blir krangling når:

- Marna gjør svært lite hjemme, snor seg unna det meste med dårlige unnskyldninger hun ler seg ihjel av. Hadde blitt dritsur selv.

Hun planlegger ofte over hodet på Ørjan også. Han hadde sett for seg tid med familien, hun vil ha med venner. Han vil slappe av, hun planlegger mange ting å gjøre

- Ørjan er nedlatende 

Dårlige rollemodeller når de krangler slik foran barna.

Ellers er de tipp topp og ganske festlige! Husk at det kun er noen minutt ut av hverdagen vi ser.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jenny90 skrev:

Nå kjenner jeg dem begge å klart det fremstilles annerledes på TV enn virkeligheten. Dem klipper jo for å lage god underholdning. Man ser jo bare en brøkdel. 

Dem klipper det ja.... men vi hører jo godt hva som kommer ramlende ut av munnen på dem. Er det klipt sammen å da liksom?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yellowrose skrev:

De gjør det ofte, dessverre. Jeg liker Ørjan bedre enn Marna, jeg synes hun er for hard mot han og burde vise mer hensyn.

HÆÆ??! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna tar på ingen måte skade av foreldre som er seg selv og har humor! Foreldre som skal være så fryktelig politisk riktige i hele barneoppdragelsen, det blir bare falskt og dumt..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bringebæra skrev:

Tenkte faktisk i kveld.. hadde ikke orket en sånn gretten mann som Ørjan.

Hva med marna? Hun er alltid like blid,glad og fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ørjan virker så innmari selvopptatt og egoitisk. Fremstår som en liten unge på skjermen i hvert fall.

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jimmi skrev:

Barna tar på ingen måte skade av foreldre som er seg selv og har humor! Foreldre som skal være så fryktelig politisk riktige i hele barneoppdragelsen, det blir bare falskt og dumt..

Er seg selv? Så hvis foreldre er seg selv, så er alt greit?  Det handler ikke om å være politisk korrekt, det handler om at man som forelder er et forbilde, og at barna gjør som du gjør - ikke som du sier. Hvis de er vitne til at mamma og pappa snakker til hverandre på en sånn måte, og ser at uenighet takles med kjefting og skriking, så kan de få et usunt bilde av hvordan man opptrer ovenfor andre mennesker. 

Dessuten kan det være stressende for et barn å vokse opp i et hjem med høylytt kjefting. 

Endret av Hattifnatten
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hattifnatten skrev:

Er seg selv? Så hvis foreldre er seg selv, så er alt greit?  Det handler ikke om å være politisk korrekt, det handler om at man som forelder er et forbilde, og at barna gjør som du gjør - ikke som du sier. Hvis de er vitne til at mamma og pappa snakker til hverandre på en sånn måte, og ser at uenighet takles med kjefting og skriking, så kan de få et usunt bilde av hvordan man opptrer ovenfor andre mennesker. 

Dessuten kan det være stressende for et barn å vokse opp i et hjem med høylytt kjefting. 

De KAN ta skade av det ja! 

De kan også raskare av å vokse opp med angstfylte foreldre som er så usikre i foreldrerollen at de ikke klarer å være seg selv...

altså ingen fasit- folk får værra som en er!

når det er sagt opplever jeg både marna og Ørjan som meget selvopptatte og oppmerksomhetssøkende. Tror det er derfor de "drar den langt"- for oppmerksomhet. 

Og det får de jo- når vi sitter å diskuterer de en fredagskveld 😜

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lapper skrev:

Hva med marna? Hun er alltid like blid,glad og fornøyd?

Hadde du alltid vært blid,glad og fornøyd med en mann som kritiserer alt du gjør? Jeg hadde blitt både sur, irritert og hadde garantert prøvd å forsvart meg tilbake på kritikken. Til en dag det hadde vært nok å tatt min koffert å reist!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å lese innlegget hennes "Vi har godt av å se oss selv" som forklarer en del rundt det (bittelille) vi får se?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...