Gå til innhold

Hjelp , hva hadde dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi forlovet oss for to år siden. Jeg har alltid drømt om ett fint bryllup. Mellom tiden har vi fått en liten gutt. Etterhvert begynnte jeg å drite i planleggingen av bryllupet for det ble litt mye og jeg innså at uansett hvor mye vi planla hadde vi ingen å invitere:( Nå er vi der at vi fortsatt ikke er gift. Og nå er det virkelig på tide! Men hva hadde dere gjort? Bare underskrevet papirene og Thats it, eller faktisk arrangert ett bryllup? 

Vi har ingen å invitere kun familie medlemmer. Jeg har en! Venninne og mannen har en venn. Det er så stusselig at jjeg har mistet helt lysten på å ha ett fint bryllup, selv om jeg har ønsket det helt fra jeg var liten jente. 

Anonymkode: ff705...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å signere papirene og så ha et fint lite bryllup. Som en liten, fin og intim middag med ønskelige elementer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hva er feil med å invitere familiemedlemmer og de to vennene da? Det kan jo bli et like fint bryllup selv om dere ikke blir så mange?

Kanskje tilmed finere fordi dere kan bruke pengene på fin kjole,god middag og mye passende pynt?

Gå for å arrangere ett vil jeg si,ettersom du har drømt om det. Kanskje det blir veldig mye mindre stusselig enn du tror? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg ville gladelig byttet med deg. Å sitte på utstilling forran 60 gjester en laaaaaaang kveld er temmelig klaustrofobisk. 

Ha festen og kos deg. Jo færre invitert jo mer muligheter har du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har det akkurat som deg. Jeg har bare en venninne å invitere i bryllupet mitt. Mannen har kanskje to venner å invitere i bryllupet. Også har vi familiene våre. Når vi skal gifte oss blir det et veldig lite og intimt bryllup med nettopp de få vennene og familiene våre. Og det er faktisk helt greit for meg. Jeg synes det er mye bedre å feire sammen med de som faktisk betyr noe, enn å ha en stor fest. Men jeg har jo også alltid visst at det ville bli sånn, så jeg har aldri latt meg selv drømme om store bryllup.

Det kan jo være et fint bryllup selv om man ikke er så mange! Man får jo mer for pengene hvis man skal invitere få, ikke sant? Men hvis lysten på bryllupsfesten er borte, er det et alternativ å dra til et land dere alltid har drømt om, og så gifte seg der? Bare dere to? Da kan det jo bli veldig spesielt selv om det ikke blir noen stor fest? 

Anonymkode: a100a...e9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har én venninne, mens min mann har en del fler. Men vi har uansett ikke tenkt å invitere annet enn nærmeste familie (våre foreldre + søsken m fam). Jeg har aldri hatt lyst på et stort bryllup, jeg hater sånne ting. Så vi skal bare ha våre nærmeste hjemme hos oss selv. 

Anonymkode: b29f0...4a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi forlovet oss for to år siden. Jeg har alltid drømt om ett fint bryllup. Mellom tiden har vi fått en liten gutt. Etterhvert begynnte jeg å drite i planleggingen av bryllupet for det ble litt mye og jeg innså at uansett hvor mye vi planla hadde vi ingen å invitere:( Nå er vi der at vi fortsatt ikke er gift. Og nå er det virkelig på tide! Men hva hadde dere gjort? Bare underskrevet papirene og Thats it, eller faktisk arrangert ett bryllup? 

Vi har ingen å invitere kun familie medlemmer. Jeg har en! Venninne og mannen har en venn. Det er så stusselig at jjeg har mistet helt lysten på å ha ett fint bryllup, selv om jeg har ønsket det helt fra jeg var liten jente. 

Anonymkode: ff705...2fa

Det er da ikke stusselig med lite bryllup. Det fineste bryllupet jeg var i, var lite og intimt. Bare omringet av mennesker som betyr noe ekstra for brudeparet! :) Dere kan jo invitere venninnen din og mannen sin kamerat, og foreldre, og søsken? Reis på restaurant og spis en god middag sammen. Dere behøver ikke dra til kirka heller :) Skriv under papirene og inviter de som er viktige for dere, til en god middag? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt et lite og koselig bryllup på Tinghuset/Rådhuset med kun nærmeste familie og så avsluttet med god middag på restaurant. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar her :) føler jeg har fått en litt annet perspektiv på dette. Følte lksom at folk ville le av oss, at vi ikke hadde nok venner. Men kanskje det kan bli hyggelig allikevel?

Anonymkode: ff705...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar her :) føler jeg har fått en litt annet perspektiv på dette. Følte lksom at folk ville le av oss, at vi ikke hadde nok venner. Men kanskje det kan bli hyggelig allikevel?

Anonymkode: ff705...2fa

Hvorfor i alle dager skulle folk le av dere..? Det er da overhodet ikke unormalt å ha mindre bryllup med kun familie? Jeg ville vel heller ledd av dem som bruker hundretusenvis av kroner og inviterer alt de har av fjerne bekjente. 

Anonymkode: b29f0...4a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar her :) føler jeg har fått en litt annet perspektiv på dette. Følte lksom at folk ville le av oss, at vi ikke hadde nok venner. Men kanskje det kan bli hyggelig allikevel?

Anonymkode: ff705...2fa

Det kan bli veldig hyggelig! :) Vi hadde et intimt lite bryllup. Hadde bare noen få familiemedlemmer og noen få venner. Var på rådhuset og skrev under (uventet fin seremoni), og så hadde vi middag hjemme. Var en veldig fin dag, som vi husker med glede. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste bort med nærmeste familie og giftet oss i Sjømannskirken. Spiste en god middag etterpå. Synes det var en kjempefin dag, akkurat som vi ønsket. Ikke stusselig i det hele tatt. Go for it :)

Anonymkode: fcfc9...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for en feiring! Er ingenting som er fasit i et bryllup.

Bryllup kan være like fine om du ar 15 personer eller 75 personer :)   Gå for feiring og gjør dagen til din drømmedag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2017 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Vi forlovet oss for to år siden. Jeg har alltid drømt om ett fint bryllup. Mellom tiden har vi fått en liten gutt. Etterhvert begynnte jeg å drite i planleggingen av bryllupet for det ble litt mye og jeg innså at uansett hvor mye vi planla hadde vi ingen å invitere:( Nå er vi der at vi fortsatt ikke er gift. Og nå er det virkelig på tide! Men hva hadde dere gjort? Bare underskrevet papirene og Thats it, eller faktisk arrangert ett bryllup? 

Vi har ingen å invitere kun familie medlemmer. Jeg har en! Venninne og mannen har en venn. Det er så stusselig at jjeg har mistet helt lysten på å ha ett fint bryllup, selv om jeg har ønsket det helt fra jeg var liten jente. 

Anonymkode: ff705...2fa

Vi har det også sånn.  Vi hadde familie med på et hotell hvor vi spiste middag. Så tok vi kaffen hjemme.

Anonymkode: eff0a...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste bryllupet jeg var i, så var det kun meg og samboer som var til stede annet enn aller nærmeste famiie av brudeparet. Ha feiring og inkluder alle elementer dere har lyst på! I nevnte bryllup ble det brudevals på stuegulvet foran vi 10 som var til stede!:)

Anonymkode: cf4cc...a60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.9.2017 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Vi forlovet oss for to år siden. Jeg har alltid drømt om ett fint bryllup. Mellom tiden har vi fått en liten gutt. Etterhvert begynnte jeg å drite i planleggingen av bryllupet for det ble litt mye og jeg innså at uansett hvor mye vi planla hadde vi ingen å invitere:( Nå er vi der at vi fortsatt ikke er gift. Og nå er det virkelig på tide! Men hva hadde dere gjort? Bare underskrevet papirene og Thats it, eller faktisk arrangert ett bryllup? 

Vi har ingen å invitere kun familie medlemmer. Jeg har en! Venninne og mannen har en venn. Det er så stusselig at jjeg har mistet helt lysten på å ha ett fint bryllup, selv om jeg har ønsket det helt fra jeg var liten jente. 

Anonymkode: ff705...2fa

Jeg ville da ha reist bort for å gifte meg. Drømmen min er å gifte meg i utlandet, på en varm og solrik plass. 

Anonymkode: 03962...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen vår liknet på deres og vi valgte å reise bort og gifte oss uten at noen andre enn forloverne som underskrev papirene viste det. Vi giftet oss på en ambassade i et land sør i Europa og bestilte fotograf som var med oss før, under og etter vielsen. Så spiste vi en kjempegod middag på kvelden. Var en fantastisk dag og jeg ville ikke ha gjort noen ting annerledes hvis vi skulle gjort det på nytt! Kan anbefales! :-) (Hvis dere er interessert i vielse på ambassade, vær obs på at man må bestille tid god tid i forveien. De mest populære ambassadene har lange bestillingslister).

Anonymkode: 48ef8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Signer papirene og feir med de dere har lyst til å feire med! Om det så bare er hverandre :) Vi hadde vel 18 gjester i bryllupet vårt, nærmeste familie på begge siden og nærmeste felles venner. Signerte papirene på tinghuset og hadde en god middag og en koslig fest etterpå. Alle var fornøyde selv om det var et lite bryllup. Hadde ikke lyst til å feire med fler enn de som virkelig betyr noe for oss. Hadde det vært tre personer så hadde det blitt oss 5 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi ber hovedsakelig familie, men begge har stor familie så om vi hadde hatt masse venner så hadde vi ikke hatt råd uansett. Jeg har veldig få venner uansett, samboer og jeg har to nære vennepar og de er vel de eneste vennene som blir invitert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...