Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Bruker også amme-bh allerede 🙊 Var så heldig at ei venninne hadde kjøpt tre stykker som ble for små for henne omtrent før hun fikk brukt de, så jeg fikk kjøpt de billig av henne. De er så mye mer behagelig enn vanlige bh'er. Leste forresten at det kan være lurt å bruke amme-bh'er og å la puppene få litt luft ved å åpne fremme, for å forberede brystene til amming. At i vanlige bh'er blir puppene trykt flat liksom. Så her er det lufting av og til 😂 Og så dusjer jeg hver kveld fordi det lindrer bekkensmertene, så går jeg i bare morgenkåpe etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min navneliste på 27 navn og samboerns liste på 1 navn ( :ler: ) har nå blitt til en felles liste på 6 navn. For en prosess. Jeg sier et navn, og han sier nei på stort sett alle. Evt strippernavn :P   Lista på 6 navn består da av navn som han ikke er overbevist om, men som han ikke har noe i mot.  Og da sier jeg at vi får vel ikke ta noe dobbelt navn, siden vi er så uenige om ett navn, men det mente han at vi burde da, så hun får 2 muligheter hvis hun ikke liker det ene.  Vi får se hvor lang tid etter fødsel vi bruker på å konkludere. 

Jeg merker at jeg begynner å bli tung nå altså. Kommer mye rare lyder fra meg når jeg prøver å komme meg ut av sofaen f.eks. Er 32+1 i dag. Og enda skal vi vokse i 2 måneder til! Det kommer til å bli tungt og sprengt. 

Og i morgen er det jordmorkontroll. Lurer på hva som står på planen da utenom målinger og veiinger og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks navn virker jo greit! :Nikke: Spesielt om to av de kan settes sammen, da er dere jo så og si i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tonio skrev:

Seks navn virker jo greit! :Nikke: Spesielt om to av de kan settes sammen, da er dere jo så og si i mål!

Vi får se om han ubesluttsomme kommer til å endre mening da. Han hadde jo en klar favoritt i uke 12 og jeg likte det og. Var innstilt på at vi hadde bestemt oss, men nå liker han ikke det navnet i det hele tatt :rolleyes: Men hvis vi har disse 6 så blir det hvertfall passe å velge i. Hvis ikke det bare dukker opp et helt nytt når vi ser henne da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll unnagjort for uke 32. Symfysemålet mitt har gått fra å være litt under snittet (den røde streken) til litt over. Så da stemmer det nok at jeg synes magen vokste enormt masse i uke 30. Spent på hvordan det blir fremover nå. Håper å holde meg på snitt da... Fikk også litt tips til bekkenet og en liste over fysioterapauter som jeg kunne kontakte. Hodet ligger nedover, så det er jo bra at hun ligger klar i riktig posisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er innenfor det skraverte området så er du jo innenfor normalen. Streken er jo akkurat gjennomsnittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brått blitt lei av å være gravid de siste dagene. Føler meg tjukk og svær, stappa som et pølseskinn, sure oppstøt og gulper hvis jeg tror jeg skal rape, vondt i bekken, hodepine, tungt å bevege meg, sover dårlig, varm, sliten, klarer ikke å spise skikkelig for blir ubehagelig i magen når jeg er mett. Nå er det også ubehagelig å sitte i sofakroken for det er ikke plass oppe ved ribbeina. En fot eller noe som lager klem i hud/ribbein. 

Æsj!! 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mantraet som jeg føler jeg sier overalt hele tiden, og som folk sikkert er lei. :fnise:

Man skal ha det fælt mot slutten, for da har man godt insentiv til å føde! Hvis alt er fryd og fantastisk vil jo bare ha den lille inne i oss for alltid.

I det minste hva som gjør at jeg holder motet oppe når "alt" er fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ikke ha det fælt i 2 måneder :grine: 

det er mest på kvelden jeg kjenner på det. Dagtid går det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er halve dag blir det mer en måned enn to da. :laugh:

Men altså, du ser fantastisk ut! Alt ubehaget kan jeg ikke si stort. Men det er lov å ha det fælt og synes synd på deg selv, nyt det! Om to måneder har det ikke noe si om du har det fælt, da har du ei lita ei du må passe på først og fremst. :yvonne:

Har du spist og drukket nok? Ikke glem å slappe av. Er skummelt å være svimmel og alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tonio skrev:

Om det er halve dag blir det mer en måned enn to da. :laugh:

Men altså, du ser fantastisk ut! Alt ubehaget kan jeg ikke si stort. Men det er lov å ha det fælt og synes synd på deg selv, nyt det! Om to måneder har det ikke noe si om du har det fælt, da har du ei lita ei du må passe på først og fremst. :yvonne:

Har du spist og drukket nok? Ikke glem å slappe av. Er skummelt å være svimmel og alene hjemme.

Hehe, godt du holder det positivt :ler: 

Takk takk, føler meg ikke så fantastisk. Mer som en hval. Men det er vel kanskje fordi alt er så trangt og stramt og sånn. Magen er jo steinhard. 

Føler egentlig jeg har spist for mye og at det nesten er på vei opp igjen. Svimmelheten kommer og går litt. Kanskje jeg bare skal gå å legge meg. Får si fra til legen på fredag. Akkurat nå føles det som jeg trenger mer sykemelding enn 20%. Selv om det føles greit på dagen. I dag hadde jeg veldig vondt i ryggen da. Men bekkenet kjentes litt bedre i dag etter at jeg har blitt mer bevisst etter samtalen md jordmor. Ikke krysse beina, sove med pute mllom knærne, gå ut av seng og sofa med samlede ben og ikke stå å henge på en side, men stå jevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobben nå, og merker at olabuksen jeg bruker er litt i strammeste laget. :glare: Litt usikker på hva jeg skal gjøre, her har jeg greid å holde meg i de vanlige klærne mine hittil. Kjedelig å skulle kjøpe nye bukser nå, når jeg har 8 vakter igjen. Kanskje jeg skal se om noen av kjolene mine passer og kjøre på med det den siste stunden? :fnise: Da må jeg jo i tilfelle ordne leggene, de er jo bare pels nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte to gravidbukser i En str større enn normalt, men selv de er trange nå. Her er det skjørt og kjoler som gjelder. Bruker strømpebukser til, så har sluppet å stresse med leggene til nå :P Kjenner selv på at jeg har liten lyst til å kjøpe nye klær, men det ble likevel med to gravid t-shirts og strømpebukser med hjem i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 bukser og en tights. Tightsen bor jeg i hjemme som joggebukse og den tenker jeg at jeg sikkert kan bruke den første tiden hjemme etter fødsel også. Har ikke lyst å kjøpe noe mer jeg heller nå. Men synes det er synd våren kom så sent så jeg ikke har fått brukt kjolene mine mer :(  Alt passer foreløpig, men den ene buksa er litt trang, så den går nok ikke så mye lenger. Men etter hva jeg har hørt er de gode å ha de første månedene før magen har trekt seg sammen skikkelig og man ikke orker å ha noe stramt over magen også. 

Jeg har funnet frem vårjakka da. Den går ikke an å lukke, men jeg var så lei av dunjakke og vinter og blæ, så da får jeg heller ha skjerf på og fryse litt på magen.

Jeg fikk 40% sykemelding i dag. Det er en måned igjen til permisjon, jeg går jo ut 25.april. Så da skal jeg ha 1 dag hjemme pr uke og jobbe 5,5 time de andre dagene. Blir litt knapt å jobbe 4,5 time hver dag. Da får jeg sikkert bare så vidt startet på oppgaver før jeg må gå igjen. Så tenker å ta onsdager hjemme, så får jeg avbrekk midt i uka. 

Magen min sitter så høyt da. Det er så plagsomt. Når jeg sitter så får jeg liksom livmora oppå ribbeina, og det er skikkelig ubehagelig. Og over tid ganske vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i apper og noen har spurt meg om jeg har pakket fødebagen enda. :sjokkert:  Det er jo litt mer enn 7 uker til termin. Det er vel litt tidlig å pakke den enda? Jeg trenger jo nesten alt som skal være i den bagen fremover, så jeg kan jo ikke pakke den enda. Ikke har jeg vasket babytøyet enda heller. 

Kan jo ikke pakke ned de få klærne jeg har som passer i bagen, og ladere og sånt enda... Vet egentlig ikke helt hva jeg skal ha i den bagen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke ofret fødebagen en tanke. Tenker jeg skriver en liste i starten av mai og gjør klart for lille. Så får det som jeg og mannen skal ha med oss pakkes når det er sånn 2 uker igjen til termindatoen. 

Så lenge lista er klar burde det være mulig for mannen å pakke om jeg trenger det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg har ikke ofret fødebagen en tanke. Tenker jeg skriver en liste i starten av mai og gjør klart for lille. Så får det som jeg og mannen skal ha med oss pakkes når det er sånn 2 uker igjen til termindatoen. 

Så lenge lista er klar burde det være mulig for mannen å pakke om jeg trenger det. :) 

Ja, det tenker jeg og. Jeg tenkte jeg skulle se om jeg får skrevet en pakkeliste i påsken så den kan ligge klart. Også er det jo veldig få fødsler som starter ut av det blå, så man har vel noen dager i forkant av fødselen hvor man skjønner at noe er på gang hvor man kan putte oppi det siste uansett. Ser jeg for meg. Får jo ikke dra på sykehuset før man har 5 min mellom riene uansett, så kan jo piske mannen rundt før det for å få han til å pakke det siste hvis noe mangler. 

Men jeg tror jeg skal prøve å få pakket det meste selv, for mannen er så distre at jeg lurer noen ganger på hvordan han klarer å komme seg gjennom en dag :ler:  Type, det ligger 2 sofaputer midt på stuegulvet når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg spør "hva skjedde her?" han ser på meg like forvirret og sier "aner ikke? :vetikke: "  Enten er han veldig distre eller så har vi spøkelser som forfølger oss. Det har nesten blitt en snap-føljetong med rare spor som ligger igjen etter han som vennene mine digger :fnise:  Så den bagen bør jeg ha litt kontroll over selv. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Omo

hahaha :fnise: noen er i benektelse :P jeg skjønte ikke hva som skjedde før vannet gikk med førstemann, men tok noen timer før riene kom. Nå fødte jeg tre dager før termin, så alt sto klart. Hadde bakt ost og skinkehorn til mannen, så han tok de ut av fryseren når vi skulle dra. Blir vel å gjøre det samme denne gangen også for sist var han å flytta bilen fra korttidsparkeringa når pressriene kom :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må man jo finne på i permisjonen før fødsel og. Må bare ha i bakhodet at alt kan skje 2 uker før også. Og enda før det og. 

Jeg har hatt så mye kynnere de siste dagene! Så hvis det er livmora som øver seg til å føde, så kommer min til å være proff hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...