Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Så deilig med fine dager @Fanteria 

Jeg begynner å få vondt i ryggen. Har hev/senk pult på jobb, men det er jo ikke noe behagelig å stå heller. Magen vokste masse i forrige uke, og jeg merker at babyen beveger seg helt anderledes. Er nok trangt nå. Kjenner nesten ikke spark, bare bevegelser. 

Jeg håper snøen går snart, så jeg kan bruke joggesko ute. Det er litt bedre å gå med og demper litt mer. 

På fredag er det begravelse for bestefaren min, så jeg har hatt noen tunge dager og kjenner jeg er litt mer sliten enn vanlig. Mye trøtt. Og nå har samboern blir syk, usikker på om det er manflu eller vanlig influensa foreløpig, men det betyr vel at jeg blir syk om et par dager. 

Nå er det 7 uker til permisjonen starter. Og det stresser meg litt. Det kommer til å gå vanvittig fort. Og det er så mye jeg skulle ha gjort på jobb før den tid. Henger etter, men prøver å jobbe meg sakte mot målet. Og det kan jo hende jeg blir mer sykemeldt nærmere og. Hvertfall hvis ryggen skal bli vondere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har visst vært litt fraværende her i det siste! De siste ukene har egentlig bare flydd forbi. Vet ikke helt hva jeg har brukt tiden på, men tiden har iallefall gått veldig raskt. Etter sist legetime ble jeg jo enig med legen i å heller bruke det lille overskuddet jeg har til å ha det bra, klare å være litt sosial osv, og jeg merker at det hjelper. Samtidig er jeg litt mer "gravid-sliten" for tiden. Litt lei av bekkenløsning, samtidig som jeg har blitt veldig vandt til at det bare er sånn akkurat nå. Det går veldig opp og ned fra dag til dag egentlig. 

Så bra at du har hatt noen fine dager @Fanteria! Og lurt å planlegge litt koselige turer og avtaler fremover, det merker jeg også at hjelper veldig. Jeg fikk meg en tur på kjøpesenteret sammen med ei venninne (jeg brukte krykker fra første stund, for å slippe å bli vond), og det var så hærlig å endelig klare det! Jeg gledet meg i flere dager før, og var glad på grunn av det i flere dager etterpå. Er sikker på at jeg smilte i søvne hele natta etterpå :P

Så dumt at ryggen din begynner å bli vond @Omo! I flere av svangerskapsbøkene jeg leser i så står det at rygg/bekken kan bli mer plaget fra nå og tiden fremover dessverre. Enig i at å stå ikke er noe mer behagelig enn å sitte. Du får dra meg deg sofaen på jobb :fnise: Men fra spøk til alvor, du må tenke på deg selv fremover. Unger kommer jo ikke alltid til termin heller, så man kan ikke planlegge at de tre første ukene av permisjonen blir avslappende og at man rekker å"komme seg" etter å ha slitt seg ut på jobb de siste ukene før permisjonen, husk det! 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du føler deg litt bedre og får vært litt sosial @strawberry

jeg har jordmortime 20. Og legetime for å vurdere sykemeldingen 23., så er ikke så lenge før jeg får litt oppfølging. Skal definitivt tenke på meg selv og helsa fremfor jobben, får heller skynde meg langsomt på jobb. 

Jeg har visst begynt å snorke også har jeg fått beskjed om. Det er vel den halvtette nesa sin skyld. 

I dag har jeg blitt 35! Offisielt eldgammel selv om jeg føler meg som 25-28 et sted. Blir gamla i foreldregjengen i BHG. Siden samboern er syk har jeg måttet lage middag, vaske kjøkken og pleie han. Litt av en feiring :ler: og gave fikk han heller ikke kjøpt. Men han skulle fikse det og ta meg med ut å spise når han ble frisk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han får en minneverdig begravelse @Omo. Sånt er tungt uansett hormoner eller ikke. :/ også må du passe på deg selv oppi det hele. Håper dere får tatt igjen feiringen av dagen din når mannen er frisk igjen. Hipp hurra for deg! Syns du fortjener å bli gjort litt ekstra stas på ;) nye joggesko kanskje? :D 

Det er de små gledene som gjelder nå @strawberry. Kjenner til det selv. Lunsjen med venninner gjør så ekstra godt for kropp og sjel. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, @Omo - håper det blir gjort litt mer stas på deg når mannen kommer seg igjen :) Leit å høre om bestefaren din. Sånt er alltid trist, uansett om det er ventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Omo skrev:

Fler som ser på fødeavdelingen? Herregud! Jeg gruer meg jeg! 

Ja :) kom over det nå, så satte på fra starten av. Jeg ser veldig frem til fødselen. Nå hadde jeg en veldig fin opplevelse sist, så håper på noe av det samme denne gangen. 

Beste tipset mitt er å ha et åpent sinn og huske på at kroppen som oftest gjør det den skal, så får man bare henge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tvang samboern til å se på også. Han var veldig skeptisk. Men sa det hadde vært nyttig da. At det ikke var så verst å se på. 

Håper det blir en fin opplevelse, men det er ekstremt skummelt når man ikke vet hva man går til og hvordan det kommer til å føles. Og hvor lang tid det kommer til å ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå begynner bekkenet mitt tror jeg. Har vært heldig så langt, så skal vel ikke klage. Men korsryggen og hoftehøyde ved ryggen har vært litt vond de siste dagene og får skarpe smerter foran på bekkenet/venusberget når jeg gjør visse bevegelser. 

Hadde en litt lang dag i dag fordi jeg våknet så tidlig, så kjenner at energien har vært borte i ettermiddag/kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på jordmødrene (NRK), og etter å ha sett det syntes jeg fødeavdelingen ikke var like artig. Syntes det var bedre å følge jordmødre enn en familie.

Kjedelig med bekkenet ditt Omo, men nå starter vi å være så nærme mål at alt skal gjøre vondt. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går det på NRK? 

I går var det vondt bare i en bevegelse (jeg hentet ned en boks fra en høy hylle og satt på gulvet) men nå i dag gjør det vondt å gå også :sjokkert: skal det bli så fort verre?? Vondt både forside og bakside bekken. Går greit når jeg sitter da. Jeg prøver å være evig optimist og tenker at det er forbigående! :fnise: 

får se hvordan det går med harde kirkebenker i morgen da. Godt jeg ikke sa ja til å bære kiste. Får røre meg minst mulig i helga. 

Men blir litt stressa på den IKEA turen og det å handle inn det siste vi trenger som vi har utsatt. Er vel bare å få gjort det så fort som mulig før jeg blir krøpling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke på NRK lengre, det var bare to sesonger. Men så det på nettsiden deres!

https://tv.nrk.no/serie/jordmoedrene

Tror dessverre så sant du ikke mister en tå så er det meste normalt akkurat nå.. Men ikke glem at man ikke trenger henvisning til fysio lengre, det er bare å ringe dem! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, Tonio skrev:

Det går ikke på NRK lengre, det var bare to sesonger. Men så det på nettsiden deres!

https://tv.nrk.no/serie/jordmoedrene

Tror dessverre så sant du ikke mister en tå så er det meste normalt akkurat nå.. Men ikke glem at man ikke trenger henvisning til fysio lengre, det er bare å ringe dem! :Nikke:

Jeg har faktisk time til osteopat på mandag. Så det passer jo bra. Skulle egentlig i morgen, men flytta pga begravelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det virket som om lille i magen prøver å titte ut der nede. Utrolig mye bevegelse i "bunn". :sjokkbla: Regner med at det betyr at hodet ikke er festet ennå, men at det nærmer seg rett sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... litt tidlig å titte ut enda!! 

Her driver babyen å strekker veldig på seg. Det er sikkert uvant å kunne sparke og bokse og svømme rundt som man vil til at det blir trangt. Så kanskje hun prøver å utvide plassen litt. Bevegelsene er helt anderledes nå denne uka enn de har vært tidligere. Kjenner lite spark nå, men mye åling og strekking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en låsning @Omo. Siden du sier det er blitt betydelig verre på kort tid. Godt du har den timen på mandag. Om smertene blir for ille kan krykker være et alternativ. Prøv å ikke ligge/sitte/gå/stå for lenge av gangen. Pute mellom knær og ankler når du hviler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...