Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Selv om jeg har en fra før er denne graviditeten HELT ulik den første. Første svangerskapet forløp seg med litt svimmelhet de første ukene, to bekkenlåsninger og ellers ingen plager. Dette svangerskapet har gitt meg smerter i bekkenet, halsbrann og kvalme. 

Jeg gleder meg til mai! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket på trening i går, og har merket på trapper at jeg blir helt pumpa mye fortere enn før! Trodde ikke jeg skulle merke det så fort. Fint å bo i 5.etg uten heis da :rolleyes: 

merker litt til kvalme nå. Men foreløpig ikke så ille at jeg må spy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Jeg merket på trening i går, og har merket på trapper at jeg blir helt pumpa mye fortere enn før! Trodde ikke jeg skulle merke det så fort. Fint å bo i 5.etg uten heis da :rolleyes: 

merker litt til kvalme nå. Men foreløpig ikke så ille at jeg må spy. 

Det er rart hvor fort det går. :/ 

Nå har jeg endelig vært hos fysio! Det er ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning. Nå har hun mykt opp muskulaturen så nå kan jeg endelig svinge på hofta igjen. Skal få treningsøvelser og gå jevnlige dit, samt fått tips om vanntrening. Må bare ordne meg fri da det er i arbeidstiden, så skal avvente litt med den. Nå er det hvertfall håp! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant ut hva det var og at det hjalp med behandling. 

Jeg har begynt å grue meg til høygravid-perioden hvor jeg må gå opp 5 etg! Og så enda verre, nyfødt perioden. Når kroppen sikkert er helt på felgen etter fødsel + hvordan jeg skal klare å få vogna opp alle de trappene. Skulle ønske vi hadde bod i kjeller eller første etg som den kunne stått i. Men det går kanskje greit å dra den opp når man går baklengs. Kommer bare til å være totalt utslitt :grine: (<- svette, ikke tårer) 

Jeg har vært på et arrangement med jobben, og må si at det var vanskelig med tanke på å ikke drikke vin uten å avsløre meg. Det er så unaturlig at jeg skal si nei takk til vin, så jeg latet som jeg drakk. Var ingen mulighet for å be servitør om alkoholfritt heller, for det hadde blitt åpentlyst om jeg skulle ha noe annet enn alle de andre 400 som ble servert fra flasken. Håper ikke de stusset over det da. Selv om jeg fikk kommentar på om jeg ikke likte vinen :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjedlig med så mange trapper, Omo! 😰 Det er ikke aktuelt å finne ny boplass kanskje?

Jeg har også latet som jeg har drukket alkohol i helgen, tror ikke noen vekte mistanke. Det kan også bli spennende når vi skal i bryllup i uke 10. Mannen blir nok stupfull stakkars, om han må bytte glass med meg og drikke for meg 🙈😂 Om jeg ikke drikker så kommer alle til å skjønne tegninga, og det orker vi ikke. 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi skal flytte, men det er ikke før om lenge. Har kjøpt nybygg, så det er ferdig når baby er rundt 7 mnd. Tror ikke vi har råd/mulighet til å flytte før det. Så jeg får bare bli skikkelig sterk i beina :ler: 

Jeg skal på arrangement helgen som kommer også. Da også må jeg late som jeg drikker.. Men det er en gjeng som ikke drikker så mye, så kanskje jeg faktisk kan si jeg ikke har lyst på uten at det vekker mistanke. Se det an litt. Skulle pådratt meg en forkjølelse, så jeg kunne sagt at jeg var syk :P 

Haha, bytte glass med mannen høres ut som han kommer til å bli god og full ja :ler: Han får drikke for 2. 

Endret av Omo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fler enn meg som holder på å forsnakke seg stadig forresten? Jeg har liksom graviditet og baby i bakhodet hele tiden, så det hender det nesten glipper ut av meg noe "jaja, det blir jo ikke noe sommerferie neste år" eller "jeg kommer jo til å være ganske stor i mars" eller sånne ting når jeg snakker med kollegaer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker at det er vanskelig å ikke si noe om det! Må konsentrere meg sånn hele tiden om å ikke si noe galt 😂 "Julebord i november ja? Ja jeg kan jo kjøre jeg siden jeg ikke kan drikke.." "Nei jeg kan ikke spise det der nå jeg.." "Er så plaget med halsbrann/kvalme/ømme pupper for tiden.." 🙈  Har heldigvis klart å holdt meg til nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI, men jeg er så forstoppet! Har lest det er vanlig. Men det er jo ubehagelig! 

Jeg har 2 apper. Ene sier jeg er 7+0 og den andre 6+5 (men den går til +7, så reelt 6+4) og en på nett sier jeg er 5+3

veldig stor forskjell da. Og jeg tror egentlig jeg er enda lenger siden jeg har kort syklus, altså er det ikke 14 dager fra siste mens til EL, men bare 10. Så jeg tipper at jeg blir justert 4-5 dager til på OUL. Så jeg tror egentlig jeg er 7+5. Hvertfall er det 5+5 fra EL til i dag, også legger man til 2 uker, så blir det 7+5. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Omo said:

TMI, men jeg er så forstoppet! Har lest det er vanlig. Men det er jo ubehagelig! 

Jeg har 2 apper. Ene sier jeg er 7+0 og den andre 6+5 (men den går til +7, så reelt 6+4) og en på nett sier jeg er 5+3

veldig stor forskjell da. Og jeg tror egentlig jeg er enda lenger siden jeg har kort syklus, altså er det ikke 14 dager fra siste mens til EL, men bare 10. Så jeg tipper at jeg blir justert 4-5 dager til på OUL. Så jeg tror egentlig jeg er 7+5. Hvertfall er det 5+5 fra EL til i dag, også legger man til 2 uker, så blir det 7+5. :klo: 

Huff, kjenner til det, hadde jo skikkelig diare i helga og har vært nærmere forstoppa før og etter, og jeg har aldri vært plaget av dårlig mage før. Hmf. 

 

Jeg aner ikke noe om syklusen min, hadde en sånn app på telefonen som hadde kontroll på det, men så ble telefonen min ødelagt og appen sletta og jeg husker ikke sånt i hodet. Men vi får se på ultralyd. Foreløpig har jeg bare en app som sier 7+2. :P

 

Jeg har ikke kasta opp siden i går, så nå er jeg litt redd for at noe har gått galt igjen; selv om det er deilig å ha oppkastpause da! Can't win. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trotwood skrev:

Huff, kjenner til det, hadde jo skikkelig diare i helga og har vært nærmere forstoppa før og etter, og jeg har aldri vært plaget av dårlig mage før. Hmf. 

 

Jeg aner ikke noe om syklusen min, hadde en sånn app på telefonen som hadde kontroll på det, men så ble telefonen min ødelagt og appen sletta og jeg husker ikke sånt i hodet. Men vi får se på ultralyd. Foreløpig har jeg bare en app som sier 7+2. :P

 

Jeg har ikke kasta opp siden i går, så nå er jeg litt redd for at noe har gått galt igjen; selv om det er deilig å ha oppkastpause da! Can't win. 

 

Det er nok ikke noe galt. Det er vel noe som vil svinge fra uke til uke det med kvalme osv. Jeg har faktisk ikke vært kvalm i dag heller. 

Hvilken app har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Omo said:

Det er nok ikke noe galt. Det er vel noe som vil svinge fra uke til uke det med kvalme osv. Jeg har faktisk ikke vært kvalm i dag heller. 

Hvilken app har du?

Jeg har gravid og barn -appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom kvalmen kastet på meg også. Har kjent det litt smått tidligere, men i natt våknet jeg av at jeg kunne kastet opp om jeg prøvde. Klarte heldigvis å la være. Snudde meg litt rundt noen ganger og sovnet til slutt, men våknet flere ganger. Har også hatt det litt i byger nå på dagtid på jobb, men ikke like ille som i natt. Det som har fungert dagene tidligere har vært farris og eplejuice 50/50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på Mozell om dagen. Det eneste jeg har lyst på. Våknet, akkurat som deg Strawberry, i natt med voldsom kvalme. Kjenner jeg sliter på jobben med ulike lukter også. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Fanteria, her også! Jobber innen helse, så det blir endel ulike lukter, både under stell og mathåndtering. Heldigvis har jeg et godt samarbeid med avdelingsleder, så hun sa jeg måtte bare si ifra om det er noe hun kan tilpasse for å gjøre det lettere om jeg er kvalm på jobb. I dag var det veldig greit å ha praksiselever, for da har jeg mer opplæring av de, så da blir det ikke like mye å bøye seg ned og å være nært vonde lukter osv. Og de to kollegaene jeg jobber mest med vet om graviditeten, så til de kan jeg f.eks si ifra om det er noe som gjør meg uvel, så kan vi bytte arbeidsoppgaver. 

Har også vært veldig trøtt de siste dagene. I går ble det 2 timers middagshvil før kveldsvakt, i dag 2 timers middagshvil etter jobb.. :fnise:  Det er så greit å sove bort kvalmen litt, og drikke farris og eplejuice når jeg våkner. Så jeg blir ikke så veldig produktiv for tiden, utenom jobb, merker jeg.. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Da sniker jeg meg ut av bøttekottet og inn hit. Er vel 4+0 i dag :)

Bøttekottet - 37 år - B4 - Menstermin 07. juni - TUL ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bøttekottet!! Gratulerer! 4. Barnet 😄 Du er jo rutinert! 

Den kvalmen er visst smittsom. I natt våknet jeg av kvalme. Heldigvis kastet jeg ikke opp. Er det noe jeg virkelig hater så er det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Omo said:

Hei Bøttekottet!! Gratulerer! 4. Barnet 😄 Du er jo rutinert! 

Den kvalmen er visst smittsom. I natt våknet jeg av kvalme. Heldigvis kastet jeg ikke opp. Er det noe jeg virkelig hater så er det det. 

Tusen takk :) Ja, jeg gjør mitt, for å befolke kloden - for å si det sånn:lol:

Men nå er det mange år siden jeg gikk gravid sist. Føler meg langt i fra, veldig rutinert - akkurat nu....(ler lettere nervøst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på i stad at det er bare 1,5 uke til jeg skal på første kontroll :mynona:  Neste mandag skal vi ta blodprøver å fylle ut helsekort osv. Det er vel første milepæl! 

Noen som vet hvor lang tid en sånn kontroll tar? Halvtime?

Legen min er alltid forsinka, så jeg må regne litt mer tid. Men jeg tror jeg skal si på jobb at jeg skal ut å spise med venninne i lunsjen, siden det ikke er så lenge siden jeg var hos legen sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...