Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Omo skrev:

Kom plutselig på at jeg skal ha glukosebelastningstest på mandag jeg 😳 gruer meg til det. Jeg sliter voldsomt med å drikke, eller svelge, ting jeg ikke liker. Den dulcosoft jeg bruker for magen nå deler jeg 15 ml i 3-4 omganger. Med vann og brekninger mellom. Og den er egentlig smakløs. Det er nesten ingenting, men for meg er det mye. Jeg klarer ikke å svelge rett ned, jeg har alltid drikke i munnen lenge før jeg svelger. :daane: 

og jeg skulle barbere bikinilinja nå, og når jeg var ferdig og dusjet videre så jeg plutselig at jeg var full av blod på låret! Fikk litt hetta der plutselig!! Blod!! Masse blod!! Shit!! Og så fant jeg ut at jeg hadde kuttet meg litt. :ler: er ikke så lett å se skikkelig rundt magen. 

Æsj, må bestille time for testen selv :/ vil ikke :( men gjør det for å ha alt mitt på det tørre. Har også gitt opp barbering. Lurer på om jeg skal ta en tur å få voksa bikinilinja. Er håpløst å se noe under magen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Omo skrev:

Så morsomt :ler: kanskje dere ikke skal vite 100%. Godt at dere får ny UL kostnadsfritt da! 

Det blir mange jenter i denne gjengen! 

Tror ikke de sier 100% noen gang :P kun for å ikke ha lovet noe de ikke kan garantere. Det 3D bildet var ganske balleløst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har vært veldig aktiv i dag. Nesten hele dagen. Må ha en hyperaktivt dag eller noe. Satser på at hun (og jeg) sover godt i natt da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Omo skrev:

Kom plutselig på at jeg skal ha glukosebelastningstest på mandag jeg 😳 gruer meg til det. Jeg sliter voldsomt med å drikke, eller svelge, ting jeg ikke liker. Den dulcosoft jeg bruker for magen nå deler jeg 15 ml i 3-4 omganger. Med vann og brekninger mellom. Og den er egentlig smakløs. Det er nesten ingenting, men for meg er det mye. Jeg klarer ikke å svelge rett ned, jeg har alltid drikke i munnen lenge før jeg svelger. :daane: 

og jeg skulle barbere bikinilinja nå, og når jeg var ferdig og dusjet videre så jeg plutselig at jeg var full av blod på låret! Fikk litt hetta der plutselig!! Blod!! Masse blod!! Shit!! Og så fant jeg ut at jeg hadde kuttet meg litt. :ler: er ikke så lett å se skikkelig rundt magen. 

Jeg tok glukosebelastning i dag! Jeg drikker jo gjerne tre glass vann i løpet av natta, så innen jeg skulle ta den var jeg såå tørst. Skal være ærlig og si at jeg latet som det var ett glass med alkohol og at jeg var på tenåringsfylla. :fnise: Helte nedpå, helsesekretæren så på meg med store øyne. 

Tør du virkelig å barbare når du har problemer med sikten? :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel prøve å late som jeg er på ungdomsfylla jeg og :ler:  får man drikke vann etter man har drukket det sukker greiene? Eller må jeg tørste frem til 11 den dagen? 

Tja, blir vel kanskje siste barberingen dette. Siden jeg skar meg og greier. :ler: 

i natt drømte jeg at jeg fødte! Eller, at vi hadde generalprøve på fødsel. De satt i gang rier så man skulle få kjenne på det. Og vi måtte vente på et bittelite hotellrom sammen med en fremmed dsme og moren hennes. Og når de satt i gang sånn til generalprøve så kunne det hende man faktisk fødte også og vi hadde glemt fødebagen! Hadde ingenting! Og det var kaos og smerter og alt mulig. Var en ganske ekkel drøm egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lottelh

Sitter hos legen nå og venter etter å ha tatt glukosebelastning. Fikk lov til væte strupen, men ikke så mye mer 😄 Helte også nedpå, det smakte som veldig søt saft og var ikke så ille som jeg trodde det skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Gud. Ikke drikke?! Jeg sliter noe voldsomt med munntørrhet så jeg kommer jo til å daue! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig å endelig ha en pekepinn på kjønn da, @Fanteria! Blir visst mange jenter her  Du er jo ganske langt på vei, så jeg tipper at det er jente når de så det nå. Men så bra at du fikk en ekstra ultralyd, da får du jo sjekket kjønn da også forhåpentligvis. 

For en syk drøm, @Omo! Merker at det er litt mer drømmer her også for tiden, og spesielt "smertefulle". Drømte at det var noen som kom og skulle spikre meg i låret, for da skulle de visst klare å slå ut en nerve som skulle få bort bekken- og ryggsmertene. Så de slo en 10 cm lang spiker inn i låret mitt, og jeg ble smertefri! Men når de skulle ta ut spikeren etterpå da så begynte jeg jo å blø kjempemye.. Så våkna jeg heldigvis! 

Jeg må også ta glukosebelastning, gruer meg veldig :( Det jeg gruer meg mest til er egentlig å måtte sitte der så lenge, kommer jo til å få sinnsykt vondt! Har heldigvis noen uker før jeg må ta den! Tror jeg også bare må helle den nedpå, tilbake til ungdomsfylla ja :fnise: Er veldig spent på resultatet da.. Mamma fikk svangerskapsdiabetes og ble aldri kvitt diabetesen etterpå. Og pappa har også diabetes.. Og jeg tror mormor også hadde det. Så jeg har vel ganske forhøyet risiko for å få det.. Men bra jeg får testet da iallefall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg iallefall fått beskjed av jordmor at den må tas på legekontoret, tror det er det for alle. @Omo. Har heldigvis 2 uker til jeg må ta den 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente @Fanteria :) Så bra dere fikk en ny time også, så kanskje dere får noen fine bilder i tillegg. Jeg er litt fristet til å prøve å overtale mannen til 3D-ultralyd. Eller bare 2D en gang til, det var så fint sist. Men nå er det bare fire måneder igjen til vi får se dem på ordentlig og da! 

Jeg kan ikke si jeg syns glukosebelastningstesten frister akkurat. Jeg har ikke HG mer, men er fortsatt en del kvalm og kaster opp, så masse søt drikke høres ugreit ut. Kanskje man kan få ha med seg munnskyllevann, det skal jo bare spyttes ut igjen? Legen min sa at jeg ikke trengte ta testen, men jeg er langt over 25, så jeg stusser litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fanteria skrev:

Du er ikke alene @strawberry. Jeg kvier meg til å bestille timen :P tar det i morgen. Tror jeg :P kan man ta testen hos jordmor eller tas den hos legen? 

Jeg skal på Furst laboratoriet å ta den. Men det er kanskje anderledes i Oslo enn andre steder. 

6 minutter siden, Illy skrev:

Gratulerer med jente @Fanteria :) Så bra dere fikk en ny time også, så kanskje dere får noen fine bilder i tillegg. Jeg er litt fristet til å prøve å overtale mannen til 3D-ultralyd. Eller bare 2D en gang til, det var så fint sist. Men nå er det bare fire måneder igjen til vi får se dem på ordentlig og da! 

Jeg kan ikke si jeg syns glukosebelastningstesten frister akkurat. Jeg har ikke HG mer, men er fortsatt en del kvalm og kaster opp, så masse søt drikke høres ugreit ut. Kanskje man kan få ha med seg munnskyllevann, det skal jo bare spyttes ut igjen? Legen min sa at jeg ikke trengte ta testen, men jeg er langt over 25, så jeg stusser litt på det.

Det var førstegangs over 25 mener jeg legen min sa. Så kanskje derfor du slipper, hvis du ikke hadde diabetes forrige gang. For du hadde en fra før? 

Jeg har skrevet ned i kalendern min at damen jeg snakket med når jeg bestilte timen sa jeg fikk lov å drikke et glass vann på morgenen. Kanskje jeg får lov å drikke et glass vann mens jeg venter også da... Krysser fingrene. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ta den telefonen i morgen @strawberry bare å kaste seg i det.

Jeg har visst en BMI på 25,2. Hadde jeg vært en cm høyere eller en kg lettere hadde jeg gått klar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omo skrev:

Jeg skal på Furst laboratoriet å ta den. Men det er kanskje anderledes i Oslo enn andre steder. 

Det var førstegangs over 25 mener jeg legen min sa. Så kanskje derfor du slipper, hvis du ikke hadde diabetes forrige gang. For du hadde en fra før? 

Jeg har skrevet ned i kalendern min at damen jeg snakket med når jeg bestilte timen sa jeg fikk lov å drikke et glass vann på morgenen. Kanskje jeg får lov å drikke et glass vann mens jeg venter også da... Krysser fingrene. 

Det er første :) Men førstegangs over 25 var det eneste punktet på sjekklista som gjaldt meg, så legen tenkte kanskje at risikoen er lav nok til at hun ikke ville plage meg. Jeg var fortsatt veldig kvalm hele tiden da vi snakket om det, så det virket rett og slett litt urealistisk å gjennomføre.

Håper du får lov å drikke litt vann i ventetiden! Det påvirker vel ikke blodsukkeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at vann, tyggegummi, alt, påvirket blodsukkeret. Kunne hjelpe til med å sette i gang fordøyelsen eller noe, så alt var fyfy. 

De siste dagene har jeg startet å ha så mye luftsmerter i magen, hvis jeg masserer magen litt så kommer det ut begge veier. :fnise: Men det gjør såå vondt, noen andre som har opplevd det? :sjenert: Gjør jo også at jeg ikke greier å spise, for føler meg stapp mett/full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Tonio skrev:

Fikk beskjed om at vann, tyggegummi, alt, påvirket blodsukkeret. Kunne hjelpe til med å sette i gang fordøyelsen eller noe, så alt var fyfy. 

De siste dagene har jeg startet å ha så mye luftsmerter i magen, hvis jeg masserer magen litt så kommer det ut begge veier. :fnise: Men det gjør såå vondt, noen andre som har opplevd det? :sjenert: Gjør jo også at jeg ikke greier å spise, for føler meg stapp mett/full.

Ikke vann en gang :ohmy: Jammen ikke enkel den testen der.

Jeg har hatt skikkelige luftsmerter, av typen ligge i en krøll på badegulvet. Men det har vært i forbindelse med forstoppelse da. Hvis du har det, kan det kanskje hjelpe med Laktulose? Det setter litt fart på systemet mitt i hvertfall, men det blir verre før det blir bedre med tanke på smertene. Det er virkelig ikke noe godt. Men ut i fra bildene av hvordan det ser ut inni magen nå lenger oppe her, skjønner jeg godt at tarmene strever litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Illy skrev:

Ikke vann en gang :ohmy: Jammen ikke enkel den testen der.

Jeg har hatt skikkelige luftsmerter, av typen ligge i en krøll på badegulvet. Men det har vært i forbindelse med forstoppelse da. Hvis du har det, kan det kanskje hjelpe med Laktulose? Det setter litt fart på systemet mitt i hvertfall, men det blir verre før det blir bedre med tanke på smertene. Det er virkelig ikke noe godt. Men ut i fra bildene av hvordan det ser ut inni magen nå lenger oppe her, skjønner jeg godt at tarmene strever litt! 

Det er kjempeforskjellig fra sted til sted, leste om noen som ikke fikk lov å pusse tennene sine før de drakk sukkervannet. :ohmy:

Jeg føler ikke at jeg har forstoppelse, er vel en tmi men gikk nummer 2 to ganger bare i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tonio skrev:

Det er kjempeforskjellig fra sted til sted, leste om noen som ikke fikk lov å pusse tennene sine før de drakk sukkervannet. :ohmy:

Jeg føler ikke at jeg har forstoppelse, er vel en tmi men gikk nummer 2 to ganger bare i går..

Åj, da får en nesten bare håpe på å tilhøre et sted som ikke er av de aller strengeste. Hvis jordmor syns jeg skal ta testen likevel, skal jeg ta med meg munnskyllevann og trygle pent om å få skylle bort den søte smaken etterpå. Det funker jo dårlig om man kaster opp også.

Uff, høres ikke godt ut. Det er kanskje heller motsatt av forstoppelse da? Men jeg har blitt så forstoppet at jeg fikk magekrapmer og diaré til slutt også. Minifom-dråper fra apoteket skal også kunne hjelpe på luftplager. Jeg har skjønt at man bruker det til babyer, så jeg regner med det er trygt i graviditeten og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsoppelse kjenner jeg til og :daane:  Men heldigvis etter jeg startet med DulcoSoft så er jeg endelig normal-ish igjen. Føltes som en gave fra himmelen! 

Samboern har laget thaimat i dag. Og den currypasten han brukte var 5 ganger så sterk som den han pleier å bruke. Jeg holdt på å daue, og samboern tåler egentlig veldig sterkt, men han sleit og. Og da kjente jeg babyen. Tror hun sleit litt hun og, for det var mye sparking mens jeg spiste, og hun pleier aldri å røre på seg mens jeg spiser :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...