Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tonio skrev:

Blir en slitsom 17. mai for oss alle til neste år. :flagg:

Huff, ja!  Det blir nok ikke noe tog-gåing tenker jeg. Og vi førstegangs går vel stort sett over termin også, gjør vi ikke?

Jeg vil ikke ha baby på 17. mai. Jeg vil at barnet skal få sin egen bursdag som den ikke må dele med resten av Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Omo said:

Oi, er nesespray no go!! :sjokkert: jeg er også luftveis syk og har brukt det hele forrige uke! 

Puppene mine er plutselig nesten ikke ømme og det kjennes it som jeg har litt murringer i magen.... litt bekymret. 

Ja, legen sa jeg skulle ligg unna alt utenom paracet og saltvann :P

Tok legen ultralyd? Jeg vil ta ultralyd og se hjertebank ❤️ men syntes jeg må prøve vente litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Trotwood skrev:

Ja, legen sa jeg skulle ligg unna alt utenom paracet og saltvann :P

Tok legen ultralyd? Jeg vil ta ultralyd og se hjertebank ❤️ men syntes jeg må prøve vente litt til. 

Nei, ikke noe ultralyd. Får se om vi klarer å holde oss til OUL eller om vi må gå på en privat før det. Det er jo leeenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..  min første humørsvinging. Jeg sitter å ser på bilder av søte og morsomme dyr på nett, og ler av de. Og plutselig så gråter jeg :sjokkert:  

Hva i all verden skjer med meg :skratte:  Dette kan bli voldsomt hvis det skal være sånn. Også så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2017 den 22.10, Trotwood skrev:

Jeg tror ikke det er vanlig at fastlege tar UL? Det er mulig noen er heldige, men det er ikke noe man må regne med sånn jeg har forstått. For ultralyd utenom 18 ukerskontrollen (OUL) så må man ta kontakt med privat klinikk og betale full pris. Mange privatklinikker tilbyr ultralyd, av de jeg har sett på koster det mellom 1000-1500kr. 

Ellers har jeg skjønt at det i Oslo ikke lønner seg å vente med å søke fødested til første kontroll ved 12 uker, da er det visstnok ofte allerede fullt. Så da må jeg vel begynne å finne ut hvor jeg vil føde. Føles altfor lenge til! 

Legen min hadde født ved både Ullevål og Rikshospitalet og synes at jeg skulle velge det som var nærmest der vi bor sa hun. Hun sa at de var flinke på begge steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time til TUL førstkommende fredag 😀 grugleder meg, og er spent på om det er et lite hjerte som slår 🤗 Er 6 + 6 idag...Andre som skal på ultralyd snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tutta23 skrev:

Fått time til TUL førstkommende fredag 😀 grugleder meg, og er spent på om det er et lite hjerte som slår 🤗 Er 6 + 6 idag...Andre som skal på ultralyd snart?

Så spennende!! 

Jeg tenker at jeg ikke skal det så lenge jeg ikke føler eller er redd for at det er noe galt. Men det kan endre seg ;) Men hvis jeg får OUL veldig tett opp mot jul så kommer jeg nok til å dra privat så tidlig man kan for å se kjønn :ler: 

Jeg merker at symptomene mine har endret seg de siste dagene. Puppene har blitt mindre ømme, før de ble veldig ømme igjen. I går sluttet jeg å gå på do hver 2.time. Så jeg har endelig sovet gjennom hele natten i natt uten å gå på do. Hatt litt rar følelse i magen de siste dagene. Innimellom bare. Kjennes ut som sånn det kjennes første dagen av mensen. Ikke murringer eller smerter, men sånn boblende rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også å dra på ultralyd snart, må vel ringe og bestille time. Det er vel bare å ringe en gynekolog og be om time til ultralyd, sant? 

Ellers har jeg vært veldig plaget med halsbrann i det siste, spesielt om natten! I går prøvde jeg å spise mindre til kvelden, og tok Gaviscon tyggetablett før jeg la meg, og fikk endelig sove en hel natt uten å våkne av halsbrann og kvalme! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tanker har dere om å fortelle til andre? 

Jeg har så mange planer denne høsten som gjør at det kanskje blir avslørt til noen venninner ganske snart. Selv om jeg ikke vil fortelle helt enda. Samboer vil ikke si til noen enda, han mener det betyr ulykke. Men jeg vil fortelle foreldrene mine og de beste venninnene mine før uke 12 egentlig. Og jobb og perifere når det passer seg sånn etter uke 12 en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til ei venninne og to kollegaer. Ikke kommet så langt at vi har fortalt familie enda. Merkelig prioritering :P men jeg trengte hjelp til avlastning på jobb og venninna mi har tidligere hatt en MA, akkurat som meg. Så det er så godt å ha en og prate med. Foreldre får vite etterhvert når det føles riktig. Kollegaene mine får vite det etter uke 12 en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til 2 nære venninner, sjefen, og en kollega fordi jeg jobber såpass mye sammen med henne. Vi forteller familie, venner og kollegaer etter uke 12 :) Merker det er godt å ha noen å snakke med om alle tanker. Jeg tenker litt sånn at de vennene jeg nå har fortalt det til, ville jeg uansett fortalt det til om jeg mister, og bruke dem som støtte. Så da føltes det veldig naturlig å også kunne fortelle om graviditeten helt fra begynnelsen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg OK fra samboern på å si det til bestevenninnen min som jeg skal være sammen med i helgen. Blir vanskelig å bortforklare at jeg ikke vil ha vin. Hun hadde ikke trodd på meg tror jeg. Det blir rart å si det høyt til noen. Er spent på reaksjonen :ler: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si til noen så lenge jeg klarer og samboer er enig i å vente til uke 12 ihvertfall. Det er jo første for oss, og vi er først ut i vår generasjon på både min og hans side, og først ut blant mange av vennegjengene våre, så føler det kommer til å bli litt  mye interesse. Deilig å ha det for oss selv uten at alle andre skal blande seg.

 Det vanskelig å skjuls, for det er veldig mange bursdager, fester og turer denne høsten så det blir mye bortforklaringer. Jeg kommer nok til å prøve å vente med å si noe til uke 14, da kommer foreldrene mine på besøk og jeg kan fortelle de da. På jobb håper jeg å vente til OUL, hvis ikke magen er tydelig før. 

Allerede et par som har spurt mer eller rett ut, både venner og kollegaer,  og jeg er ikke flink til å lyve. Så syntes folk kan slutte å være så nysgjerrige 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var kvalmen kommet for fullt her også, og jeg syntes litt synd på meg selv. 

Projektilspydde i bilen på vei hjem fra jobb, på motorveien så hadde ikke sjans til å stoppe før jeg hadde kasta opp tre ganger over hele meg og bilen. Da var det bare å drikke litt vann, få igjen pusten og kjøre hjem de siste tjue minuttene med bilen og meg selv dekket av oppkast. Hadde selvfølgelig ikke noe papir i bilen en gang. Not my proudest moment. 

 

Fra nå av skal jeg ihvertfall ha bøtte, kluter, våtservietter, luftfriskener og tøyskift i bilen til en hver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trotwood skrev:

Og der var kvalmen kommet for fullt her også, og jeg syntes litt synd på meg selv. 

Projektilspydde i bilen på vei hjem fra jobb, på motorveien så hadde ikke sjans til å stoppe før jeg hadde kasta opp tre ganger over hele meg og bilen. Da var det bare å drikke litt vann, få igjen pusten og kjøre hjem de siste tjue minuttene med bilen og meg selv dekket av oppkast. Hadde selvfølgelig ikke noe papir i bilen en gang. Not my proudest moment. 

 

Fra nå av skal jeg ihvertfall ha bøtte, kluter, våtservietter, luftfriskener og tøyskift i bilen til en hver tid. 

Ånei, stakkars deg!! Hvor langt på vei er du? Og har du hatt litt kvalme tidligere eller kom det helt brått i dag?

Lurt å ha slikt liggende i bilen ja! Tror nok jeg også bør lage meg en liten "stellepakke" for nødsituasjoner som gravid. 

Og beklager at jeg sitter her og ler, jeg er fæl .... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, strawberry said:

Ånei, stakkars deg!! Hvor langt på vei er du? Og har du hatt litt kvalme tidligere eller kom det helt brått i dag?

Lurt å ha slikt liggende i bilen ja! Tror nok jeg også bør lage meg en liten "stellepakke" for nødsituasjoner som gravid. 

Og beklager at jeg sitter her og ler, jeg er fæl .... 🙈

Jeg er 6+3 i dag og  har ikke hatt noe særlig kvalme før. Kom først i bilen på vei til jobb, så har jeg vært litt kvalm hele dagen, også bare eksploderte det, bokstavelig talt!, på vei hjem. Siden jeg kom hjem kl 17 har jeg bare dusjet og ligget i sengen og vært kjempedårlig med bøtta ved senga siden. Har ikke mer å kaste opp, men er så kvalm. Nå bestilte jeg nettopp favorittmat på døra som jeg håper jeg klarer å få i meg, for nå føler jeg meg så svak! 

Og forstår godt at du ler, det er jo hekt tragikomisk! Kjøre rundt dekka i oppkast liksom 🙈

Samboer er mest glad for at det ikke er smittsomt! Han er verdens snilleste og sto klar utenfor med vaskebøtta for å vaske bilen når jeg kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, så fælt!! Det høres jo grusomt ut. Høres jo nesten ut som omgangssyke/matforgiftning når det kom så brått.  Greit å ha et ekstra skift i bilden kanskje, så du har noe hvis det går galt igjen, eller mens du er på jobb. 

Håper jeg slipper unna selv. Har vært litt småkvalm innimellom bare. Hvis det går litt for lenge uten mat. Er 5+6 eller 6+2, appene er ikke helt enige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper du får i deg litt mat og finner noe som hjelper mot kvalmen! All grunn til å bare slappe av og ta vare på seg selv nå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati! All mat jeg har spist har kommet opp igjen i går og i dag, og vært våken og kvalm i hele natt, så måtte kaste inn håndkleet og være hjemme fra jobb i dag, har null energi igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...