Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tittet innom her hver dag i flere år for å se om denne tråden har blitt lagd. Men nå greier jeg ikke å vente lenger!:fnise:

Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg havner på denne eller mars/april, men hvis jeg kan velge mellom å være en av de første som popper i stedet for en av de siste, så gjør jeg jo det. :phaedra: Neida, jeg er ganske sikker på at det er i mai, men med en ustabil syklus er det ikke lett å vite. I tillegg gikk mamma tre uker over tiden med sin førstefødte, så.. Nå håper jeg det er andre enn meg som er litt gale, og som vil skravle litt.. 

:velkommen:

:babyjente:Terminliste:babygutt:

Lotteh - 31 år - B1 - Menstermin 10. mai - TUL 4. mai. :babygutt: 24.april.

Tonio - 28 år - B1 - Menstermin 30. april - TUL 4. mai. :babyjente: 27. april.

Miore - ? år - B2 - Menstermin 11. mai - TUL 11. mai. :babygutt: 30. april.

Omo - 34 år - B1 - Menstermin 17. mai -  TUL 16. mai. :babyjente: 30. april.

Illy - 33 år - B1 - Menstermin 11. mai - TUL 11. mai. :babyjente: 8. mai.

Lissygloss - ? år - B? - Menstermin ? - TUL 8. mai.:babygutt: 10. mai.

Fanteria - 31 år - B2 - Menstermin 21. mai - TUL 29. mai. :babyjente: 17. mai.

Strawberry - 24 år - B1 - Menstermin 26. mai - TUL 24 mai. :babyjente: 23. mai.

Whateverusay - 33 år - B? - Menstermin 9. mai - TUL ?.

Lillemy - 24 år - B1 - Menstermin 17. mai - TUL 16. mai.

Mainecoon - 21år - B2 - menstermin 25.mai - TUL ?.

Miss moneypenny - ? år - B? - Menstermin ? - TUL 20. juni.

:babysmokk: Forklaring på listen

Nick - Din alder - B1: Dette blir ditt første barn, B2: Dette blir ditt andre barn osv. - Terminer, TUL=Termin Ultralyd, den tar vel noen uker før noen har, men da er jeg klar! Har noen ett rosa eller blått babyikon til slutt, har de delt at de får en jente eller gutt med oss. :rodmer: Om det ikke er delt, men at man har født er delt, blir det grønn baby. Siste dato er eventuelt når man fødte.

Takk for at du tittet innom. :goodbye:

Endret av Tonio
terminlisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg! 

Veldig tidlig ennå, så jeg er fremdeles i "tror ikke helt på det" stadiet. Og såklart relativt stor sjanse for å miste. Så jeg tørr ikke tenke for mye på det. Samboer er litt mer optimist og har allerede planlagt pappapermisjonen sin. 😂

4+3 i følge kalkulator, termin utifra mens er 16. mai. Første barn. 

Glemte alder, jeg er 31 år (om 23 dager 😇)

Endret av Trotwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg er ikke alene lenger! :fnise: Føler meg deg, jeg er også nervøs, mens mannen har planlagt akkurat hvilken dag vi skal fortelle det til den og den og den personen. Selvfølgelig mener han at alt er bra, mens jeg ligger på sengen og prøver å ikke spy. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her, jeg også ☺ har ventet på at noen skulle starte en tråd her 🤗 Jeg er 35 år, og venter nr 3 😍 Termin har jeg regnet ut til å bli 11.mai 2018. Så idag er jeg 5+2. Lite symptomer å spore her, kun litt større pupper, litt oppblåst, og bittelitt uggen innimellom. Mye symptomer hos dere? Jeg innbiller meg at jeg ble tidligere kvalm de andre gangene, så føler at det er et dårlig tegn at den ikke er kommet for fullt enda...Blir nok tidlig ultralyd etterhvert...Hvor langt på vei er du Tonio?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tutta23 said:

Jeg hiver meg på her, jeg også ☺ har ventet på at noen skulle starte en tråd her 🤗 Jeg er 35 år, og venter nr 3 😍 Termin har jeg regnet ut til å bli 11.mai 2018. Så idag er jeg 5+2. Lite symptomer å spore her, kun litt større pupper, litt oppblåst, og bittelitt uggen innimellom. Mye symptomer hos dere? Jeg innbiller meg at jeg ble tidligere kvalm de andre gangene, så føler at det er et dårlig tegn at den ikke er kommet for fullt enda...Blir nok tidlig ultralyd etterhvert...Hvor langt på vei er du Tonio?

Jeg er ikke kvalm enda, men ømme pupper har jeg hatt siste uka. I dag på trening og etterpå følte jeg meg litt gravid, vond i korsrygg og mensenaktig følelse. 

Selv om dette blir første barn, var jeg gravid en gang som yngre som endte i abort,og da kom kvalmen i uke 6. 

Du som er erfaren, tutta, når tar man kontakt med lege? :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er anbefalt er vel å ha første kontroll rundt uke 12. Da får man helsekort for gravide, diverse informasjon, og tar blodprøver. Første sv.skap hadde jeg akutt-time i uke 6 (trodde jeg var 8 uker) pga blødninger. UL viste at Jeg hadde abortert en "tvilling"...

Andre sv.skap var jeg hos lege i uke 6 pga en infeksjon hvor jeg trengte antibiotika. 

En del gravide får jo behov for sykemelding før det er gått 12 uker, og tar første kontroll tidligere av den grunn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

12 timer siden, tutta23 skrev:

Jeg hiver meg på her, jeg også ☺ har ventet på at noen skulle starte en tråd her 🤗 Jeg er 35 år, og venter nr 3 😍 Termin har jeg regnet ut til å bli 11.mai 2018. Så idag er jeg 5+2. Lite symptomer å spore her, kun litt større pupper, litt oppblåst, og bittelitt uggen innimellom. Mye symptomer hos dere? Jeg innbiller meg at jeg ble tidligere kvalm de andre gangene, så føler at det er et dårlig tegn at den ikke er kommet for fullt enda...Blir nok tidlig ultralyd etterhvert...Hvor langt på vei er du Tonio?

:velkommen:

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei. :fnise: Hadde så veldig uregelmessig syklus, jeg er mellom 6+2 og 7+2 ett sted tror jeg. Regner med at når jeg har min første kontroll har jeg noe litt mer håndfast å forholde meg til.. :sjenert:

I går skulle jeg fortelle til mannen min at jeg har egentlig ingen andre tegn enn kvalmen, så la jeg til, og at nipplene har vært så sykt ømme da, også at jeg har hatt "mensenmurringer" i blant, hadde det konstant frem til litt over en uke siden, før jeg kom på at jeg også har sovet i flere timer mer enn vanlig.. Vet ikke om det er mange symptomer eller ikke, men skulle gjerne vært uten den kvalmen! :P

Endret av Tonio
kom på ett symptom til. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt nok smitta av noe på jobb (jobber på skole, mye sykdom og går), håper det bare er en liten forkjølelse. Feber, halsvondt og hodepine, i tillegg til graviditetstrøtthet, blæ. Så mye jeg skulle gjort i helga, har ikke tid til å være syk. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaaa tror jeg jeg hiver meg med her! Er jo farlig tidlig ennå da, er bare 3+4. Men fikk positiv clearblue digital med ukesindikator i dag tidlig, etter å ha testet mange svakt positive one step-tester i går og i dag. Ukesindikator viser 1-2, som stemmer med EL som var ca 31/8. 

Håper spiren holder seg fast! :)

Altså: 
Strawberry - 24 år - B1 - Menstermin 26/5-18, TUL ? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2017 den 18.39, tutta23 skrev:

Jeg hiver meg på her, jeg også ☺ har ventet på at noen skulle starte en tråd her 🤗 Jeg er 35 år, og venter nr 3 😍 Termin har jeg regnet ut til å bli 11.mai 2018. Så idag er jeg 5+2. Lite symptomer å spore her, kun litt større pupper, litt oppblåst, og bittelitt uggen innimellom. Mye symptomer hos dere? Jeg innbiller meg at jeg ble tidligere kvalm de andre gangene, så føler at det er et dårlig tegn at den ikke er kommet for fullt enda...Blir nok tidlig ultralyd etterhvert...Hvor langt på vei er du Tonio?

Synes det er litt vel tidlig jeg har symptomer (3+4), men har veldig vondt i puppene, er litt oppblåst og føler meg litt uggen/kvalm av og til. Men det er mulig det er to babyer istedenfor en, siden det er toeggede tvillinger i min familie :dry::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ømme pupper og var oppblåst rundt 3-4 uker jeg og :)

 

Nå er jeg 5+1 og kvalmen kom i dag! Var hos legen da jeg er blitt forkjøla og slapp og får ikke sove, og har blitt sykemeldt en uke. 

Endret av Trotwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, strawberry skrev:

Daaaa tror jeg jeg hiver meg med her! Er jo farlig tidlig ennå da, er bare 3+4. Men fikk positiv clearblue digital med ukesindikator i dag tidlig, etter å ha testet mange svakt positive one step-tester i går og i dag. Ukesindikator viser 1-2, som stemmer med EL som var ca 31/8. 

Håper spiren holder seg fast! :)

Altså: 
Strawberry - 24 år - B1 - Menstermin 26/5-18, TUL ? .

:velkommen:

Så gøy at vi starter å bli noen nå. Ble litt forvirret, for jeg kunne ikke huske å se i dagboken din at mannen hadde hatt rett! Men ser nå at på ett eller annet vis hadde du greid å snike deg unna.. Så gratulerer! :nordvesta:

Jeg har fått ett nytt symptom nå, og det er ikke delikat (aka tmi). Slim, slim og mere slim. Jeg er sikker på at om jeg kunne snytt meg "der nede" ville det slått all snørr jeg noensinne har hatt fra nesen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn i gruppa. Litt blanda følelser. Glad for at testen(e) endelig viste to streker, livredd for at jeg skal miste igjen. Ironisk nok har jeg fått termin 4 dager senere enn i fjor. Mistet da i uke 8, men har allerede nå en helt annen følelse. Så vi håper denne spiren blir. 

Fanteria - 31år - B2 - Menstermin 21/5 - TUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Fanteria skrev:

Da melder jeg meg også inn i gruppa. Litt blanda følelser. Glad for at testen(e) endelig viste to streker, livredd for at jeg skal miste igjen. Ironisk nok har jeg fått termin 4 dager senere enn i fjor. Mistet da i uke 8, men har allerede nå en helt annen følelse. Så vi håper denne spiren blir. 

Fanteria - 31år - B2 - Menstermin 21/5 - TUL

:velkommen:

Jeg har troa. :klemmer: Kanskje kan det å ha termin så nærme hjelpe på litt med sorgen fra i fjor (to år siden når den tid kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

:velkommen:

Så gøy at vi starter å bli noen nå. Ble litt forvirret, for jeg kunne ikke huske å se i dagboken din at mannen hadde hatt rett! Men ser nå at på ett eller annet vis hadde du greid å snike deg unna.. Så gratulerer! :nordvesta:

Jeg har fått ett nytt symptom nå, og det er ikke delikat (aka tmi). Slim, slim og mere slim. Jeg er sikker på at om jeg kunne snytt meg "der nede" ville det slått all snørr jeg noensinne har hatt fra nesen min.

Åja, jeg har visst ikke komt meg rundt til å  oppdatere dagboka, tenkte jo at ingen las den 😂 Takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonio skrev:

:velkommen:

Jeg har troa. :klemmer: Kanskje kan det å ha termin så nærme hjelpe på litt med sorgen fra i fjor (to år siden når den tid kommer).

Takk Tonio 😊 Det blir nok tidlig ultralyd for å få en bekreftelse på hva som skjer videre 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har tenkt tidlig ultralyd?

Jeg tenkte å prøve vente til uke 10-12, så får man sett litt mer. Har lyst å fortelle foreldrene mine om det rundt uke 12 da de er på besøk hos oss da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trotwood skrev:

Flere som har tenkt tidlig ultralyd?

Jeg tenkte å prøve vente til uke 10-12, så får man sett litt mer. Har lyst å fortelle foreldrene mine om det rundt uke 12 da de er på besøk hos oss da. 

Ja jeg skal til ul i uke 10-12 :) Så forteller vi familie osv etter det. Har fortalt det til bestevenninna mi, og arbeidsgiver av praktiske årsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog jeg regner med det bare er jeg som er så kort på vei at jeg fremdeles tester? :tongue: Har haugevis med tester fra ebay liggende. Men de har heldigvis blitt bare sterkere og sterkere, samtidig som svimmelheten har økt.. :P

Nå har jeg testet positivt fra søndag til i dag, og de har bare blitt sterkere. Da er vel risikoen for at det er en "streifer"/egg som bare såvidt har vært borti veggen, redusert? I dag (ca 12 dpo) viser strekene tydelig rosa på avstand, altså har jeg endel HCG i urinen nå. Om det er en streifer så er det vel bare snakk om at man såvidt kan skimte det på en test tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt arbeidsgiver, selv om jeg er sykemeldt denne uka. Ringte bare å sa jeg var sykemeldt og sjef sa huff da, god bedring. Tenker jeg ihvertfall venter til etter uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...