Gå til innhold

Frustrasjon/følelser/forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg starter en tråd i håp om at noen kan kjenne seg igjen, eller evnt gi råd/tips til hva jeg burde gjøre.. 

Jeg kan først starte med at jeg har gått gjennom et utrolig tøft år. Jeg startet på høgskolen høsten 2016, og det har satt sine spor. Negative tanker (og det til de grader) om hvordan det kommer til å gå, og hvor håpløst livet mitt kommer til å bli når jeg ikke mestrer skolen osv osv..  Hjertebank, stress, humørsvingninger, sårbar osv osv, er mye jeg har gått med nesten hverdag ila skoleåret. 

Når skolen nærmet seg slutten, tenkte jeg at "Hvis jeg består dette, da skal jeg bli verdens lykkeligste"... Eksamener ble bestått og jeg hadde ENDELIG sommerferie. 

Men det gikk ikke som jeg hadde sett for meg. Ferien startet med jobb, og der var det mye utfordrende. Gruet meg til jobb og det hopet seg opp.. 

Dette resulterte til at jeg var grinete og sur mot kjæresten, alt han gjorde irriterte meg.. Så kom det en tanke "Tenk om jeg ikke liker han mer?". Tanken ga seg aldri.. Den plaget meg. Som om den svevde rundt i hode bare for å irritere meg. 

Så.. Skjedde det noe. Jeg fikk angstanfall. Jeg følte en virkelighet som ikke var virkelig. Jeg følte vi hadde gjort det slutt, jeg likte ikke han, han likte ikke meg.. Alt føltes forandret. 

... Helt til anfallet gikk over og jeg gråt i kjæresten sine armer.. Da føltes alt bra igjen.. Men det har det ikke blitt. Kjæresten min har vært forståelsesfull og god, og jeg har vært åpen om tankene mine. 

Men nå er det over to måneder siden jeg først fikk tankene, og en måned siden angstanfallet. Jeg har gått rundt med klump i magen, nedfor, redd, angst, og tanker som kolliderer med hverandre i hode fordi det tenkes så ufattelig mye. Tanker som egnt ikke gir mening. "Du liker han ikke! Æsj!". .. Javel, hvorfor vil jeg være med han da..? Jeg skjønner ingenting....

 Jeg orker ikke å ha slike tanker om kjæresten min. Og dette sliter meg ut. 

Høres dette ut som om det er noe jeg bør avslutte med engang, eller skal jeg vente å se? Jeg skal til psykolog neste uke.. Legen mente jeg var deprimert og henviste meg derfor. 

Anonymkode: 4b336...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...