Gå til innhold

Stjernekamp 2017


Anglofil

Anbefalte innlegg

En av mine favoritt shows på TV, har sett det hver sesong de siste årene. Jeg ble også negativt overrasket over Benedicte Adrian. Hun var min favoritt og jeg gledet meg da jeg hørte hun skulle være med. Hun er jo så dreven med en formidabel stemme - hva er det hun holder på med?! Håper hun klarer å lande til neste episode, ellers ryker hun ut. 

Ellers synes jeg Didrik og Adam gjorde det veldig bra (selv om sistnevnte hadde en sceneopptreden fra både feil tiår og feil sjanger). Men rå stemme! Og imponert over at Didrik klarte å holde opera-vibratoen unna rocken. De andre gjorde det også bra, spesielt Makeda og Ida Marie.

Dette var "min" sjanger da, så jeg storkoste meg. Blir spennende å se utover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.8.2017 den 17.41, Dr. A. Kula skrev:

Hvilke fire er det?

Selv er Aleksander Walmann, Makeda og Adam Douglas ukjente navn. Eller sistenevnte er ukjent som musiker, navnet (regner jeg med) er hentet fra nå avdøde forfatter Douglas Adams, mannen bak babelfish (ikke gruppen eller søkesiden, men orginalkonseptet) og 42.

Han heter faktisk Adam Douglas. En amerikaner som er gift med en norsk kvinne. Navnet har ingenting med den avdøde forfatteren å gjøre.

Jeg syns det var kjedelig så langt. Ingen som nådde opp til noe. Men jeg liker mange av de da - trivelige folk. Blir nok bedre etter hvert.

Anonymkode: a7b63...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yvonne skrev:

Jeg opplever at dommerne blir noe strengere utover i sesongen. De er alltid veldig snille i starten, men ikke for det: jeg synes de er rimelig snille uansett. Har dog hørt at de har vært strengere, regner med at det tar seg opp. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Dommerne MÅ jo bli strengere utover.  Når de kjører opp superlativene så til de grader i første program, da har de ingen annen vei å gå enn nedover.  Spesielt Mona synes jeg kan senke seg noen hakk. For mwg blir det på grensen til falskt når hun nærmest sitter og kjemper med gråten etter hver eneste sang. Programlederen kan forresten tone ned entusiasmen sin et par hakk, han også.

Dette skal selvfølgelig være et trygt og koselig familieprogram der vi skal være snille mot hverandre.  Men da kunne man kanskje kutta ut dommerne helt? Ikke minst fordi alt snakket rundt opptredenene tar veldig lang tid. 

Anonymkode: 05172...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Ida Maria?😂😂😂😂 Klin gæren, I like👊

Anonymkode: 75086...90e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Kåre Magnus roer seg ned neste program. Synes han var litt for gira og entusiastisk. Ble for mye for meg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LeilaS said:

Håper Kåre Magnus roer seg ned neste program. Synes han var litt for gira og entusiastisk. Ble for mye for meg 

Skulle tro han var Jan Fredrik Karlsen :P Jeg ser at Benedictes opptreden får slakt i media. Og det var jo fullt fortjent akkurat denne gangen. En 16-åring i Idol ville fått gjennomgå av dommerne for en sånn opptreden. Da bør en profesjonell artist også tåle det. Og det tror jeg jo hun hadde tålt også, men det er tydeligvis ikke forretningsideen til akkurat dette programmet. 

Anonymkode: 0b4c3...117

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke å sitte og se på dette krampaktige søppelet. For gud bedre, så påtatt og gira noen av de folka er! Tenker da spesielt på denne Kåre Magnus. For en vanvittig masete fyr! Og så har vi Mona i dommerpanelet. Hun er så jævlig entusiastisk, at det halve kunne vært mer enn nok! Det virker bare påtatt og falskt. Hvorfor må alt som går på tv være så heseblesende og "kult"?Jeg blir helt utslitt.

Anonymkode: bade2...18e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte sesongstarten, men så var det helt klart "min" sjanger i dag, da.
De jeg syns var bra:
Adam - knallbra stemme, sjarmerende type som jeg håper kommer langt.
Makeda - helt ukjent for meg, men imponerte
Lisa - kjente henne litt som barnestjerne og hadde vel en litt negativ forventning, men hun klarte seg bra
Alexander - Helt greit, ikke noe mer enn det
Didrik - bra sang, men veldig kjedelig fremført. Han er litt for skolert og klarer ikke å komme igjennom som rocker
Ida Maria - veldig slitsom, som vanlig.... har ikke noe sansen for dama, men ho rocker, da.
Hilde - klarte seg bra på skuespillerprestasjonene selv om det stort sett var surt gjennom hele låta
Erlend - forferdelig versjon av en av mine yndlingslåter. Skjønner ikke hvorfor han får skryt, for meg var det en av kveldens verste.
Benedicte - Huff, da.... dette var bare trist....

Har jeg ikke glemt noen da?

Edit: Gaute, selvsagt!!!
Han ang helt greit, men det ble litt for "gautete" for meg.... Han klarer ikke å kvitte seg med den karakteristiske "gaute-sutre-knekken" i stemmen sin og det passer dårlig sammen med Queen.

Endret av Angelheart2
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han Simon Cowell vært i dommerpanelet, så hadde han slaktet flere av de. Da spesielt Benedicte. Hun hadde blitt hudflettet!

Anonymkode: 86257...c11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg glemte å se det sist, typisk når det var stadionrock som var sjangeren. Tror jeg må se det på NRK.no. Men ser på nå og syns Erlend sang den Robyn-låta fantastisk fint. Tror jeg heier på han allerede. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at sangene går høyt, men syns Benedicte sang litt surt idag også. De tre første sang egentlig helt greit :) Makeda var best, de andre to helt ok

Endret av Titania
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...