Gå til innhold

Bør jeg sende han en meld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er medlemmer av samme FB gruppe. Vi har en fellesvenn. Han virker utrolig interessant, og en som jeg veldig gjerne vil bli kjent med. Det er ingen skans i verden om at han kommer til å ta kontakten med meg fordi jeg satt bevisst igår og scroller igjennom medlemmene av gruppen, og da fant jeg han. Jeg scrollet av kun nysgjerrighet for de som lurer. 

Jeg fant han også på LinkedIn. Og Twitter. 

Det jeg lurer på er om jeg i det hele tatt burde kontakte han, og bør jeg gå via FB eller LinkedIn? Hva bør jeg si? 

Det er jo slikcat en mann bør alltid være den som først sender en meld særlig når det er via facebook. 

Jeg tenkte å snakke med vår fellesvenn og høre om han kjenner han...kanskje høre om han er singel og dermed "anbefale meg"... men det hele blir seende så dumt ut fra min side, det er jo ikke vanlig.. det er ikke en gang el jente som er fellesvennen, men en gutt igjen. 

Takker for innspill.. 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det slik at mannen må sende melding først? Jeg har sendt meldinger først og bedt ut menn på første date. Utelukkende fått positive tilbakemeldinger (uavhengig om det var suksess eller ikke) på at jeg tør å ta initiativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt noen regel om at menn skal ta første steget med første melding. Man tar jo bare kontakt, det er jo en rimelig uskyldig greie. Og det verste som skjer er... Ingenting. 

Send en melding direkte heller enn å få anbefalinger via en felles venn. Facebookvenner er ikke alltid så gode venner heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ideer til hva jeg bør si? Det er bokstavelig talt kun ett profilbilde av han på face men nok til å danne et inntrykk. Og på LinkedIn står det at han studerer deltid mens han jobber... 

tror linkedin er bedre iom ikke alle får fb meld når man ikke er venner.... men hva kan jeg si ? Linkedin er jo ganske formell side 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville brukt Facebook. LinkedIn er til jobb, ikke å bli kjent. Og det er på Facebook dere er i en felles gruppe og dermed har en felles interesse. 

Jeg ville kanskje sendt noe veldig uformelt på Facebook knyttet til det som er vår felles interesse. Jeg tror det er bedre å være generell og åpen enn å koke i hop noe. Feks...

"Hei! Håper du ikke synes jeg er for frempå, men la merke til deg i medlemslisten til GruppeX når jeg søkte etter en annen bekjent og la merke til bandet på t-skjorta di.."

Altså, med mindre han er død så skjønner han at du synes han var kjekk å se på. Men heller noe sånt enn å spørre om det var han du så fly modellfly ved tettstedet hans i forrige uke eller noe annet påskudd til å ta kontakt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en tanke å komme inn som kunde på jobben hans men han jobber som KAM for gule sider 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zoey skrev:

Jeg ville brukt Facebook. LinkedIn er til jobb, ikke å bli kjent. Og det er på Facebook dere er i en felles gruppe og dermed har en felles interesse. 

Jeg ville kanskje sendt noe veldig uformelt på Facebook knyttet til det som er vår felles interesse. Jeg tror det er bedre å være generell og åpen enn å koke i hop noe. Feks...

"Hei! Håper du ikke synes jeg er for frempå, men la merke til deg i medlemslisten til GruppeX når jeg søkte etter en annen bekjent og la merke til bandet på t-skjorta di.."

Altså, med mindre han er død så skjønner han at du synes han var kjekk å se på. Men heller noe sånt enn å spørre om det var han du så fly modellfly ved tettstedet hans i forrige uke eller noe annet påskudd til å ta kontakt. 

Hey, bra innspill! Sant. Det som er komisk er at det er ingen detaljer å hente ut ifra bildet hans, han satt vel i en cafe el og bakgrunnen var temmelig mørk. 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært en tanke å komme inn som kunde på jobben hans men han jobber som KAM for gule sider 

Anonymkode: e9d9c...e97

Nå begynner du med påskudd som jeg fraråder i forrige post. Sånt kan bite deg I rumpa. For det første vil han da ikke koble at du er ute etter å bli kjent med ham, og det kan være at han er for profesjonell til å innlede noe med en kunde osv. 

Om du utgir deg for å være kunde, kollega eller spør om du har sett han før osv, så risikerer du at han misforstår fullstendig årsaken til at du tar kontakt. Og når vi da er ferdige med kundeforhold, fastslått at det ikke var han du traff for tre år siden på Gardermoen eller andre hvite løgner - så risikerer du at ballen ligger død og da blir det kleint å fortsette. 

Kan bli kleint.. Jeg stemmer for "hei!" 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Zoey skrev:

Nå begynner du med påskudd som jeg fraråder i forrige post. Sånt kan bite deg I rumpa. For det første vil han da ikke koble at du er ute etter å bli kjent med ham, og det kan være at han er for profesjonell til å innlede noe med en kunde osv. 

Om du utgir deg for å være kunde, kollega eller spør om du har sett han før osv, så risikerer du at han misforstår fullstendig årsaken til at du tar kontakt. Og når vi da er ferdige med kundeforhold, fastslått at det ikke var han du traff for tre år siden på Gardermoen eller andre hvite løgner - så risikerer du at ballen ligger død og da blir det kleint å fortsette. 

Kan bli kleint.. Jeg stemmer for "hei!" 

It´s done. Omg :) Trykka send og adda han på Facebook messenger. En helt uskyldig melding som du sier. Skrev nesten samme som du foreslo og skrøt heller av et profil-innlegg som han la ut ifjord som jeg likte. Og introduserte med "håper ikke du synes jeg var for frempå". Hvis han ikke sier noooe mer enn "Takk!" så er han ikke interessert...? Bør jeg ta opp noe annet vi har til felles da? For han kan se det selv også at vi f.eks kommer fra samme sted. Eller skal jeg la det være? 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

It´s done. Omg :) Trykka send og adda han på Facebook messenger. En helt uskyldig melding som du sier. Skrev nesten samme som du foreslo og skrøt heller av et profil-innlegg som han la ut ifjord som jeg likte. Og introduserte med "håper ikke du synes jeg var for frempå". Hvis han ikke sier noooe mer enn "Takk!" så er han ikke interessert...? Bør jeg ta opp noe annet vi har til felles da? For han kan se det selv også at vi f.eks kommer fra samme sted. Eller skal jeg la det være? 

Anonymkode: e9d9c...e97

Så gøy! 

Bare puuust og vent. Du trenger ikke svare innen noen tidsfrist når han reagerer så se det an. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda en tråd i serien "meldinger på fjasebok":fart2:

Anonymkode: e30c6...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

enda en tråd i serien "meldinger på fjasebok":fart2:

Anonymkode: e30c6...a8b

En ny dag, enda en frokost, enda en forumtråd, enda litt oksygen i lungene. Og endel luft i deg, god bedring. ^^

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Zoey skrev:

En ny dag, enda en frokost, enda en forumtråd, enda litt oksygen i lungene. Og endel luft i deg, god bedring. ^^

hahaha du er helt rå Zoey :)

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, Zoey said:

Jeg ville brukt Facebook. LinkedIn er til jobb, ikke å bli kjent. Og det er på Facebook dere er i en felles gruppe og dermed har en felles interesse. 

Jeg ville kanskje sendt noe veldig uformelt på Facebook knyttet til det som er vår felles interesse. Jeg tror det er bedre å være generell og åpen enn å koke i hop noe. Feks...

"Hei! Håper du ikke synes jeg er for frempå, men la merke til deg i medlemslisten til GruppeX når jeg søkte etter en annen bekjent og la merke til bandet på t-skjorta di.."

Altså, med mindre han er død så skjønner han at du synes han var kjekk å se på. Men heller noe sånt enn å spørre om det var han du så fly modellfly ved tettstedet hans i forrige uke eller noe annet påskudd til å ta kontakt. 

Jeg hadde ikke skjønt at dette betød at du synes jeg var kjekk :sprettoy:

Anonymkode: 43aab...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han har ikke svart enda nei :) Gått bare en dag. Vi er ikke fb venner men siden jeg adda han på fb messenger og sendte melding, vil han få varsel om det på meldingsforespørsel og "hun la deg til på fb messenger"? Det får iallefall jeg. 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj as... jeg fant ut at han bare er 23 år.. han ser jo ut som en 28 åring! Selv er jeg 25.. 

Anonymkode: e9d9c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj as... jeg fant ut at han bare er 23 år.. han ser jo ut som en 28 åring! Selv er jeg 25.. 

Anonymkode: e9d9c...e97

Hva faen spiller det for en rolle da? 

Anonymkode: fa80b...74b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...