Gå til innhold

LSD i Høyesterett


linsejesus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er det du ønsker å diskutere?

Anonymkode: 1ebfb...c47

Jeg synes bare ruspolitikk er interessant og håper på endringer og en mer kunnskapsbasert tilnærming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket overskriften annerledes. Trodde man endelig hadde funnet årsaken til de skremmende lave straffeutmålingene... 😲

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Norre skrev:

Jeg tolket overskriften annerledes. Trodde man endelig hadde funnet årsaken til de skremmende lave straffeutmålingene... 😲

Nei, de finner du nok heller i loven. 

Anonymkode: 7087f...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg synes bare ruspolitikk er interessant og håper på endringer og en mer kunnskapsbasert tilnærming. 

Det hadde vært greit om du formulerte en problemstilling. Dette kan vi jo selv lese i avisen. 

 

Anonymkode: 1ebfb...c47

 

Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er neppe verdt risikoen.

Anonymkode: 1ebfb...c47

Man kan få store problemer hvis man blir tatt med LSD. Selve bruken er veldig mye tryggere enn mye av det andre folk gjerne holder på med, som å sykle eller spise godteri. Jeg håper rettssystemet snart tar det inn over seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, linsejesus skrev:

Man kan få store problemer hvis man blir tatt med LSD. Selve bruken er veldig mye tryggere enn mye av det andre folk gjerne holder på med, som å sykle eller spise godteri. Jeg håper rettssystemet snart tar det inn over seg. 

Ja vi burde innføre strenge straffer for gotteri spising.

Anonymkode: bd2ce...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, linsejesus skrev:

Man kan få store problemer hvis man blir tatt med LSD. Selve bruken er veldig mye tryggere enn mye av det andre folk gjerne holder på med, som å sykle eller spise godteri. Jeg håper rettssystemet snart tar det inn over seg. 

Ja, uff, det er dritfarlig å spise søte bjørner og mentos. GRØSS OG GRU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi burde innføre strenge straffer for gotteri spising.

Anonymkode: bd2ce...0b1

Det bør være godterivektere ved godteriet som rapper snadderet ut av hendene til folk hvis de mener de er for feite og ikke bør spise mer sukker: "Du er for feit, ha ræ vækk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra det blir vurdert. Alkohol er mye farligere enn LSD. Mange drikker seg overstadig beruset og mange ender opp med alkoholforgifting, samt det finnes mange alkoholikere. Det samme gjelder ikke LSD, ikke så lenge en vet hvordan det brukes, samt tester for at man får i seg riktig stoff. 

Man oppfører seg generelt bedre mot andre også enn om man drikker alkohol. Da kan mange forandre personlighet (bli høylytte, få humørsvinginger, bli sinte, noen liker å sloss, noen blir mye lei seg, noen gjør ting de kan angre på osv). Dette er ikke tilfelle med LSD. 

Hvis ikke LSD, samt andre stoffer er godkjente i Norge, hvorfor i all verden skal alkohol være lovlig da? Alkohol kan potensielt være livsfarlig, føre til forgiftninger/død og avhengighet, samt andre skader (leverskader, demens osv). 

Anonymkode: 9657f...dc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Simbyxor said:

Ja, uff, det er dritfarlig å spise søte bjørner og mentos. GRØSS OG GRU

Skal man spise godteri bør man ikke spise for mye og man bør sette seg litt inn i hva det inneholder. Sykling er heller ikke for hvem som helst, når som helst og hvor som helst. Men om man får veiledning, bruker hjem og sunn fornuft kan det være både givende, sunt og praktisk, til tross for at mange skader seg til dels alvorlig under sykling. Jeg vet ikke om det er gjort studier som sammenligner det direkte, men jeg er helt sikker på at andelen syklister som får skader er svært mye høyere enn for folk som bruker LSD. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, AnonymBruker said:

Synes det er bra det blir vurdert. Alkohol er mye farligere enn LSD. Mange drikker seg overstadig beruset og mange ender opp med alkoholforgifting, samt det finnes mange alkoholikere. Det samme gjelder ikke LSD, ikke så lenge en vet hvordan det brukes, samt tester for at man får i seg riktig stoff. 

Man oppfører seg generelt bedre mot andre også enn om man drikker alkohol. Da kan mange forandre personlighet (bli høylytte, få humørsvinginger, bli sinte, noen liker å sloss, noen blir mye lei seg, noen gjør ting de kan angre på osv). Dette er ikke tilfelle med LSD. 

Hvis ikke LSD, samt andre stoffer er godkjente i Norge, hvorfor i all verden skal alkohol være lovlig da? Alkohol kan potensielt være livsfarlig, føre til forgiftninger/død og avhengighet, samt andre skader (leverskader, demens osv). 

Anonymkode: 9657f...dc4

Og hvis man vet hvordan man nyter alkohol så drikker man seg heller ikke overstadig beruset med alkoholforgifting ;) Snakk om å drepe sitt eget argument gitt...

Anonymkode: 8d883...220

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, linsejesus skrev:

Skal man spise godteri bør man ikke spise for mye og man bør sette seg litt inn i hva det inneholder. Sykling er heller ikke for hvem som helst, når som helst og hvor som helst. Men om man får veiledning, bruker hjem og sunn fornuft kan det være både givende, sunt og praktisk, til tross for at mange skader seg til dels alvorlig under sykling. Jeg vet ikke om det er gjort studier som sammenligner det direkte, men jeg er helt sikker på at andelen syklister som får skader er svært mye høyere enn for folk som bruker LSD. 

For ikke å snakke om hvor mange det er som skjærer seg på brødkniven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Simbyxor said:

For ikke å snakke om hvor mange det er som skjærer seg på brødkniven.

Ja, kniver kan gjøre stor skade. Men som regel går det helt fint, spesielt hvis man får opplæring og ikke lar barn bruke dem, tar dem med på byen osv. Det ville ikke gitt mening å straffe folk for å ha en kniv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Ja, kniver kan gjøre stor skade. Men som regel går det helt fint, spesielt hvis man får opplæring og ikke lar barn bruke dem, tar dem med på byen osv. Det ville ikke gitt mening å straffe folk for å ha en kniv. 

Er nok av folk med kniv, som skader andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvorfor det ikke er kg som utformer norsk ruspolitikk......

Anonymkode: 1ebfb...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...