Gå til innhold

Bruk av stempel på nattklubber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er ulovelig, altså straffbart å få noen andre til å stemple deg, slik at du kommer inn på en nattklubb, uten legitimasjon? Liksom hvis vaktene spør deg om å få se legitimasjon, og du ikke har, men du har fått stempel, kan du da få noen juridiske problemer? Utenom å bli nektet adgang da selvfølgelig.

Anonymkode: 50fe6...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir kastet ut igjen. I tilleg risikerer du at nattklubben blir stengt på flekken hvis skjenkekontrollørene kommer, den skammen er verre tenker jeg. 

Anonymkode: f561b...d5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir kastet ut igjen. I tilleg risikerer du at nattklubben blir stengt på flekken hvis skjenkekontrollørene kommer, den skammen er verre tenker jeg. 

Anonymkode: f561b...d5c

Nei, det er ikke verre du :)  vil mye heller kjenne på den "skammen" enn å få prikk på rullebladet/bot. Og nå er det uansett et russeslipp det er snakk om, så om skjenkekontrollen hadde komt og stengt, så hadde ikke jeg vært den eneste mindreårige der for å si det sånn. Jeg vil bare forsikre meg om at det JEG gjør ikke kan få meg i trøbbel, for slikt gjør jeg ikke.

Anonymkode: 50fe6...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke verre du :)  vil mye heller kjenne på den "skammen" enn å få prikk på rullebladet/bot. Og nå er det uansett et russeslipp det er snakk om, så om skjenkekontrollen hadde komt og stengt, så hadde ikke jeg vært den eneste mindreårige der for å si det sånn. Jeg vil bare forsikre meg om at det JEG gjør ikke kan få meg i trøbbel, for slikt gjør jeg ikke.

Anonymkode: 50fe6...b31

Hvis du er under 18 og skal inn på et 18-årssted og drikke alkohol kan feks Politiet, hvis de oppdager det, kontakte barnevernet og foreldrene dine. 

Anonymkode: a33a5...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir tatt for det, så kan dem kontakte politi som kjører deg hjem, kontakter foreldre og/eller barnevernet. 
Nekter du oppgi personalia til politi kan du bli anmeldt. 
Er det en russefest kan du risikere å bli utestengt fra fremtidige russefester. 
Dersom det er mange mindreårige kan politiet stoppe hele festen, noe som neppe gjør deg spesielt populær blant medrussen! 

Anonymkode: ed176...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du under 18år blir du nektet inngang også kan politi kontakte foreldrene dine. Verre er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å prøve å ødelegge for andre Ts? Det er jobbene til folk du kødder med. 

Anonymkode: f561b...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er ulovelig, altså straffbart å få noen andre til å stemple deg, slik at du kommer inn på en nattklubb, uten legitimasjon? Liksom hvis vaktene spør deg om å få se legitimasjon, og du ikke har, men du har fått stempel, kan du da få noen juridiske problemer? Utenom å bli nektet adgang da selvfølgelig.

Anonymkode: 50fe6...b31

Var det du som lurte på konsekvensene av å bruke noen andres leg. For få dager siden? 

Konsekvensene er ikke mindre om du roter livet ditt til med falskt leg eller falskt stempel. Er du ikke gammel nok så skal du ikke inn på steder med aldersgrense. Politiet nlir kontaktet, det samme blir barnevernet og foreldrene dine. 

Anonymkode: 2a522...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt TS, mener du virkelig at det ikke er farlig om stedet mister skjenkebevilgningen? Det er jobbene til folk du mener det ikke er så viktig med! Er du ikke gammel nok så skal du heller ikke inn! Ferdig snakka!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er under 18 og skal inn på et 18-årssted og drikke alkohol kan feks Politiet, hvis de oppdager det, kontakte barnevernet og foreldrene dine. 

Anonymkode: a33a5...fad

Jeg har faktisk ikke tenkt å drikke alkohol, nettopp fordi jeg ikke vil sette verken meg eller klubben i den posisjonen. Og det er jo ikke ulovelig at en under 18 er inne på en nattklubb, med mindre man har "forfalsket" sin identitet for å komme inn. Så jeg ser ingen grunn til at politiet skal bli involvert med mindre jeg har drukket alkohol eller blitt servert alkohol! 

Anonymkode: 50fe6...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sirah skrev:

Ærlig talt TS, mener du virkelig at det ikke er farlig om stedet mister skjenkebevilgningen? Det er jobbene til folk du mener det ikke er så viktig med! Er du ikke gammel nok så skal du heller ikke inn! Ferdig snakka!

Jo, men nå vet jeg at minst halvparten av dem som drar på russeslipp er mindreårige, så det gjør absolutt ingen forskjell om jeg gjør det også. Dette er noe man har gjort i flere år, og det er ingen nattklubber, hvertfall ikke her, som har blitt stengt ned grunnet mindreårige som sniker seg inn :) 

Anonymkode: 50fe6...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det du som lurte på konsekvensene av å bruke noen andres leg. For få dager siden? 

Konsekvensene er ikke mindre om du roter livet ditt til med falskt leg eller falskt stempel. Er du ikke gammel nok så skal du ikke inn på steder med aldersgrense. Politiet nlir kontaktet, det samme blir barnevernet og foreldrene dine. 

Anonymkode: 2a522...3c3

Haha, å bruke falskt legitimasjon eller noen andre sitt legitimasjon strider jo faktisk mot norsk lov, det gjør derimot ikke å ha et stempel på armen og gå inn på en nattklubb med 18-års grense. Og det er heller ikke noe "falskt" stempel, er jo faktisk et stempel. Og uansett, så er det ikke ulovelig å forfalske stempel i slike situasjoner. Jeg vil tro at om det skulle bli oppdaget ville du bare bli kastet ut!

Anonymkode: 50fe6...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sniker du deg inn i en bygning du ikke har fått tillatelse til å gå inn i :) Det er vel ikke 100% lovlig.

Anonymkode: 942c9...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...