Gå til innhold

Tradisjoner, tannfeen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, skruf skrev:

Her så svelget eldstejenta tanna ved et tilfelle, heldigvis så var tannfeen grei og kom likevel :) Vi klistret en postit-lapp på glasset der vi forklarte situasjonen... 

Tror jeg kanskje gjorde det med en gang, uff :P Hvor lenge har dette med tannfeen vært vanlig i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Winza skrev:

Tror jeg kanskje gjorde det med en gang, uff :P Hvor lenge har dette med tannfeen vært vanlig i Norge?

Ikke helt sikker jeg.... var tannfe da jeg var lita også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det med glitter i vannet:)

her har eldstejenta akkurat mista si første tann, og hun tror fullt og fast at tannfeen var innom, så jeg syns det var morsomt å gjøre litt ut av det:) hun skrev først et brev selv til tannfeen (kjempesøtt, rett i albumet hennes:)), deretter la vi tanna under puta (var stor diskusjon mellom mannen og meg om den skulle under puta eller i et glass vann.. han vant og det ble under puta😂).

dagen etter hadde tannfeen lagt igjen et brev der det sto at hun måtte være flink å pusse tennene, og bruke fluor og tanntråd (her er det jo store muligheter til påvirkning om det trengs). Det lå også en liten rapport fra tannfeen på tannens tilstand (blank, hvit, ren osv), hvilken tann det var, og hvor mye den var verdt (20 kr). I tillegg pakket vi inn en 20kr i glitrete papir som vi sa var belagt med tryllestøv :)

kjempefin opplevelse for henne:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, pleide vi også å legge tanna i et glass med vann, og på mystisk vis havnet det penger der. Hos oss var det aldri snakk om noen tannfe. Jeg lærte derimot at det var bittesmå pengefrø inni tennene. Når tanna kom i vann vokste frøene til penger.

Jeg trodde ikke helt på dette, og mistenkte at det var mamma og pappa, eller kanskje storesøsknene som la pengene i glasset. Likevel var jeg ikke helt sikker. Det kunne jo være at det faktisk var pengefrø i tennene mine? For å teste det ut gjemte jeg glasset med tanna i kjøkkenskapet over vasken. Og tro det eller ei, etter noen dager lå det faktisk penger i glasset!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte aldri om noen tannfe da jeg var liten, jeg trodde det var blandingen av tann og vann som ble til en penge. :P Sønnen min på 6 har ikke mistet noen tenner ennå, men har hørt om tannfeen av venner og har planen klar: Tannen skal legges i et glass med vann og settes godt synlig så ikke tannfeen overser den.

Anonymkode: e1e5a...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor folk har fått dette med vannglass ifra :fnise:
Virker som at alle foreldre der ute, de bare vet at tenner skal i et glass med vann. 

Anonymkode: 5b838...f35

Vannet er for at tanna skal holde seg fin, for hvis tanna tørker ut blir det trekk i utbetalingen. Dette var ekstra viktig hos oss siden det fort kunne ta en uke før mamma hadde mynter tannfeen kom innom.

Anonymkode: c1818...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte aldri om noen tannfe da jeg var liten, jeg trodde det var blandingen av tann og vann som ble til en penge. :P Sønnen min på 6 har ikke mistet noen tenner ennå, men har hørt om tannfeen av venner og har planen klar: Tannen skal legges i et glass med vann og settes godt synlig så ikke tannfeen overser den.

Anonymkode: e1e5a...bf9

Lurer på om det er mulig å bruke samme tann og lure foreldrene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et det penger i de blivende tennene også? Det kan jo være en fin måte for å spe på pensjonen når man blir gammel og mister tennene. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perelandra skrev:

Et det penger i de blivende tennene også? Det kan jo være en fin måte for å spe på pensjonen når man blir gammel og mister tennene. :fnise:

 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Winza said:

Lurer på om det er mulig å bruke samme tann og lure foreldrene? 

Nei tannfeen tar med seg tannen, så det går ikke. ;)

Anonymkode: e1e5a...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva tannlegene gjør med alle tennene som trekkes. Havner de også hos tannfeen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Perelandra skrev:

Lurer på hva tannlegene gjør med alle tennene som trekkes. Havner de også hos tannfeen?

Det er slik de tjener penger, med å hvitvaske tenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...