Gå til innhold

"Jeg hater FRP!"


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Et utrykk mange i Norge anser som et daglidags utrykk. Fordi det betyr ingenting. Ingen får refs for å si det. Ingen står i noen risiko ved å si det. Og ingen taper ansikt ved å si det.

Det må være et av de feigeste ting man kan si, da det ikke gir noen konsekvenser.

Hvorfor gjør det ikke det? Fordi de er så upolitisk korrekte som man kan få det. Det har vært slik i 10? 20 år?

Jeg er ikke så redd for politikken deres, personlig. Den er ganske stueren. Det er de som flørter med høyresiden deres og enda forbi det, som bekymrer meg.

De som ligger så langt til høyre at vi kan kalle de småbrune. Noe de selvfølgelig vil ta avstand til da de som regel er veldig hvite.

Men nok om det.

"Jeg hater FRP," imponerer meg aldri. Det er feige folk som tror kanskje de sier noe viktig i den politiske debatten, som roper dette. De sier ingenting. De satser ikke en gang. Det er tomprat.

Slutt å si det. Alle kan si det uten at det koster en krone. Noen få rare mennesker tror du er tøff. Resten rister på hodet. Det kan ha vært et poeng på 1970-tallet. Når de het noe annet. Og tiden var moden for hatmeldinger.

Hva jeg stemmer?

Jeg stemte i det amerikanske valget. Og har flere lag enn en lasagne når det kommer til politikk.

Dette var bare for å si slutt å si ting folk forventer at du skal si.

"If you dont want to be a sheep, you dont have to be a wolfe. You can become a sheepdog."

Det siste husker jeg veldig godt. En instruktør ved et veldig vanskelig opptak så det høyt og stolt. Hva det betyr? Det er opp til deg.

Men jeg går aldri så lavt at jeg vil si "jeg hater FRP."

For meg er det fordummende.

Endret av Lanista1984
feil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner ikke med mange "likes," for denne da jeg en såkalt sheepdog. Tøff nok til å fronte ulvene når de angrper sauene. Men ingen ulv. Jeg bare passer på.

(Noe bøndene burde gjøre, men det er et helt annet tema.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Regner ikke med mange "likes," for denne da jeg en såkalt sheepdog. Tøff nok til å fronte ulvene når de angrper sauene. Men ingen ulv. Jeg bare passer på.

 

I jobbsammenheng vil folk kalle meg en "wolfe." Men jeg er bare en "sheepdog." Passer på at folk klarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker FrP. Jeg stemmer ikke FrP, men jeg elsker rollen FrP har hatt i norsk politikk.

Utfordreren, nytenkeren, de som tør å sette fingeren på noe uten å ta strategiske hensyn eller pakke ting inn i bomull. På samme måte har jeg egentlig sansen for Rødt, selv om jeg synes deres arv om væpnet revolusjon egentlig ikke er noe bedre enn høyreekstremisme. 

FrP har ingenting i regjering å gjøre. Ingen gjennomslag, ingen gjennomføringsevne. Partiet passer til å sitte i opposisjon og kanskje påvirke politikken i en retning. Å sitte i regjering utsletter partiet og det tar mange år å gjenoppbygge. 

Men Norge trenger et parti som tør å snakke rett ut, som tør å komme med ideer. Mange ting som har blitt gjennomført i norsk politikk var opprinnelig forslag fra FrP. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frp er et hedersparti! Uten Frp sin innflytelse ville Norge vært nesten som Sverige! De andre partiene har måttet stramme inn på innvandring pga. påvirkning fra Frp. 

Anonymkode: 5a495...898

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så langt innlegg at jeg gadd ikke å lese. Men JEG SKAL STEMME FRP!

Anonymkode: 230a6...514

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var så langt innlegg at jeg gadd ikke å lese. Men JEG SKAL STEMME FRP!

Anonymkode: 230a6...514

Hehe, det er en del FrPere som ikke gidder å lese sakene de skal mene noe om, ja. Akkurat nå sitter mange tusen av dem og tror at NRK nekter vanlige programledere å bruke kors, men tillater dem å bruke hijab. Det er så jævlig trist å se.

Anonymkode: f0670...98e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er en del FrPere som ikke gidder å lese sakene de skal mene noe om, ja. Akkurat nå sitter mange tusen av dem og tror at NRK nekter vanlige programledere å bruke kors, men tillater dem å bruke hijab. Det er så jævlig trist å se.

Anonymkode: f0670...98e

Disse finner du i alle partier. Ta for eksempel videoen med rosabloggern som går viralt nå, der de "går til frontalangrep på frp"(VGs utsagn). Alle påstandene som frontes, er fiksjon. Gunnar Stavrum slaktet hvert punkt i nettavisen. Samtidig påstår Sophie Elise at hun er politisk engasjert... Det er trist å se at enkelte har en virkelighetsoppfatning som er fullstendig ute av vater.

Anonymkode: 22f9f...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er like mye "jeg hater AP/SV" der ute. Om noen hater et politisk parti fordi de er så utrolig uenig i dem politisk syns jeg er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Newroz skrev:

Syns det er like mye "jeg hater AP/SV" der ute. Om noen hater et politisk parti fordi de er så utrolig uenig i dem politisk syns jeg er helt greit. 

Problemet her er vel egentlig at folk uttaler dette på et svært tynt grunnlag. Det er veldig sjelden det kommer en begrunnelse på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Problemet her er vel egentlig at folk uttaler dette på et svært tynt grunnlag. Det er veldig sjelden det kommer en begrunnelse på hvorfor.

Hvis du er så uenig at du hater noe så bør du kunne begrunne hvorfor. Hvis ikke så er som du sier bare noe folk sier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg misliker så enormt den populismen og retorikken som Frp bruker, og liker heller ikke holdningene og verdiene partiet står for.

Men det virker alltid så nytteløst å prøve å snakke med Frp-ere om dette, særlig på nett. 

Hilsen sosialist.

(Det frustrerer meg også at begrepene sosialisme/sosialister plutselig ble PK som skjellsord i Høyre/Frp-kretser for noen år siden, apropos kjip bruk av retorikk) 

Anonymkode: b335a...340

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er en del FrPere som ikke gidder å lese sakene de skal mene noe om, ja. Akkurat nå sitter mange tusen av dem og tror at NRK nekter vanlige programledere å bruke kors, men tillater dem å bruke hijab. Det er så jævlig trist å se.

Anonymkode: f0670...98e

Det er først i år jeg har bestemt meg for å stemme FRP. Stemte annerledes for 4, 8 og 12 år siden. 

Anonymkode: 230a6...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne hate et parti som FrP, men nå er det engang sånn at partiet, som alle andre partier, fyller et rom på den politiske skalaen, hvor folk har politiske syn uansett. Jeg tror de sier de hater FrP ikke tenker over at FrP faktisk er ganske sentrumsnært parti i forhold til andre ytre-høyre partier i andre land, som tiltrekker seg mye av den samme velgermassen, i mangel på bedre alternativer. FrP er et ganske moderat parti i så måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Example skrev:

Man kan gjerne hate et parti som FrP, men nå er det engang sånn at partiet, som alle andre partier, fyller et rom på den politiske skalaen, hvor folk har politiske syn uansett. Jeg tror de sier de hater FrP ikke tenker over at FrP faktisk er ganske sentrumsnært parti i forhold til andre ytre-høyre partier i andre land, som tiltrekker seg mye av den samme velgermassen, i mangel på bedre alternativer. FrP er et ganske moderat parti i så måte.

Det har du nok rett i å mene. Sier en som våknet av en jævla diger edderkopp på brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...