Gå til innhold

Noen med lignende symptomer?


Gjest JesusElskerAlle

Anbefalte innlegg

Gjest JesusElskerAlle

Noen av dere som kan få en fysisk smerte i hjertet sånn helt plutselig? Jeg er 99 % sikker på at det er psykisk, ettersom jeg muligens har kompleks PTSD . Merket denne merkelige smerten for sånn 2 dager siden. Den kommer og går, påvirkes litt av stemningsleiet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det er i hjertet? Jeg får periodevis intenst vondt i venstre bryst, lenge tenkte jeg at dette var i hjertet, men etter mange år har jeg innsett at det er mer i puppen, eller rett bak. Nå har jeg nettopp hatt en lengre periode hvor disse smertene har kommet jevnlig, og de har en ganske åpenbar kobling til stress/bekymring for min del. Er smerten stikkende, fra et punkt, trykkende, dump og langvarig eller kraftig og støtvis? Jeg opplever en stikkende smerte, som om noen stikker en kniv i meg, tidvis såpass kraftig at jeg kan skjære grimaser og nesten må hive etter pusten. 

Nevnte det for legen min for en del år tilbake, han pratet om muskelsammentrekninger og mente det ikke var noe å være redd for, tvert i mot ganske vanlig (men sa jo at skulle det vare lenge, eller om jeg fikk flere symptomer måtte jeg selvfølgelig ringe han med en gang for en nøyere utredning) :) Så lenge du ikke har andre symptomer i tillegg, men kun denne smerten, er det nok ikke noe å være redd for. Som du selv sier, ganske sannsynlig at det er fysiske utslag på angst/stress/annet. 

Nevn det for lege eller annen behandler likevel! 

Anonymkode: 1a2b7...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...