Gå til innhold

Neglsopp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går konstant med neglelakk på tærne, trange sko og høye hæler. Trodde jeg var flink med fotbad osv, men pga. livsstilen har jeg så klart fått fotstopp. Jeg har vel hatt det i kanskje 6 mnd? Men det er aldri noe som har streifet meg, ettersom jeg aldri går lenge uten lakk. Tenkte vel det var noen form for misfargning. Men plutselig fikk tåneglen en "bulk" oppover, og nå har neglen delt seg i to, vannrett, ved denne bulken. Halve neglen min forsvinner altså. 

Har bestilt legetime, men ettersom legen min er så populær, fikk jeg ikke time før lang ute i sept. Har altså en del spm jeg blir kjempe glad om jeg får svar på..

1) Burde jeg dra til fotpleier? Er dette noe de kan fikse? Har lest at tre klinikker i området har godkjent UV/laser behandling som er den mest effektive måten. Men er ikke akkurat spesielt sexy å gå uten negl når jeg ofte går i åpne sko. Har lest man kan få gele negl, som er med på å drepe soppen, hos fotpleier. Stemmer dette?

2) Noen som vet hvor lang tid det tar før neglen er vokst ut? Den er revet litt under midten. 

3) Vil den gro pent, eller kan jeg ikke forvente samme form? 

4) Har også lest at det er ekstremt vanskelig å drepe soppen, med lang kur osv. Noen som kan abefale den UV/laser behandlingen?

Veldig rotete og mange spm. men blir så rastløs når legen er så opptatt.. All hjelp tas i mot med takk :D

Anonymkode: 74a5e...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har bestilt legetime? Middel for sopp får du da på apotek, og legen kan intet gjøre for neglen (fordi det er kosmetisk, ikke medisinsk) 

En går til fotterapeut (ikke fotpleie) for problemer med fot og negl på fot. 

Anonymkode: 2b37f...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan da iallefall bektefte om det er neglesopp eller noe annet?

 

Anonymkode: 70e92...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legen kan da iallefall bektefte om det er neglesopp eller noe annet?

 

Anonymkode: 70e92...ca7

Tja. For å si det sånn: jeg ville ikke tatt på ordet det en fastlege sier etter å ha kastet et raskt blikk retning tåen din. Om du hinter til at det er sopp så kommer sopp til å være diagnosen. ;)  Uavhengig av hva det er. 

Anonymkode: 2b37f...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. For å si det sånn: jeg ville ikke tatt på ordet det en fastlege sier etter å ha kastet et raskt blikk retning tåen din. Om du hinter til at det er sopp så kommer sopp til å være diagnosen. ;)  Uavhengig av hva det er. 

Anonymkode: 2b37f...425

Når jeg var innom og nevnte det til legen tok han biopsi - og fant ut at det var bakteriell betennelse. Trodde også det var sopp. Fikk antibiotika😁.

Anonymkode: 70e92...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...