Gå til innhold

High waist jeans, pent eller ikke?


Pauline

Anbefalte innlegg

Mye av grunnen til at highwaist slår an er komfort. Lavtsittende jeans er ofte ukomfortable, de strammer på et unaturlig område av kroppen (hoftene) og siger ned når man sitter, osv. Highwaist føles mer som et plagg som er laget for kvinnekroppen, den sitter på plass rundt midjen og man kan bevege seg mer komfortabelt.

Jeg bruker gjerne highwaist både i bukser og skjørt. Bryr meg ikke om den framhever rumpestørrelsen, jeg synes kurver er fint. Alle trenger ikke se rette ut heller. Om jeg får en valk her og der og noen mener de kan le av meg (for å vise til en bruker over her) så sier det mest om dem.

Anonymkode: 55b05...ce7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...)

(Når det er sagt så bruker jeg sikkert de buksene litt "feil", siden jeg liker å ha gensere og topper OVER buksen, sånn at det høye livet ikke vises direkte. Så jeg bruker de buksene mest for siluetten og komforten sin skyld, ikke utseende til buksa. Men skal man ha på seg korte topper/gensere som er veldig in nå, synes jeg bukser med høye liv er et absolutt must, som f.eks her. :) )

Anonymkode: 81636...1c2

Veldig mange som gjør dette, og jeg synes ikke det er feilbruk. :) Det ser jo da bare ut som en helt vanlig bukse, men man slipper da å bekymre seg når man bøyer seg eller kroppsfiguren generelt. 

Jeg synes bukser som stopper ved hoften er ukomfortable. Alle strømpebukser stopper også i livet, og strømpebuksen har jeg jo ikke akkurat tenkt til å vise til folk utover på benområdet. 

Anonymkode: d2409...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier vel mest om dere. Greit at noe er lite pent, men det krever ikke mye å holde munn om det til andre. 

Anonymkode: d2409...305

Det er nok så. Hun var derimot selv ikke det døyt bedre. Hun sa til ei annen jente i klassen som var naturlig tynn, at hun ble "kvalm av å se et sånt beinrangel som så ut som hadde overlevd en konsentrasjonsleir." Sier man sånt ansikt til ansikt mot et annet menneske, så fortjener man å bli baksnakket. 

Anonymkode: 1f41d...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok så. Hun var derimot selv ikke det døyt bedre. Hun sa til ei annen jente i klassen som var naturlig tynn, at hun ble "kvalm av å se et sånt beinrangel som så ut som hadde overlevd en konsentrasjonsleir." Sier man sånt ansikt til ansikt mot et annet menneske, så fortjener man å bli baksnakket. 

Anonymkode: 1f41d...4af

Nei, siden den eneste som er ussel er den som baksnakker. Hun er ussel som baksnakker, men har du lyst til å være like ekkel mot andre som henne? Det ville hvertfall ikke jeg. 

Anonymkode: d2409...305

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun highwaist. 

Det skulle tatt seg ut om jeg skulle begynt med lave bukser igjen. Her er det såpass med magefett at jeg velger å gå med noe behagelig enn noe som er utrolig vondt. En lang genser eller skjorter over fungerer bra. 

Anonymkode: 59dad...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftebukser så man får muffintopper fryktelig på meg. Jeg elsker mine nye jeans med litt sleng og høyt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, siden den eneste som er ussel er den som baksnakker. Hun er ussel som baksnakker, men har du lyst til å være like ekkel mot andre som henne? Det ville hvertfall ikke jeg. 

Anonymkode: d2409...305

Tror du må lese litt før du kommenterer. 😌 Jeg baksnakket aldri henne. Jeg hørte derimot alle andre baksnakke henne. HUN baksnakket ikke, hun sa ting DIREKTE til andre. Hadde du likt å få slengt i fleisen at ei blir kvalm over å se et beinrangel som ser ut som ei som har kommet ut fra en konsentrasjonsleir? Eller at feite folk burde gå å henge seg fordi de ikke tilfører en dritt godt i samfunnet?

Du mener fremdeles at man er mer ussel som baksnakker? 😌

Anonymkode: 1f41d...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg det passer best til dem som har lang overkropp, for hvis man er kort i livet slik som meg så blir det bare ben. Jeg så på et bilde fra gudvetnår hvor jeg faktisk har på meg en sånn bukse...og det ser altså så...FAEN er det jeg har på meg liksom?! 

At en slik bukse skjuler valker er en liten overdrivelse :P Jeg har sett jenter/kvinner som får valker under og over, spesielt bak når de har en slik bukse på seg-for den har jo ikke hold-in. Ei jeg tok et fag sammen med en gang hadde flesket tytende ut oppe og nedentil. Hun hadde selvtillit men litt for mye av det for det var faktisk så lite pent at alle snakket om det. 

Anonymkode: 1f41d...4af

Jeg tror kanskje dette har noe med kroppsfasongen å gjøre. Vi er alle forskjellige, så at noen ser bedre ut i visse ting enn andre er jo forståelig. På min kropp skjules valker helt perfekt i sånne bukser, og jeg har lite fett akkurat rundt midjen, sånn at det blir en fin fasong og en liten midje. På andre som har en annen fordeling av kroppsfett, hoftestørrelse og ribbeinstørrelse kan det bli helt annerledes.

Jeg synes det er dumt å høre at "alle snakket om det", for det er virkelig ikke trivelig å oppleve noe sånt. Og som oftest så vil folk merke at noen snakker om en, spesielt hvis alle stirrer på en når en går inn, kanskje kniser de, kanskje blir de plutselig stille når du er i nærheten og bare smiler til hverandre... Jeg håper du var en av de som sa ifra at det ikke var greit at folk baksnakket henne, og kanskje ga personen et kompliment neste gang hun hadde på seg en annen bukse og så bedre ut.

Anonymkode: 81636...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må lese litt før du kommenterer. 😌 Jeg baksnakket aldri henne. Jeg hørte derimot alle andre baksnakke henne. HUN baksnakket ikke, hun sa ting DIREKTE til andre. Hadde du likt å få slengt i fleisen at ei blir kvalm over å se et beinrangel som ser ut som ei som har kommet ut fra en konsentrasjonsleir? Eller at feite folk burde gå å henge seg fordi de ikke tilfører en dritt godt i samfunnet?

Du mener fremdeles at man er mer ussel som baksnakker? 😌

Anonymkode: 1f41d...4af

Nei, så klart ikke, men da hadde jeg kommentert den dårlige oppførselen. Jeg har ikke et behov for å baksnakke kroppen og bekledningen til noen fordi de oppfører seg dårlig, og det håper jeg gjelder de fleste. 

Avsporing slutt. 

Anonymkode: d2409...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du var en av de som sa ifra at det ikke var greit at folk baksnakket henne, og kanskje ga personen et kompliment neste gang hun hadde på seg en annen bukse og så bedre ut.

Anonymkode: 81636...1c2

Jeg var en av dem som holdt meg så langt unna henne som mulig, da hun ikke var spesielt hyggelig. Mobbere er som regel ikke det. 😌 Dette var for øvrig på Bjørknes en gang for år tilbake. De som såkalt baksnakket henne sa at de synes det var slemt gjort å latterliggjøre andre for hva de gikk kledd i, hvordan de var og hvordan de så ut. Jeg fikk for eksempel høre at jeg var for dum siden jeg gikk på Bjørknes og tok opp fag, men det gjorde jo vedkommende og.🙄 Jeg fikk høre at jeg var stygg, og at hun ble dårlig av å se på meg. Når man har gått ut fra vgs etter 12 år med mobbing der man blir fortalt at man er stygg som faen, og så kommer man dit og det er ei som er like jævlig... Den eneste gangen jeg faktisk direkte hørte noen snakke negativt om henne var da jeg satt i en annen faggruppe med et vennepar (gutt og jente) og gutten sa at "ja, og så har du hun med det magebeltet på den høye jeansen der fettet tyter ut både oppe og nede. At hun ikke ser seg selv hvordan hun ser ut." Der og da så sa jeg ikke til ham at HUN hadde sagt at han var dritsexy og ville bli kjent, for jeg tenkte at da ville det bli et spetakkel uten like og jeg ville snakke fag og ikke om henne. 😌

Anonymkode: 1f41d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke annet enn highwaist i jeans og skjørt. Det er helt klart mest komfortabelt, og jeg synes det kler kroppen min. 

Synes også at det ser best ut, ved at det gir rumpa et løft. Skjønner ikke hvordan noen kan mene at det gir flat rumpe i forhold til ei bukse med lavere liv 🤔 Så godt som alle venninnene mine går for high waist (jeg er 25)

Anonymkode: dd5da...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går selv i veldig trange high waist jeans. Har lang å tynn overkropp og lange tynne bein.

Anonymkode: 100ef...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Selvsagt er det avhengig av hvordan kroppen er. (Er vel det som gjør at det ser pent ut på andre,) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.8.2017 den 1.51, AnonymBruker skrev:

Nei, så klart ikke, men da hadde jeg kommentert den dårlige oppførselen. Jeg har ikke et behov for å baksnakke kroppen og bekledningen til noen fordi de oppfører seg dårlig, og det håper jeg gjelder de fleste. 

Avsporing slutt. 

Anonymkode: d2409...305

Nei men så snill og hyggelig og omtenksom og slikt du er da. Føler du deg litt bedre nå som du fikk være forum mamma og vifte litt med pekefingeren din på en belærende måte? Hvalrossen var stygg i kjeften og får som fortjent. Det er bare i barnebøker og solskinnshistorier folk har din tankegang.

Om temaet så synes jeg high waist er bra så lenge man har genser over. Hvis ikke burde folk gå med vanlig waist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får sånn flat gammeldamebleierumpe i det uansett hvor spretten stussen egentlig er...

Anonymkode: 8724c...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...