Gå til innhold

Noen som har prøvd Redken hårkur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp Redken All Soft Heavy Cream Argan Oil fra blivakker.no og prøvde den i går. Etter kort tid merket jeg at jeg ble illrød rundt hårfestet og på øret, og det begynte svakt å svi. Turte ikke la hårkuren sitte i lenger, og vasket den ut. Irritasjonen og svien forsvant. 

Er dette vanlig? Kan jeg la den sitte i lenger uten å bekymre meg for brannsår? 

Anonymkode: fc669...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er ikke vanlig, nei. Å svi er ikke bra. Mulig du ikke tåler noe som er tilsatt i produktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den lyseblå serien, og er kjempe fornøyd. Det er ikke vanlig å svi, eller reagere slik du har gjort. 

Anonymkode: 66953...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om den inneholder Methylisothiazolinone
svært allergifremkallende. Jeg fikk sånn reaksjon etter å ha brukt sjampo med dette stoffet.

Google MI ALLERGI / mi allergi

Anonymkode: f7734...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt Redken. Fullt av parfyme og andre allergifremkallende og miljøskadelige stoff, i tillegg til at de tester på dyr. 

Det finnes mange andre alternativer, bare å google "natural, cruelty free hair care".

Dersom ikke du vil ha allergier og støtte en skitten industri,da. Hva vi bruker pengene våre på er en av de få måtene vi kan være med å bestemme hva som er greit og ikke her i verden.

Anonymkode: 3076e...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke reagert på verken Redken hårkurer eller shampo eller balsamproduktene. 

Anonymkode: 3a875...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke kjøpt Redken. Fullt av parfyme og andre allergifremkallende og miljøskadelige stoff, i tillegg til at de tester på dyr. 

Det finnes mange andre alternativer, bare å google "natural, cruelty free hair care".

Dersom ikke du vil ha allergier og støtte en skitten industri,da. Hva vi bruker pengene våre på er en av de få måtene vi kan være med å bestemme hva som er greit og ikke her i verden.

Anonymkode: 3076e...4c7

Jeg valgte redken rett og slett fordi den hadde fått svært godt resultat i en test av hårkurer. Og med et hår som er så slitt og ødelagt av rettetang og hårføner, så gikk jeg for det som hadde fått best resultat. 

Anonymkode: fc669...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke reagert på verken Redken hårkurer eller shampo eller balsamproduktene. 

Anonymkode: 3a875...ce3

Allergi kan utvikles over tid. Naturlig kokos/argan-, eller til og med olivenolje er mye bedre :) 

Anonymkode: 3076e...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp ting på bli vakker! Produktene der er gamle bl.a. 

Anonymkode: 8a4a9...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd samme med Blivakker, det er gamle produkter! Det er en grunn til st det er billig. 

Redken tester på dyr, og framkaller lett allergi, så jeg ville heller gått for Giovanni eller Pureology :-) Har ordnet opp i mitt rottereir av et hår 🙊

Anonymkode: 3076e...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler www.lookfantastic.com . En flott side med skikkelige produkter :) 

Anonymkode: 8a4a9...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte redken rett og slett fordi den hadde fått svært godt resultat i en test av hårkurer. Og med et hår som er så slitt og ødelagt av rettetang og hårføner, så gikk jeg for det som hadde fått best resultat. 

Anonymkode: fc669...4e5

Et godt, men brutalt råd til deg: klipp av alt det som er tydelig slitt, og begynn på nytt. Dropp rettetanga fullstendig, kast den i søpla. Det er djevelens verk! Slutt med varmestyling og begynn å jobbe MED din naturlige hårtekstur, ikke mot den. Ingen hårkur i verden kan fikse hår som er skada av rettetang og overstyling, hårstråene splittes/knekker av og kan ikke limes sammen igjen av produkter. Vi jenter med fall i håret har som regel en tørrere, mer sensitiv hårtype i utgangspunktet, som ikke tåler varme. Noen hårkurer kan få håret til å føles mykere i en kort stund, men det er fordi de inneholder silikon som legger seg rundt håret som et filter. Det gjør ingenting med selve skaden. 

Jeg rettet håret jevnlig i flere år. Det blir en ond sirkel - rettetanga tørker ut håret, som igjen gjør at håret ser forferdelig frizzy ut når det ikke rettes, så man må bare fortsette å rette det. Så bruker man en formue på 'vidunderprodukter'.. Jeg ble til slutt så lei at jeg klippet av 20 cm, slik at håret ble bob-lengde. Sluttet totalt med varmestyling, lot håret være i fred, og sparte det ut igjen. Nå har jeg hår til ca. bh-en bak på ryggen, og det er blitt tjukt, mykt og bølgete, uten å være frizzy. Vasker det med en mild, silikonfri sjampo og conditioner fra helsekosten, og bruker litt fuktgivende olje i lengdene. Mer trengs ikke for å holde det sunt og friskt. Bruker nesten ikke tid eller penger på håret lenger, men får langt mer komplimenter for at jeg har fint hår :) 

Anonymkode: 323b3...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...