Gå til innhold

Har ikke lærer taushetsplikt overfor den andre foreldren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har innlegget mellom anonym og voodoo child blitt slettet?

Jeg mener at det var ett innlegg der eller innbiller jeg meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager var du ikke på foreldremøtet, men lager dobbelt arbeid for læreren til barnet ditt? At lærere faktisk gidder å lekse opp samme innhold 2 ganger er en gåte for meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Hvorfor i alle dager var du ikke på foreldremøtet, men lager dobbelt arbeid for læreren til barnet ditt? At lærere faktisk gidder å lekse opp samme innhold 2 ganger er en gåte for meg. 

Det er faktisk ikke alle skilte foreldre som tåler å sitte i samme rom....synd, men sant. Hadde neppe blitt kjekt for læreren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, VoodooChild skrev:

Jeg kan ikke se noen grunn til at en lærer skal ha taushetsplikt overfor en annen forelder når det kommer til saker som blir tatt opp på foreldremøte..? Jeg har ikke et godt forhold til min eks, men han har da like mye rett til å få vite hva som blir tatt opp på slike møter.

Så hvis mor spør om barnet har mat og nødvendig tøy når han er hos meg eller hva som helst så er det vanlig at lærer sier dette videre til meg? Jeg tenker det er unødvendig. Så lenge det ikke er beskyldninger en kommer med, da kunne jeg ha forstått det mer. 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, VoodooChild skrev:

Det er faktisk ikke alle skilte foreldre som tåler å sitte i samme rom....synd, men sant. Hadde neppe blitt kjekt for læreren heller.

Og hvorfor skal dette godtas? Barnets beste er ikke at foreldrene ikke kan være i samme rom. Hadde jeg vært lærer og to foreldre ikke kunne samarbeide på et så lavt nivå at de kunne være i samme rom, så ville jeg meldt min bekymring til rette instans. Forestill deg hvordan hodet og magen til barnet har det når foreldre oppfører seg så bedritent. Når man ikke evner å sette barnet foran konflikten bør varsellampene blinke voldsomt i øynene til de som er rundt barnet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vera skrev:

Hvorfor i alle dager var du ikke på foreldremøtet, men lager dobbelt arbeid for læreren til barnet ditt? At lærere faktisk gidder å lekse opp samme innhold 2 ganger er en gåte for meg. 

Lærer satt opp en samtale. Jeg ble ikke informert. Hva synes du jeg burde gjort her? Jeg ga beskjed ved skolestart at det var nødvendig å få egen info fordi kommunikasjonen ikke er optimal. Jeg får ingen beskjeder uten at jeg finner ting utav selv eller at ting faller på min dag. Skolen bruker ikke vigilo eller lignende. Kun papir 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper mine barns lærere overholder barnas privatliv og taushetsplikt ovenfor barna. De har ikke taushetsplikt om hva de ser på butikken eller I egen hage, ei heller skulle de ha noe ansvar for å passe på hvilke foreldre som er på talefot eller ei. 

Lærer: Ja, også oppdatere jeg jo Stian i forrige uke. 

Mor: Var han her? Når da? 

Lærer: Nei, nei, han ringte for å høre litt om hvordan det gikk med Anette. 

Mor: Jaha? På skolen da eller? 

Lærer: Ja, jeg gav han kortversjon av det vi snakket sammen om på foreldresamtalen, han lurte litt på hvordan hun hadde det i friminuttene og om hun liker nistepakken sin? 

Mor FY FAEN SOM DU SLARVER OM MEG OG MIN KOKKEKUNST DU HAR TAUSHETSPLIKT FOR HELVETE 

 

Altså. 

Dette synes jeg er innafor. Helt innafor. Med mindre barnevernet er involvert til den ene parten så må gjerne lærere svare på spørsmål om nistepakke, frokost og rene klær fra den ene forelderen om den andre og deretter si den den andre hva de har sagt. 

Det er ikke lærerens feil at barnets to hovedpersoner ikke kommuniserer. Og den læreren skal bruke sin tid og ressurser på barnet, ikke på å stryke barnets tåpelige foreldre etter hårene. 

Anonymkode: c98b5...407

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis mor spør om barnet har mat og nødvendig tøy når han er hos meg eller hva som helst så er det vanlig at lærer sier dette videre til meg? Jeg tenker det er unødvendig. Så lenge det ikke er beskyldninger en kommer med, da kunne jeg ha forstått det mer. 

Anonymkode: 12b79...05d

Det er jeg enig i!  

Anonymkode: 1cf22...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:

Og hvorfor skal dette godtas? Barnets beste er ikke at foreldrene ikke kan være i samme rom. Hadde jeg vært lærer og to foreldre ikke kunne samarbeide på et så lavt nivå at de kunne være i samme rom, så ville jeg meldt min bekymring til rette instans. Forestill deg hvordan hodet og magen til barnet har det når foreldre oppfører seg så bedritent. Når man ikke evner å sette barnet foran konflikten bør varsellampene blinke voldsomt i øynene til de som er rundt barnet. 

Lærer ga kun mor beskjed. Hadde møtt opp hvis ikke. Jeg har ikke problemer med å snakke med mor. Eneste gangene vi har hatt samtaler sammen er med PPT når de har gitt egen beskjed til meg. De gangene de ikke har gjort har jeg ikke vært tilstede. Jeg kan ikke velge her. 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg tror på dette, utifra hva som har skrevet, det handler om foreldresamtale før sommeren, men lærer fortalte ikke mor dette før nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper mine barns lærere overholder barnas privatliv og taushetsplikt ovenfor barna. De har ikke taushetsplikt om hva de ser på butikken eller I egen hage, ei heller skulle de ha noe ansvar for å passe på hvilke foreldre som er på talefot eller ei. 

Lærer: Ja, også oppdatere jeg jo Stian i forrige uke. 

Mor: Var han her? Når da? 

Lærer: Nei, nei, han ringte for å høre litt om hvordan det gikk med Anette. 

Mor: Jaha? På skolen da eller? 

Lærer: Ja, jeg gav han kortversjon av det vi snakket sammen om på foreldresamtalen, han lurte litt på hvordan hun hadde det i friminuttene og om hun liker nistepakken sin? 

Mor FY FAEN SOM DU SLARVER OM MEG OG MIN KOKKEKUNST DU HAR TAUSHETSPLIKT FOR HELVETE 

 

Altså. 

Dette synes jeg er innafor. Helt innafor. Med mindre barnevernet er involvert til den ene parten så må gjerne lærere svare på spørsmål om nistepakke, frokost og rene klær fra den ene forelderen om den andre og deretter si den den andre hva de har sagt. 

Det er ikke lærerens feil at barnets to hovedpersoner ikke kommuniserer. Og den læreren skal bruke sin tid og ressurser på barnet, ikke på å stryke barnets tåpelige foreldre etter hårene. 

Anonymkode: c98b5...407

Ok. Så hvis lærer vet stemningen er dårlig... Hvorfor ta opp ett spørsmål som lærer mest sannsynlig klarer å tenke at ikke blir tatt i mot positivt når mor ikke vil ha samtale sammen med meg en gang? Så lenge det ikke er en beskyldning og barnet har det bra så antar jeg ikke læreren tenkte at ja, dette er viktig å videreformidle. Dette kan hjelpe dem å kommunisere..... 

Anonymkode: 12b79...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blåbær23 skrev:

Vet ikke helt om jeg tror på dette, utifra hva som har skrevet, det handler om foreldresamtale før sommeren, men lærer fortalte ikke mor dette før nå.. 

Nei! Mor røpet til meg nå om at hun visste at jeg hadde spurt læreren om dette før sommeren. Hvor lenge mor har holdt dette for seg selv aner jeg ikke. Vil tro hun fikk vite det mellom samtalen i mars og juni. Eneste som virker naturlig. 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør lærer om er jo mest logisk å spørre den andre om.

Anonymkode: 5f9be...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei! Mor røpet til meg nå om at hun visste at jeg hadde spurt læreren om dette før sommeren. Hvor lenge mor har holdt dette for seg selv aner jeg ikke. Vil tro hun fikk vite det mellom samtalen i mars og juni. Eneste som virker naturlig. 

Anonymkode: 12b79...05d

Så du mener at hun eksploderte og skrek huet av deg, for noe hun har vist i nesten 6 mnd?

Kom tilbake med en mer troverdig historie, og diskuter med de andre her på KG enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, blåbær23 skrev:

Så du mener at hun eksploderte og skrek huet av deg, for noe hun har vist i nesten 6 mnd?

Kom tilbake med en mer troverdig historie, og diskuter med de andre her på KG enn meg :)

Jeg har ikke noe problem med å tro på det... enkelte er veldig flinke til å "spare" på ting til de mener de får bruk for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, VoodooChild skrev:

Jeg har ikke noe problem med å tro på det... enkelte er veldig flinke til å "spare" på ting til de mener de får bruk for det. 

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du spør lærer om er jo mest logisk å spørre den andre om.

Anonymkode: 5f9be...be4

Og? Mor har fortalt lærer at hun ikke vil ha samtale med meg, lærer vet at mor aldri ga beskjed om samtalen som ble satt opp til oss, heller ikke felles samtalen med alle foreldre før skolestart i førsteklasse og jeg har sagt at kommunikasjonen ikke er optimal... Da antar jeg at spørsmålet ikke kom helt overraskende på. 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blåbær23 skrev:

Så du mener at hun eksploderte og skrek huet av deg, for noe hun har vist i nesten 6 mnd?

Kom tilbake med en mer troverdig historie, og diskuter med de andre her på KG enn meg :)

Vi diskuterte ikke ofte nei, men når vi gjør så kommer det meste ut av henne som hun har vært sur for. Jeg kan da ikke kontrollere hva hun velger å dele. Mulig hun ikke hadde planer om å si det en gang for nå kommer jeg i hvert fall aldri til å si noe som helst. Ikke at jeg har planer om å si noe, men det vil likevel ligge i bakhodet at jeg må passe på hva jeg gjør og sier i tilfelle lærer føler for å videreformidle mer. 

Anonymkode: 12b79...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi diskuterte ikke ofte nei, men når vi gjør så kommer det meste ut av henne som hun har vært sur for. Jeg kan da ikke kontrollere hva hun velger å dele. Mulig hun ikke hadde planer om å si det en gang for nå kommer jeg i hvert fall aldri til å si noe som helst. Ikke at jeg har planer om å si noe, men det vil likevel ligge i bakhodet at jeg må passe på hva jeg gjør og sier i tilfelle lærer føler for å videreformidle mer. 

Anonymkode: 12b79...05d

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærer satt opp en samtale. Jeg ble ikke informert. Hva synes du jeg burde gjort her? Jeg ga beskjed ved skolestart at det var nødvendig å få egen info fordi kommunikasjonen ikke er optimal. Jeg får ingen beskjeder uten at jeg finner ting utav selv eller at ting faller på min dag. Skolen bruker ikke vigilo eller lignende. Kun papir 

Anonymkode: 12b79...05d

Da ville jeg gått direkte til rektor med det du skriver her - at du ble utelatt fra samtalen.

Gi beskjed om at du SKAL ha samme info som resten av de foresatte i klassen. Klarer ikke den andre foresatte å gi deg dette ville jeg tatt saken videre til familievernkontoret. Samarbeid om barnet på skolen er et minumum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...