Gå til innhold

Student savnet i Trondheim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste nyheter om en 20-åring som er meldt savnet i Trondheim siden tirsdag. Syns det er utrolig trist, og håper at de finner ham god behold.

Alle tanker går til familien som har det sikkert veldig tøft akkurat nå, siden de ikke hører noe fra vedkommende.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/16/Venner-og-familie-leter-etter-savnet-student-15165523.ece

 

Anmoder alle om å spre beskjed til sine bekjente i Trondheim, og hjelpe til med å finne den gutten.

 

 

Anonymkode: ebbf4...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist.

I kveld har han vært savnet i en uke. 

Noen som vet hvorfor politiet ventet i to dager før de startet leteaksjonen? De første to dagene var det bare familien og venner som lette etter han. Politiet sjekket ut telefon og overvåkningskameraer, men jeg synes de ventet lenge med en organisert leteaksjon.

Det er forresten allerede en tråd om denne saken: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1127982-mann-forsvunnet-i-trondheim/

 

Anonymkode: f028a...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig trist at politiet er så passiv i denne saken, og nyhetsbilder er full av overskrifter med Trump og hans kompaniet, mens når en nordmann har forsvunnet, så gidder ingen å prioritere det.

Anonymkode: ebbf4...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hørt mer om denne studenten?

Håper de finner ham i god behold !!!!!

Anonymkode: ebbf4...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24. august 2017 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Har noen hørt mer om denne studenten?

Håper de finner ham i god behold !!!!!

Anonymkode: ebbf4...b48

Han er fortsatt savnet. Politiet beskriver saken som et mysterium. 

Politiet mener han kan ha gått i en annen retning enn til leiligheten, siden den siste basen som registrerte telefonen hans, før den ble slått av, indikerer at han var på andre siden av elven. Men er det ikke en mulighet at noen andre har tatt telefonen hans og beveget seg i den retningen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trondheim/familien-til-forsvunne-rakavan-det-er-som-et-mareritt/a/24124737/

 

Anonymkode: f028a...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste er at om han var en blond og pen jente ville saken lett å trumfet selv ubåtparteringen.

Endret av Jacklost
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at det ikke blir lett mer intensivt. 

Anonymkode: d2fef...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt inni meg av hvor lite denne saken blir omtalt. En ungdom i 20 årene, helt sporløst forsvunnet, og avisene bryr seg heller om leppen til johaug. Håper virkelig han blir funnet i god behold.

Anonymkode: e6d26...9ba

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får helt vondt inni meg av hvor lite denne saken blir omtalt. En ungdom i 20 årene, helt sporløst forsvunnet, og avisene bryr seg heller om leppen til johaug. Håper virkelig han blir funnet i god behold.

Anonymkode: e6d26...9ba

Helt enig. I følge VG og Dagbladet må vi alle bry oss veldig mye om kroppen og formen til en rik skiløper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at det ikke blir lett mer intensivt. 

Anonymkode: d2fef...5b6

Det synes jeg også. Synes politiet burde startet en organisert leteaksjon allerede dagen etter han forsvant. Jeg vet at politiet noen ganger venter til etter kl 12 dagen etter, fordi den savnede kan ha blitt med noen hjem. Men i denne saken ventet de to dager. Hvis det var en ulykke eller selvmord ville de trolig funnet han. Det er heller ingen grunn til å tro at han skulle forsvunnet frivillig. I denne saken er det ingen spor. Jeg synes denne saken ligner litt på Emilie Meng saken i Danmark. Der var det heller ingen spor etter henne, og politiet ventet lenge med å starte leteaksjon da de trodde hun kunne forsvunnet frivillig. Flere måneder senere ble hun funnet dumpet noen mil fra der hun var forsvunnet. Det var en som luftet hunden som tilfeldigvis fant henne i et lite tjern. Jeg håper alle som bor i nærheten av Trondheim sjekker sine nærområder. Det er kanskje også mulig å delta i private leteaksjoner hvis noen ønsker å bidra.

Vennene hans tror ikke han har forsvunnet frivillig.

https://www.nrk.no/trondelag/_-trur-han-hadde-snakka-med-oss-dersom-han-hadde-det-vondt-1.13656211

 

Anonymkode: f028a...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Det som er så skummelt og merkelig er at han er sporløst borte. Det viser at det kan skje med alle. 

 

Og det provoserer meg grenseløst at leppen til Johaug trumfer dette i nyhetsbildet. Man bør være blond søt jente om man skal forsvinne, er man mann (og mørk) i tillegg er det lite å hente fra riksmedia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Jacklost skrev:

Det triste er at om han var en blond og pen jente ville saken lett å trumfet selv ubåtparteringen.

Tull. Det er flere savnetsaker i Norge med unge jenter, hvor det ikke er noe mer oppmerksomhet rundt saken enn i dette tilfellet. Så lenge det ikke er mistanke om at det har skjedd noe kriminelt, er det litt begrenset hvor mye mediene kan skrive om saken.

For øvrig håper jeg på det beste og at den savnede skal dukke opp i god behold, selv om håper dessverre svinner for hver time.

Anonymkode: e4ad5...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Det er flere savnetsaker i Norge med unge jenter, hvor det ikke er noe mer oppmerksomhet rundt saken enn i dette tilfellet. Så lenge det ikke er mistanke om at det har skjedd noe kriminelt, er det litt begrenset hvor mye mediene kan skrive om saken.

Anonymkode: e4ad5...71a

Det er ikke tull i hele tatt. Savnede pene jenter får mer omtale. Hadde det vært Lise (21), blond og fager, hadde VG hentet bilder fra instagram og facebook som gale.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke la være å tenke på Torunn og Sigrid, som begge ble drept etter å ha vært på fest. Politiet mener mobilsignalene viser at han gikk mot Stavne, mot området hvor Torunn ble funnet. Man tenker sitt.

Jeg synes også at politiet kunne gjort mer i denne saken. Håper det blir funnet noen spor, et overvåkningkamera som ikke er sjekket ennå. Det er utrolig at han bare skal forsvinne sporløst.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, ops2 skrev:

Jeg kan ikke la være å tenke på Torunn og Sigrid, som begge ble drept etter å ha vært på fest. Politiet mener mobilsignalene viser at han gikk mot Stavne, mot området hvor Torunn ble funnet. Man tenker sitt.

Jeg synes også at politiet kunne gjort mer i denne saken. Håper det blir funnet noen spor, et overvåkningkamera som ikke er sjekket ennå. Det er utrolig at han bare skal forsvinne sporløst.

Torunn? Hun som visstnok ble drept av han stakkars Moen? 

Anonymkode: 97d19...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det er flere som stiller seg skeptiske til den massive mediedekningen Johaug-saken har fått. Det er så navlebeskuende at jeg ikke tror mine egne øyne. Dette er rett og slett pinlig, og så rystende når det er så mye annet som skjer i verden, og ikke minst i Norge som denne saken, som bør få medieplass. Nå skal det imidlertid sies at lokalaviser har omtalt saken en del, men for de største avisene er det virkelig kritikkverdig. 

Familien og vennene til denne studenten har vært utrolig aktive i å engasjere lokalmiljøet, og lokalmiljøet følger heldigvis opp. Veldig tragisk sak, og jo lenger tid det går, jo mørkere ser det ut dessverre. Jeg håper imidlertid at familien og venner får noen litt mer håndfaste svar etter hvert. 

Anonymkode: 1ec28...3c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig! Tenker på guttens familie. Skjønner heller ikke hva som har skjedd med norske medier, nå er det nok Trump, Johaug, kropp og slanking! 

Anonymkode: 17f9a...f29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Torunn? Hun som visstnok ble drept av han stakkars Moen? 

Anonymkode: 97d19...3f1

Ja, det var Moen som ble dømt for Torunn og Sigrid. Så tilsto en annen mann drapene på dødsleiet, men på grunn av inkompetanse hadde politiet mistet prøvene fra åstedet. Og de fikk ikke avhørt han som tilsto før han døde. Så de sakene ble aldri oppklart. Mange saker kan oppklares når gamle prøver analyseres.

Både Torunn og Sigrid var førsteårsstudenter. Hadde en kvinnelig student forsvunnet nå, ville det vært mer oppstyr. Jeg skal vedde på at avisene hadde trykt noe hver dag, gjerne forsiden, hvis det var en jente som ble borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...