Gå til innhold

Veldig lav puls?? Angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dere ikke er leger, men kanskje dere har opplevd det før, og vet hva det er.

 

for 1 mnd siden Sjekket jeg  pulsen min, da var jeg veldig nervøs. Men den var bare på 62. Jeg har alltid hatt høy puls. På ca 75-90 i hvilepuls. Fikk beskjed fra legen at det var normalt hos meg ( sjekket hjerte og alt da ) 

plutselig nå, den siste mnd har jeg bare hatt lav puls?! Har begynt å gå mer turer da. Men i går fikk jeg tung pust, angst osv og målte pulsen og den lå på 59.. skjønner det ikke! 

Er det ikke vanlig  at pulsen skal stige ved angst?? 

Anonymkode: 56d93...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får jo lavere hvilepuls av å være i jevnlig fysisk aktivitet, sånn sett kan det vel tenkes at hvilepulsen din er generelt lavere nå enn før, og ikke bare da du hadde dette anfallet? Og at pulsen er lavere uavhengig av anfallet, og at den derfor også er lavere under angstanfall nå enn før? Lavere puls er generelt et sunnhetstegn, men du kan jo ringe legen din og høre hvis du er bekymret?

Anonymkode: d1fe2...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får jo lavere hvilepuls av å være i jevnlig fysisk aktivitet, sånn sett kan det vel tenkes at hvilepulsen din er generelt lavere nå enn før, og ikke bare da du hadde dette anfallet? Og at pulsen er lavere uavhengig av anfallet, og at den derfor også er lavere under angstanfall nå enn før? Lavere puls er generelt et sunnhetstegn, men du kan jo ringe legen din og høre hvis du er bekymret?

Anonymkode: d1fe2...404

Det kan jo vær pga det ja.. syklet veldig mye en periode i mai/juni. Og vært mer i aktivitet enn før. Men pulsen har alltid gått så høyt opp før pga angst. ( har angst/helseangst) så er uvant å ha lav puls :P aldri hatt så lav før. Håper det går over.(tungpust). Får ringe legen om det ikke gir seg ;) 

andre som har normal/lav puls ved angst ? 

Anonymkode: 56d93...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme under angstanfall. Normalt har jeg en hvilepuls på 53-54, men under den verste angsten med ekstremt tung pust har jeg vært nede i 42 i puls.

Legen min reagerte ikke da jeg fortalte om det, men skrev ut beroligende for når det skjer igjen.

Anonymkode: 737be...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje at man får lav puls istedet for høy ved puls.

Anonymkode: 2d163...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel, ironisk nok, helseangsten din som gjør at du bekymrer deg over dette? :) er jo helt vanlig å ha lavere eller høyere puls i perioder, pulsen er jo ikke statisk. 

Anonymkode: 463e2...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

75-90 er høyt for hvilepuls og tyder på at du var i litt dårlig form før:P59-62 er en fin hvilepuls og tyder på at  formen er mye bedre etter at du har begynt å trimme. Pulsen blir ikke nødvendigvis påvirket av angst/nervøsitet selv om det føles som det påvirker hjertet. Jeg får ikke høy puls når jeg er nervøs/har mye angst, den kan går først i taket om det utvikler seg videre til et panikkanfall. 

Anonymkode: eda94...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

75-90 er høyt for hvilepuls og tyder på at du var i litt dårlig form før:P59-62 er en fin hvilepuls og tyder på at  formen er mye bedre etter at du har begynt å trimme. Pulsen blir ikke nødvendigvis påvirket av angst/nervøsitet selv om det føles som det påvirker hjertet. Jeg får ikke høy puls når jeg er nervøs/har mye angst, den kan går først i taket om det utvikler seg videre til et panikkanfall. 

Anonymkode: eda94...b31

Var en periode for 4 år siden jeg hadde ofte 90-100 og da hadde jeg også trent den del .Sjekket hjerte skikkelig da og masse blodprøver men var ingenting, de sa at det var normalt for meg å ha høy puls. Så er uvant å ha så lav da :P 

men uansett veldig bra at jeg har fått normal hvilepuls, etter jeg har begynt å sykle/gå mye tur! Jeg tenker bare det verste med en gang! Alltid trudd at man får høy puls av angst, men da vet jeg det og! Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: 56d93...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel, ironisk nok, helseangsten din som gjør at du bekymrer deg over dette? :) er jo helt vanlig å ha lavere eller høyere puls i perioder, pulsen er jo ikke statisk. 

Anonymkode: 463e2...357

Det er nok det! Har vært bra ganske lenge nå, så måtte det komme noe igjen.. sant det :) 

Anonymkode: 56d93...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...