Gå til innhold

Europas verdivakuum?


Blodets rett

Anbefalte innlegg

Douglas Murray påpeker noe vesentlig i sin bok The Strange Death of Europe.Over flere år har Murray lest om eller fått fortalt historier om etniske briter som har konvertert til islam. Nesten alltid er det varianter av den samme historien. En ung mann eller kvinne befinner seg full på en nattklubb og plutselig slår det dem: Livet må dreie seg om noe mer enn dette! 

Så spørsmålet er hvorfor disse menneskene dras mot islam heller enn kristendommen? Kan det ha noe å gjøre med at våre politiske ledere avfeier kristendommen, vår religiøse arv, til fordel for det innvandrende islam?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være noen forskjell? Kristendommen er jo også en religion fra Midt-Østen?

Det første bildet av Jesus:

OriginalImageChrist.png

Anonymkode: 9c123...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som konverter fra kristendommen til islam konverter av to årsaker:

-Monoteisme i islam, Gud er en og at Jesus er Guds sendebud.

-Det praktiske ved islam som bringer deg nærmere Gud i ved at man merker forskjell i form av indre fred og harmoni, jo mer man praktisere islam med ren intensjon å søke Guds behag om barmhjertighet, jo nærmere føler man spirituell økning og tro. Troen/fromhet/åndelighet og indre ro er progressiv i forhold til Koranen og veiledningen i den.

At ikke kristne konverter ut ifra hva jeg har hørt er at islam gir fornuftige svar spørsmål kristendommen som teologisk religion ikke har svar på. Det er bare å høre på intervjuene man har med de som konverter til islam på nett så får du så å si samme inntrykk. I itillegg gir islam praktisk veiledelse på det åndelige og det praktiske som samsvarer med monoteisme.

Det er også et veldig et stort antall intellektuelle og folk med høyt utdannelse som konverter til islam. Bare i sommer var jeg vitne til en norsk mann som konverte til islam. Han underviser i filosofi på et av universitetene i Norge.

Islam er faktisk en misforstått religion.

Jeg må også tilføre at muslimer også konverterer til kristendommen

At folk konverterer har derfor ikke noe med verdikamp, da de samme verdiene som finnes i vesten finnes også i islam. 

Jeg tror at grunnen til at muslimer konverterer til kristendommen og kristne konverterer til islam dreier seg om religiøse følelser man opparbeider seg i forhold til tekst, fornuft og overbevisning. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...