Gå til innhold

Mye slim i halsen på kvelden(tannpuss), helt tørr i munnen på morgenen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På dagtid har jeg ikke noe slim i halsen, heller ikke overdrevent tørr i munnen. Men hver kveld når jeg pusser tenner har jeg så mye slim i halsen at jeg ofte brekker meg og kaster opp fordi det sitter i halsen og trenger hjelp til å komme ut. Det renner ekstreme slimmengder ut og jeg må dra det ut fra leppene med fingrene og skylle ganen og tungen mange mange ganger.  Jeg sørger for å drikke vann før jeg går i seng men våkner helt knuskt tørr i munnen og har vel kanskje generelt lite spyttproduksjon.

Hva kan dette komme av? Har vært sånn i 6-12 mnd.

Anonymkode: 8f2d4...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes noe som kalles lege, tro det eller ei. Kanskje du skal prøve en slik istedet for å spørre på kg etter diagnoser

Anonymkode: 1db30...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dagtid har jeg ikke noe slim i halsen, heller ikke overdrevent tørr i munnen. Men hver kveld når jeg pusser tenner har jeg så mye slim i halsen at jeg ofte brekker meg og kaster opp fordi det sitter i halsen og trenger hjelp til å komme ut. Det renner ekstreme slimmengder ut og jeg må dra det ut fra leppene med fingrene og skylle ganen og tungen mange mange ganger.  Jeg sørger for å drikke vann før jeg går i seng men våkner helt knuskt tørr i munnen og har vel kanskje generelt lite spyttproduksjon.

Hva kan dette komme av? Har vært sånn i 6-12 mnd.

Anonymkode: 8f2d4...220

Ta med deg vannflaske på nattbordet. Og så kan det mulig være lurt å kontakte fastlegen kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dagtid har jeg ikke noe slim i halsen, heller ikke overdrevent tørr i munnen. Men hver kveld når jeg pusser tenner har jeg så mye slim i halsen at jeg ofte brekker meg og kaster opp fordi det sitter i halsen og trenger hjelp til å komme ut. Det renner ekstreme slimmengder ut og jeg må dra det ut fra leppene med fingrene og skylle ganen og tungen mange mange ganger.  Jeg sørger for å drikke vann før jeg går i seng men våkner helt knuskt tørr i munnen og har vel kanskje generelt lite spyttproduksjon.

Hva kan dette komme av? Har vært sånn i 6-12 mnd.

Anonymkode: 8f2d4...220

Du må undersøkes av lege. Dette kan være alt fra astma til Sjøgrens. Er du tørr i øynene eller andre steder og? Har du eller rår du lett hull i tennene? 

Du bør få målt både tåreproduksjon og spyttmengde. (Gjøres hos spesialist.)

 

Anonymkode: 9ae35...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes noe som kalles lege, tro det eller ei. Kanskje du skal prøve en slik istedet for å spørre på kg etter diagnoser

Anonymkode: 1db30...143

Det er jeg klar over du :) Men har vært hos denne legen over mange år med alvorlig sykdom, og føler dette her er en liten bagatell jeg ikke vil komme å sutre over.
Jeg går ikke til lege med mindre det står om liv og død omtrent.
 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må undersøkes av lege. Dette kan være alt fra astma til Sjøgrens. Er du tørr i øynene eller andre steder og? Har du eller rår du lett hull i tennene? 

Du bør få målt både tåreproduksjon og spyttmengde. (Gjøres hos spesialist.)

 

Anonymkode: 9ae35...e55

Nei ikke overdrevent tørr i øynene utenom på morgenen og kvelden når jeg er trøtt,  men blir det med linsebruk.
Har ikke hatt hull i tennene på 15 år.

Anonymkode: 8f2d4...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...