Gå til innhold

Middag HVER dag???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Coolaid
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samboer med to barn (7 og 9 år) fra forr. ekteskap. Studerer nå på siste året og har allerede lovnad om jobb etter endte studier. Vi ble enige om at jeg skulle ta med av matlaging og klesvask i ukedagene, han og barna hjelper til med husvask og rydding. 

Men jeg er ikke vant med middag hver dag og synes vi kan spise brødskive eller kornblanding hvertfall annenhverdag. Hva synes dere?

Anonymkode: 10faf...a13

Matlaging i ukedagene = middag. Hvorfor har du lovet noe du ikke vil holde? Det er helt normalt å spise middag hver dag selv om du er vokst opp med en annen måte å gjøre det på. Middag trenger heller ikke være dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ostesmørbrød og speilegg er ikke spesielt næringsrikt.

Anonymkode: 9a02b...443

Neivel? 

Anonymkode: 567b5...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? 

Anonymkode: 567b5...570

For meg består en næringsrik middag av varierte ingredienser og består av minst 50% (ulike) grønnsaker. 

Anonymkode: 9a02b...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde jo vurdere en matkasse?! Da tar det ikke mye tid og planlegging- og regningen kan dere dele på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg består en næringsrik middag av varierte ingredienser og består av minst 50% (ulike) grønnsaker. 

Anonymkode: 9a02b...443

Man dauer ikke av speilegg innimellom. Får være måte på hysteri.

Anonymkode: 567b5...570

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vokst opp med varm mat hver dag og lager også middag selv hver dag, langt fra avansert og sjelden fra bunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan droppe middag og ha varm kvelds i stedet (som mannen kan lage). Ellers er matkasser lurt, og de kan jo han betale for? Et måltid varmmat om dagen er standard, ja. Særlig for barnefamilier.

Anonymkode: 9ee7c...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Meadow skrev:

Dere burde jo vurdere en matkasse?! Da tar det ikke mye tid og planlegging- og regningen kan dere dele på. 

Tror du hun som syns middag fra dagligvarebutikken er bortkastede penger vil betale for matkasse? :laugh:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er så sære.

En digg baguette kan da fint være middag, men vi tror at det må være varm mat og helst poteter til. 

Anonymkode: 567b5...570

Ramlet litt av lasset her og lurer på om jeg også er sær som skotte som er vant til middag hver dag da det er det eneste måltidet vi alltid spiste sammen :fnise: men jeg reagerer på at "alle" nordmenn skal ha middag kl 17.. Alltid, gjerne tidliger ei helgene..

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her, nei jeg tuller ikke. Synes det koster for mye og tar for mye tid når det forlanges HVER dag. 

Har ikke vokst opp med varmmat hver dag.

Anonymkode: 10faf...a13

Middag trenger ikke være varmmat, men det skal ikke være det man spiser alle de andre måltidene - da blir man jo feilernært etterhvert. Nordmenn spiser for mye brødmat, ris og pasta, poteter - mangler fantasi, spiser generelt for lite frukt og grønnsaker og alternativ mat som for eksepel linser, bønner osv..

Når det er sagt kan man fint lage en kald pastasalat med kylling en dag og ha dette som middag, kanskje over to dager eller at den holder seg fra Mandag til Onsdag i kjøleskap og så har du en gryte Tirsdag som du varmer Torsdag.. Vi har ofte salat til middag, med egg i for eksempel, og gjerne ostebiter - kald mat men like fullt middag..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ostesmørbrød og speilegg er ikke spesielt næringsrikt.

Anonymkode: 9a02b...443

Det spørs jo hva du har i omeletten, eller på ostemørbrødet ;) 

Pølse og potetmos er ikke spesielt næringsrikt det heller, men det er "middag" for mange :) 
Posesuppe, samme røkla, men lager man suppe fra bunn, er det jo bedre enn ingenting :) 

Jeg har en samboer som "Krever" pannekaker, 1 gang i uka... Ikke spesielt sunt, men godt er det, en gang i blant..Og man kan fylle opp pannakaka også ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, penny_ skrev:

Tror du hun som syns middag fra dagligvarebutikken er bortkastede penger vil betale for matkasse? :laugh:

Er jo billigere det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Carrot skrev:

Ramlet litt av lasset her og lurer på om jeg også er sær som skotte som er vant til middag hver dag da det er det eneste måltidet vi alltid spiste sammen :fnise: men jeg reagerer på at "alle" nordmenn skal ha middag kl 17.. Alltid, gjerne tidliger ei helgene..

 

Middag trenger ikke være varmmat, men det skal ikke være det man spiser alle de andre måltidene - da blir man jo feilernært etterhvert. Nordmenn spiser for mye brødmat, ris og pasta, poteter - mangler fantasi, spiser generelt for lite frukt og grønnsaker og alternativ mat som for eksepel linser, bønner osv..

Når det er sagt kan man fint lage en kald pastasalat med kylling en dag og ha dette som middag, kanskje over to dager eller at den holder seg fra Mandag til Onsdag i kjøleskap og så har du en gryte Tirsdag som du varmer Torsdag.. Vi har ofte salat til middag, med egg i for eksempel, og gjerne ostebiter - kald mat men like fullt middag..

Det hører vel til eldregenerasjonen. Om noe vil man kanskje ha middag etter man har kommet hjem fra jobb, når man er sulten og sliten. Jeg har imidlertid aldri hørt noen i min generasjon som må ha middag så tidlig som kl 17. 

Anonymkode: f45a2...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dere, men jeg kommer fra et land hvor brødskive med pålegg er frokost, og hvor man bruker brød som tilbehør til varm og god middag. 

For meg er middag måltidet jeg ser frem til hver dag. Å ikke spise god og varm mat da er bare kjedelig og trist. Jeg kan ha kjedelig og trist frokost og lunsj, men middagen, den skal være god!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hører vel til eldregenerasjonen. Om noe vil man kanskje ha middag etter man har kommet hjem fra jobb, når man er sulten og sliten. Jeg har imidlertid aldri hørt noen i min generasjon som må ha middag så tidlig som kl 17. 

Anonymkode: f45a2...a44

Jeg er 26 og MÅ ha middag mellom 16-17. Er skikkelig sulten da, rett og slett :) Når spiser dere om 17 er tidlig? Hva med barna?

Anonymkode: 6eab4...85b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 26 og MÅ ha middag mellom 16-17. Er skikkelig sulten da, rett og slett :) Når spiser dere om 17 er tidlig? Hva med barna?

Anonymkode: 6eab4...85b

Det er jo ganske vanlig å spise i rundt 18-19-tiden. For noen er det mer vanlig rundt kl 20. 

Anonymkode: f45a2...a44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske vanlig å spise i rundt 18-19-tiden. For noen er det mer vanlig rundt kl 20. 

Anonymkode: f45a2...a44

Det er jo da barna spiser kveldsmat? Jeg har akkurat spist nå jeg :alice:

Anonymkode: 6eab4...85b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe i veien for at barna tar en brødskive når de er hjemme fra skolen og så spiser dere middag litt senere, for eksempel i 19-tiden. SÅ veldig sent kan vel ikke mannen din jobbe hver dag og samtidig ha omsorgen for barn?

Anonymkode: 35a59...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hører vel til eldregenerasjonen. Om noe vil man kanskje ha middag etter man har kommet hjem fra jobb, når man er sulten og sliten. Jeg har imidlertid aldri hørt noen i min generasjon som må ha middag så tidlig som kl 17. 

Anonymkode: f45a2...a44

Da lurer jeg på hvor gammel du er, de yngste barna her opplever stadig vekk at venner må være hjemme til fem fordi da er det middag / de må gå kl fem.. Her er ikke "den andre" forelderen hjemme fra jobb før tidligst 18.30 så her er det "middagskveldsmat" kl 19 (kaldt dette av andre foreldre som mener vi har middag til kvelds) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...