Gå til innhold

Sterk og ubeh. lukt nedentil (ikke vaginose)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de to siste årene slitt med en skarp og vondt lukt nedentil. Var til GU og det var ikke bakteriell vaginose, jeg var frisk og alt så fint ut men lukten var der. Jeg sjekket alt, undertøy som ikke var bomull la jeg vekk, unngikk trange bukser mm. lukten var der.

Var hos en ny GU forrige uke etter oppfor. fra mannen som naturlig nok er lei. (vi har siden dette begynte knapt hatt sex av forst. grunner). Jeg lå i stolen, hun sjekket meg og svaret var det samme, ikke tegn til sykdom. Men så sa hun at "har du forsøkt og fjerne alt dette håret neentil, det er svært mye her og lukten kan ha satt seg i dem".

Jeg dro hjem, klippet ned alt og gikk over med skum + høvel. Vasket meg godt med underlivssåpe etterpå. Og lukten forsvant pokker meg. Jeg så på alle hårene som lå på håndkledet og tenkte jeg skulle lukte - det angret jeg på nå for de luktet helt jævlig.

Har noen andre blitt kvitt vondt lukt av å fjerne hårene??

Anonymkode: cdf79...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du rett og slett har en slags betennelse/infeksjon/sykdom i hårsekkene?  

Anonymkode: 3dfa9...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å barbere av alt håret nedentil er vel ganske normalt nå for tiden uansett lukt. 

Anonymkode: babaa...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fordi du endelig fikk vasket skikkelig. Pleier du å vaske med eller uten klut? Med klut så fjerner man også døde hudceller, disse skaper mye lukt. Om du barberer deg skraper du også bort noe av det, dermed kan lukten bli bedre uten hår. Men uansett, å vaske med klut fungerer i såfall like godt. 

Anonymkode: 026d0...06a

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være fordi du endelig fikk vasket skikkelig. Pleier du å vaske med eller uten klut? Med klut så fjerner man også døde hudceller, disse skaper mye lukt. Om du barberer deg skraper du også bort noe av det, dermed kan lukten bli bedre uten hår. Men uansett, å vaske med klut fungerer i såfall like godt. 

Det er motsatt. Håret sin jobb er å frigi lukt, dvs feromoner. Google det, siden du tydelig har feilinfo. 

Anonymkode: 026d0...06a

Hår nedentil er med på å hindre lukt, google det om du er usikker. :)

Anonymkode: d95ec...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hår nedentil er med på å hindre lukt, google det om du er usikker. :)

Anonymkode: d95ec...8e4

Jeg kan ikke skjønne at dette kan stemme da det for min del lukter mye lettere om jeg har latt det Gro ut litt.

Anonymkode: b5762...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hår nedentil er med på å hindre lukt, google det om du er usikker. :)

Anonymkode: d95ec...8e4

Alltid like moro med folk som ikke gidder jobben selv, men heller vil fortsette å spre feilinfo :) 

https://www.nrk.no/trondelag/xl/bar-eller-busk---harfjerning-i-underlivet-har-vaert-et-styr-i-tusenvis-av-ar-1.13029809

 

Anonymkode: 026d0...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke utenkelig at trådstarter slipper vond lukt nedentil ved å fjerne kjønnshårene, men det forutsetter jo at hygienen har vært dårlig i lengre tid. Vond lukt setter vel ikke i hårene om man vasker seg skikkelig og jevnlig.

Anonymkode: faec3...485

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd og innlegg er ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring samt svar til dette

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hår nedentil er med på å hindre lukt, google det om du er usikker. :)

Anonymkode: d95ec...8e4

Jeg syns det lukter mer med hår, men blir mer svett og klam uten litt hår. Så jeg trimmer med en ladyshave og bruker en ren klut og vivag intimsåpe. 🙂 Også er det veldig viktig å vaske trusene på 60*C 🙂

Anonymkode: aa8bf...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Har de to siste årene slitt med en skarp og vondt lukt nedentil. Var til GU og det var ikke bakteriell vaginose, jeg var frisk og alt så fint ut men lukten var der. Jeg sjekket alt, undertøy som ikke var bomull la jeg vekk, unngikk trange bukser mm. lukten var der.

Var hos en ny GU forrige uke etter oppfor. fra mannen som naturlig nok er lei. (vi har siden dette begynte knapt hatt sex av forst. grunner). Jeg lå i stolen, hun sjekket meg og svaret var det samme, ikke tegn til sykdom. Men så sa hun at "har du forsøkt og fjerne alt dette håret neentil, det er svært mye her og lukten kan ha satt seg i dem".

Jeg dro hjem, klippet ned alt og gikk over med skum + høvel. Vasket meg godt med underlivssåpe etterpå. Og lukten forsvant pokker meg. Jeg så på alle hårene som lå på håndkledet og tenkte jeg skulle lukte - det angret jeg på nå for de luktet helt jævlig.

Har noen andre blitt kvitt vondt lukt av å fjerne hårene??

Anonymkode: cdf79...219

Det lukter i underlivet. Man svetter og man har utflod. Det er klart denne lukten vil sette seg i hårene der nede om de er lange. Intimsåpe som lukter lite vil ikke klare å fjerne den lukta når den først har satt seg. 

Derfor har jeg barbert meg ukentlig siden 15årsalderen. Jeg er nå 36 år og har ingen planer om å slutte med det.

At det lukter mer av et barbert underliv er bullshitt.

Anonymkode: 8297e...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke utenkelig at trådstarter slipper vond lukt nedentil ved å fjerne kjønnshårene, men det forutsetter jo at hygienen har vært dårlig i lengre tid. Vond lukt setter vel ikke i hårene om man vasker seg skikkelig og jevnlig.

Anonymkode: faec3...485

Lukt trenger ikke ha noe med hygiene å gjøre. Noen lukter sterkere enn andre i perioder og slik  er det bare. 

Anonymkode: babaa...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...