Gå til innhold

Oppvarming makrell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg tenkte å lage varmrøkt makrell idag (av typen vakumpakket fra butikken) til middag, og lurer på om noen vet hvordan denne best varmes opp? Stekeovn på lav temp, eller kanskje i vannbad i vakumpakken? Eller kanskje er den best kald? 

Tilbehør blir kokte poteter, agurksalat og rømme :ninuskapus:

Anonymkode: 104fa...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg tenkte å lage varmrøkt makrell idag (av typen vakumpakket fra butikken) til middag, og lurer på om noen vet hvordan denne best varmes opp? Stekeovn på lav temp, eller kanskje i vannbad i vakumpakken? Eller kanskje er den best kald? 

Tilbehør blir kokte poteter, agurksalat og rømme :ninuskapus:

Anonymkode: 104fa...ff4

Vakuumpakket varmrøkt makrell er pålegg.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Vakuumpakket varmrøkt makrell er pålegg.   :)

??

Det går da fint an å spise den til middag også? Jeg spiste mye kaldrøkt makrell til middag som barn, da hadde vi bare kokte poteter, gulrøtter og smeltet smør til. Jeg ville hatt makrellen kald, TS - smaker garantert godt med tilbehøret du lister opp. :) 

Anonymkode: b6c33...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg tenkte å lage varmrøkt makrell idag (av typen vakumpakket fra butikken) til middag, og lurer på om noen vet hvordan denne best varmes opp? Stekeovn på lav temp, eller kanskje i vannbad i vakumpakken? Eller kanskje er den best kald? 

Tilbehør blir kokte poteter, agurksalat og rømme :ninuskapus:

Anonymkode: 104fa...ff4

Står det noe om tilberedning på pakken? Ofte står forslag på produktene. 

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Vakuumpakket varmrøkt makrell er pålegg.   :)

Uansett hva en matvare er beregnet til, så kan man vel velge selv om man vil endre på innarbeidede vaner og prosedyrer? 

Her i huset er kalde fiskekaker pålegg på skiver, og ikke middag. 

Anonymkode: a1eed...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

??

Det går da fint an å spise den til middag også? Jeg spiste mye kaldrøkt makrell til middag som barn, da hadde vi bare kokte poteter, gulrøtter og smeltet smør til. Jeg ville hatt makrellen kald, TS - smaker garantert godt med tilbehøret du lister opp. :) 

Anonymkode: b6c33...afa

Den ble såvidt lun i ovnen minutter på 180 grader, var :hjerte: knallgodt! Spiser det som pålegg også forøvrig, men funket supert til middag også :nori: hvorfor begrense noe så godt til brødskiver bare? :hoppendeglad:

Anonymkode: 104fa...ff4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den ble såvidt lun i ovnen minutter på 180 grader, var :hjerte: knallgodt! Spiser det som pålegg også forøvrig, men funket supert til middag også :nori: hvorfor begrense noe så godt til brødskiver bare? :hoppendeglad:

Anonymkode: 104fa...ff4

:Nikke:  

Anonymkode: a1eed...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha det i potet og purresuppe. Bare legger oppdelt røykemakrell i bunnen av suppetallerkene og har varm suppe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, August 21, 2017 den 16.08, AnonymBruker skrev:

??

Det går da fint an å spise den til middag også? Jeg spiste mye kaldrøkt makrell til middag som barn, da hadde vi bare kokte poteter, gulrøtter og smeltet smør til. Jeg ville hatt makrellen kald, TS - smaker garantert godt med tilbehøret du lister opp. :) 

Anonymkode: b6c33...afa

Sa ikke at ikke går an. Sa kun at det opprinnelig er pålegg. ☺

Og er enig i at det kan smake godt som middag med godt tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...