Gå til innhold

Deler dere på hvem som får sove lenge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gå litt i zombie-verden her. Samboeren jobber mye, begynner kl 06. Men hver torsdag, søndag og annenhver fredag+lørdag så jobber han senvakt. Da forventer han at han skal få sove, siden han endelig har fri. Jeg forstår det er tøft å stå opp kl 05.30 hver dag, jeg får jo tross alt sove til 6.30 (litt ironisk der ja). Han får alltid sove lenge, jeg MÅ opp med ungene. To gutter i barnehage og 1.klasse. Hvis jeg tvinger han til å ta de, så blir han forbanna. For han har jo fri! 

Jeg må finne frem klær, pakke ned uteklær, lage matpakker, stelle de etc. Helgene er litt enklere, da vi sjeldent har planer tidlig. Men fy søren så deilig det hadde vært å få sovet litt. Sist jeg sov lenge var i påsken, da besteforeldrene passet de (de bor veldig langt unna). Jeg har også en kronisk sykdom, som gjør at jeg har fatigue, går på mye medisiner etc. Jeg ligger gjerne å vrir meg til 02/03, og så opp igjen rundt 06.30. Det tar på kropp og sjel nå.. Og når han sover lenge så skal han helst sove til han våkner, kan fort bli både kl 12 og 13.. er så lei! 

Anonymkode: 436e8...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi deler på det, ja. Her har vi lik arbeidstid og står opp 0630 i ukedagene. Stort sett er jeg raskere ferdig enn mannen, så tar som oftest morgenstell (vi har to barn, en på 2 og en på 4, pluss at jeg er gravid). I helgene har vi en sovemorgen hver.

Jeg må innrømme at jeg ville blitt provosert om mannen min skulle sove så lenge han ville i helgene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig deler vi. Står opp 05:30 begge to i hverdagen, og tar annenhver dag i helgen og lar den andre sove. 

Hadde gitt en god f i om mannen ble forbannet om han måtte ta sin del av ungejobben. 

Anonymkode: 2e875...690

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare han som får sove når han har fri? Betyr ikke dine fridager noen ting fordi du står opp en halv time senere i ukedagene? Si det til han. 

Hvorfor i alle dager sover han til kl 13? Går utifra at han legger seg til normal til. Bare barn trenger så mye søvn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler på det i helgene og feriedagene. Mannen begynner på jobb 8 i uken, og da er jeg så heldig at han står opp med gutten kl 6 så jeg kan sove til 7 :) han vil tilbringe så mye tid som mulig med sønnen sin, og vil avlaste meg da jeg tar nattevåket (altså smokk som faller ut. 

Synes synd på deg TS. Det der hadde jeg aldri funnet meg i, samme hvor forbanna han hadde blitt. 

Anonymkode: 4b03d...a95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler på det i helgene. Mannen sover til 10:30 lørdag og jeg søndag. Når vi har hatt ferie np har mannen vært så snill å latt meg sove hver dag, han ser gravidteten tærer på kroppen. I hverdagen tar jeg barnet medt fordi jeg begynner senere på jobb enn mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler på det, men mannen tar mest.. mer morgenfugl enn det jeg er.. 🙈.. jeg kan derimot ta fler netter enn han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nettene, han tar morgnene i helgene. I ukedagene tar jeg nettene og morgnene, siden han begynner på jobb nesten 4 timer før meg. Vi tar annahver dag med leggetid. 

Anonymkode: 14f11...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid delt på nattevåk og tidlige morgener, iallfall etter vi var ferdige med permisjonen. Før jeg ble gravid med andremann hadde vi en ordning med at vi tok to og to netter hver, og byttet på hvem som stod opp tidlig etter hva som passet best. Hvis jeg hadde kveldsvakt kunne jeg for eksempel stå opp og levere i bhg, for så å legge meg litt igjen etterpå. Men noen ganger tok samboeren morgenen selv om jeg hadde senvakt slik at jeg fikk sove lenge uavbrutt. Nå som jeg er gravid tar som regel samboeren det som er av oppvåkninger på natt (er ikke mye nå som han er tre år) og vi bytter fremdeles på hvem som står opp.

Er du også i jobb TS? Synes det høres veldig rart ut at du ikke skal få sove ut, spesielt når du har fatigue i tillegg... Er samboeren din hensynsfull på andre områder, som husarbeid, aktivisering av barna osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler, lørdag er min sovedag og søndag hans. Men ingen av oss sover mer enn til rundt 9, for vi har to stk og vil ha litt helg sammen med barna også. Også deler vi på nattevåk, matinger og "mammaaaaaa!? Pappaaaaa?!" fra eldste hele uka gjennom. Og er like slitne begge to. 

Hadde han ikke delt byrden og søvnen, så hadde vi neppe fått nr to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg aldri i livet godtatt. Så du får da ingen fridager siden han aldri tar seg av barna. Hvorfor er du med på det da? Dritt i at han blir forbannet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du i jobb? Hvis du ikke jobber så skjønner jeg han godt altså for da har du jo fri hver dag og kan hvile på dagen mens barna er i skolen og barnehagen.

Anonymkode: e263a...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh, når jeg leser slike tråder er jeg SÅ glad fordi jeg bare har ett barn, som nå er på videregående og klarer seg selv. Vi er fortsatt unge (34 og 36) og skal ALDRI ALDRI ha flere! Heldigvis er gubben enig! 

Hvorfor får folk barn med idioter av noen menn som tydeligvis tror at barna er kvinnens ansvar? Hva med å sette hardt mot hardt?? Si klart fra til mannen at det skal DELES! Dere er to om å være foreldre. Helt utenkelig for meg at jeg skulle tatt alle morgenene da vær var liten!

Anonymkode: 8b741...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi delte.  Annen hver søndag sto vi opp med ungene.  Lenge siden nå, men jeg husker enda hvor godt det var da soveromsdøra ble lukket og det ble stillhet :)   Vi jobbet begge i fulle stillinger, så ordningen var udiskutabel fordi vi begge syntes det var rettferdig slik.  

Synes ikke den ordningen dere har høres rettferdig ut!  Jeg hadde ikke orket en mann som sov til kl 12-13 flere ganger uka.  Når er dere sammen med ungene??



 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville aldri la meg sove ut. Nå er det slutt, vi bor hver for oss og med delt omsorg, sover jeg ut hver eneste lørdag 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Når begynner du på jobb på hverdagen da? 

Vi har to barn. Et i Bhg, og et i skole.

Jeg tar ungene på hverdagen. Mannen drar tidlig på jobb, og jeg ser ingen grunn til at ungene skal opp før de må.

Vi står opp stort sett samtidig i helgene. Mellom 8-9.

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi deler. Jeg tar nettene (har blitt litt flere oppvåkninger etter barnehagestart og da er det kun mamma som duger) Tidligere byttet vi på hvem som sto opp tidlig, nå tar mannen barnet nesten hver morgen, med unntak av de dagene han må dra på jobb en time før meg, fordi jeg er gravid, kvalm, trøtt og sliten. Nå får jeg altså sove ut hver søndag og annenhver lørdag, siden mannen jobber en del lørdager. Mannen får aldri sove ut lenger, men han sier det er greit siden han ser hvor mye graviditeten tærer på meg. 

Anonymkode: 94e02...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lyst å vite om du faktisk er i fulltid jobb. Daet ville ha påvirker svaret mitt

Endret av Outlander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge i full jobb og deler på det. Noe annet er udiskutabelt.  Sove lenge ut er maks til kl 10 i helgene. 

Anonymkode: d0e4a...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler på det en sjelden gang. Da er "sove lenge" til 9.30. Ellers våkner vi/står vi opp sammen, like tidlig. Selvsagt.

Anonymkode: 740d2...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...