Gå til innhold

Hva var din rare 90-talls greie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Zanzibar3 skrev:

Jeg veit ikke om det regnes som rart men jeg brukte mye bukser med sleng også miniskjørt over. Det var en periode bukseskjørt var veldig trendig. Mamma ville ikke kjøpe det til meg så jeg måtte improvisere. Jeg blei aldri derfor så stilig som hun under. 

 Jeg hadde også et par baby rosa metallic bukser med sleng jeg brukte til alt. De hadde samme farge som babybuksene under. Jeg kombinerte de selvfølgelig ganske ofte med feks olaskjørt.

 

 

IMG_1303.JPG.2485223882a4ebe853f8e4cccf79adf6.JPG

il_340x270.894049116_5lvu.jpg

*humre humre* :fnise: Hadde akuratt sånn skjørt jeg brukte over olabukse jeg også, og glinsende sølv tights!

Ellers gikk det jo i Buffalo sko, lipgloss hvert tiende minutt og g strengen langt opp på hoftene og oppafor buksen.

Trodde også jeg var skikkelig gangster (da vi trodde det var kult å kalle seg selv "bitch" osv) fordi jeg hadde et belte fra Flava det stod BLING på.
 

Anonymkode: a9323...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste året på barneskolen ble det veldig populært med lag på lag på lag. En høyhalset genser, en skjorte og en tynn genser over der igjen. Var både varmt og klumpete. Ellers elsket jeg min magetopp med spice girls på. Fantes også noe som het mellow bukser. Bukser i tynn bomull med litt psykedeliske farger på og bredt liv. Buffalosko og sånn fin sminke som @Perle beskrev. Det glade 90-tallet altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KatyP skrev:

Siste året på barneskolen ble det veldig populært med lag på lag på lag. En høyhalset genser, en skjorte og en tynn genser over der igjen. Var både varmt og klumpete. Ellers elsket jeg min magetopp med spice girls på. Fantes også noe som het mellow bukser. Bukser i tynn bomull med litt psykedeliske farger på og bredt liv. Buffalosko og sånn fin sminke som @Perle beskrev. Det glade 90-tallet altså

:alice:

IMG_8406.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på skolen brukte bolebukse langt mer enn jentene. Broren min og kompisene hans brukte bolebukser eller adidas kneppebukser med amerikasokkene dratt utenpå, høyhalset genser så umbro/adidasgenser over og bomberjakke på vinteren. Husker de brukte to lag kneppebukser om vinteren, uten stilongs under, så det må jo ha blåst tvers igjennom.

90s bolebukse sokker2.jpg

Anonymkode: 9f192...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på 90-tallet hadde jeg svart strekkbukse med strikk under foten. Også til fest med pumps og stikken under skoen (gremmes). Skoleantrekk kunne være steinvasket olaskjørt med sort nylonstrømpebukse, hvite lange USA-sokker og H2O kjippkjapper. Det var tider.

Anonymkode: 9231c...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, brukte alltid bomullsstrømpebukse under skjørt eller det nevnte steinvaska olaskjørtet til pent med de obligatoriske amerikasokkene ja. Men brukte alltid to par vi da. Og høyhalset genser med enten collegenser, stoooor t-shirt eller en nærmest heklet lang genser over. Ah, minnene strømmer på. :) 

Fant bilde av meg fra jula med rød adidasgenser med hvite striper nedover ermene, hvit høyhalset under, sort skjørt, hvit strømpebukse så røde amerikasokker med hvite over. Nei så fin jeg var :laugh:  

I dag så jeg en ung gutt i en altfor stor adidasgenser med striper nedover armene og høyhalset genser under hånd i hånd med ei jente i bomberjakke med chokerhalsbånd. Jeg fikk sånn ungdomsskoleflashback til kantina/ friminutt at det var helt utrolig. Litt sprøtt å se igjen så mye av en mote jeg var helt sikker på at jeg aldri skulle se igjen. Takker for minner folkens. Del gjerne mer om dere har noe. Så mye rart som vi gikk med er det sikkert mer. 

Anonymkode: 9f192...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 90-tallet gikk jeg mye i Adidas- og Nike-kneppebukser. Var også veldig glad i rutete skjortejakker i ulike fargevarianter. Jeansene jeg brukte var type supervide Levis, noe som overhodet ikke stod i stil til min da spinkle kropp. Gikk mye i ettersittende fløyelsskjorter med knepping. Var generelt glad i oversize gensere. Brukte mye bestefarstrøyer. En favoritt som jeg kjøpte på slutten av 90-tallet var en kort oransje Adidas frottéjakke med hette. Brukte den til den var helt utslitt.. 

Ellers brukte jeg knalloransje leppestift og grønn neglelakk på fingernegler gjennom store deler av 90-tallet. 

Er glad jeg har forandret stil siden 90-tallet..😂 

Anonymkode: 0db0d...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kølsort en periode, etter det kjørte jeg full grungestil å gjorde narr av alle lollipop-jentene 😂 herrefred jeg så ut...

Anonymkode: 47c25...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg husker omtrent ALT i denne tråden :P Selv var jeg hard på slengbuksene, bukseskjørta og magetoppene. Husker også godt Fruit of the loom, knappebuksene, Miss Sixty, Killah Babe, Fornarina, Umbro med høyhalset genser under. Og H20 slippersene! Buffalo.... Oh det glade 90-tall <3 Heldigvis har jeg en pappa som sparte meg for de værste blemmene selv om jeg syntes han var ganske dum den gangen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk for meg på 90-tallet var fargerike vester og broderte indiskinspirerte topper og bluser i denne stilen. Jeg brukte også blomstrete klær i en romantisk stil.

Her er to bilder av meg tatt i 1992 og 1994.

Vest-1992.jpg

vest - 1994.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perelandra skrev:

Typisk for meg på 90-tallet var fargerike vester og broderte indiskinspirerte topper og bluser i denne stilen. Jeg brukte også blomstrete klær i en romantisk stil.

Her er to bilder av meg tatt i 1992 og 1994.

Vest-1992.jpg

vest - 1994.jpg

Ikke meningen å være slem, men lærerne mine hadde slike vester. 

Anonymkode: 9f192...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å være slem, men lærerne mine hadde slike vester. 

Anonymkode: 9f192...c45

Ja, men så var jeg var heller ingen tenåring på 90-tallet, og kunne aldersmessig kanskje vært din lærer?

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.8.2017 den 23.20, Perelandra skrev:

Ja, men så var jeg var heller ingen tenåring på 90-tallet, og kunne aldersmessig kanskje vært din lærer?

Antagelig, jeg ble tenåring i 1993. :)

Anonymkode: 9f192...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig, jeg ble tenåring i 1993. :)

Anonymkode: 9f192...c45

Da er jeg ti år eldre enn deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

H2O-slippers, rød flecevest, ridebukser, adidas kneppebukser, spice girls sett; tights og topp, store hårstrekk, platåsko, bukser med miniskjørt over, hårmaskara, syntetisk løshår i alle farger, bestevennsmykke, chokers og smykker med slike runde gjennomsiktige medaljoner med bilder av band og disse hårgreiene her...

Anonymkode: ebb12...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...