Gå til innhold

Hva var din rare 90-talls greie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som ungdom gjennom 90-tallet hadde vi en fargerik tid med mye spesielle klesstiler. Datteren min er nå veldig opptatt av hva jeg hadde på meg den gang og vi gikk i utrolig mye rare kombinasjoner. Her er en av mine rareste diller.

Jeg elsket å bruke adidas overtrekksdress som den under med umbro genser som den under utenpå jakka! Bare hetta stakk opp. Hadde også en svart umbrogenser jeg brukte over om den oransje var møkkete. Og enten 2 lag med championsokker eller to lag med amerikasokker utenpå buksa. Amerikasokkene var oransje og svarte, svarte og hvite eller hvite og oransje. Jeg syntes jeg var så utrolig kul i dette antrekket. Hadde også en mørkeblå og limegrønn adidas overtrekksdress lik denne med tilhørende limegrønn samt mørkeblå umbrogenser til. Og limegrønne og mørkeblå amerikasokker selvsagt. Som konstant frysapinne brukte jeg alltid masse lag med klær. Utenom dette var høyhalset genser under både en og to collegegensere som helst var adidas eller champion foruten umbrogenserne favoritter. Og adidas kneppebukse. Jeg hadde svarte nike basketsko, var aldri så opptatt av buffalo.

adidas orange.jpg

umbro orange.png

slouchsocksdouble.jpg

champion tubes double.jpg

Anonymkode: 9f192...c45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veit ikke om det regnes som rart men jeg brukte mye bukser med sleng også miniskjørt over. Det var en periode bukseskjørt var veldig trendig. Mamma ville ikke kjøpe det til meg så jeg måtte improvisere. Jeg blei aldri derfor så stilig som hun under. 

 Jeg hadde også et par baby rosa metallic bukser med sleng jeg brukte til alt. De hadde samme farge som babybuksene under. Jeg kombinerte de selvfølgelig ganske ofte med feks olaskjørt.

 

 

IMG_1303.JPG.2485223882a4ebe853f8e4cccf79adf6.JPG

il_340x270.894049116_5lvu.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas kneppebukse, hahaha. Dette er grunnen til jeg fortsatt styrer unna dagens trendye Adidas-dresser.

Jeg gikk også med mye av det samme som deg, og pologenser/høyhalset genser under Umbroen var nesten uniformen. Litt senere på nittitallet hadde jeg vel passert 15 og kjøpte et par metallicblå platåsko som jeg kombinerte med en hvit strechbukse og en topp i samme stoff som den rosa babybuksa over her.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha du. La meg tenke. :P

Hadde ihjelnappede øyenbryn, håret i to "dotter" midt oppå hodet, og pannelugg i mittskill som så ut somvrn gardin. Brukte et tonn brunkrem i annsiktet og en sånn nude kvise-stick som leppestift. :overrasket: Hadde choker halsbånd, og var en flittig bruker av hårmaskara. Alle smykker med delfiner, yin yang og peace-tegn var kult. :briller2:

Det gikk stort sett i Miss Sixty bukser, og hettegensere/jakker. Trestripet addidas, FILA, champion og fruit of the loom. Diesel og levis var også poppis. Snekkerbukser og jeans vester likeså. Rutete flanellskjorter var også kult, samt topper med bar mage eller Nirvana t-skjorter. Hadde store sokker trædd ned over støvlene/sköne, som hadde traktorsåle. Hadde også Doctor Martens støvler. På hodet hadde jeg en sort fløyelshatt med en rose på.

Litt nærmere totusen-tallet, ble det plutselig polyester og metalliske stoffer. Bukser med skjørt(!) sydd fast utenpå og med splitt bak. De skulle helst være så lange i bena at de dekket de råkule buffalo platåskoene. 

Til og fra trening var det addidas-slippers, lange champions strømper, og addidas kneppebukse som var tingen.

:ler:

 

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kort fase hvor hiphop-stilen var moderne på jenter. Store hettegensre, caps og vide bukser, veldig lite flatterende 😂 

Ellers gikk jeg mest kledd slik:

 

IMG_6008.PNG

Anonymkode: f9714...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallet + Adidas/Umbro = bensinstasjonsberte/rånerbabe.

Anonymkode: 56e19...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

90tallet + Adidas/Umbro = bensinstasjonsberte/rånerbabe.

Anonymkode: 56e19...b16

Bortsett fra at ingen av oss noen gang var rånere selv om vi gikk slik..... Ingen rånere i det hele tatt, oppvokst i Oslo.

Anonymkode: 9f192...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkvideoen til Aerosmiths Cryin fikk meg forresten til å pierce navlen min selv i 94. :-p

Endret av Macaroni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perle skrev:

Jaha du.  La meg tenke. :P

Hadde ihjelnappede øyenbryn, håret i to "dotter" midt oppå hodet, og pannelugg i mittskill som så ut somvrn gardin. Brukte ett tonn brunkrem i annsiktet og en sånn nude kvise-stick som leppestift. :overrasket: Hadde choker halsbånd, og var en flittig bruker av hårmaskara. Alle smykker med delfiner, yin yang og peace-teng var kult. :briller2:

Det gikk stort sett i Miss Sixty bukser, og hettegensere/jakker. Trestripet addidas, FILA, champion og fruit of the loom. Diesel og levis var også poppis. Snekkerbukser og jeans vester likeså. Rutete flanellskjorter var også kult, samt topper med bar mage eller Nirvana t-skjorter. Hadde store sokker trædd ned over støvlene/sköne, som hadde traktorsåle. Hadde også Doctor Martens støvler. På hodet hadde jeg en sort fløyelshatt med en rose på.

Litt nærmere totusen-tallet, ble det plutselig polyester og metalliske stoffer. Bukser med skjørt(!) sydd fast utenpå og med splitt bak. De skulle helst være så lange i vena at de dekket de råkule buffalo platåskoene. 

Til og fra trening var det addidas-slippers, lange chamionsstrømper, og addidas kneppebukse som var tingen.

:ler:

 

Å herregud, det der høres ut som en nøyaktig beskrivelse av meg i den glade ungdomstid 😱 😂 

Men, vi må ikke glemme H2O slippers! Alle med respekt for seg selv hadde et par av disse..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Grønn pilotjakke og palestinaskjerf, vide bukser og hettegensere og rumpetaske (helst fra et skatemerke).  Jeg var blitzer og skater/hip-hop´er på 90-tallet (samtidig). På skofronten sverger jeg fortsatt til sneakers, men flere av merkene jeg brukte på 90-tallet er enten borte nå eller vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Gikk mye i datidens typiske "VGS-uniform" - jogge-/treningsbukse fra Adidas, hvit t-skjorte, og kofte. Men så flyttet jeg til USA, og skjønte raskt at det var sosialt selvmord å møte opp på High School i nevnte antrekk. Byttet om til pique-skjorter og jeans, samt høyhalsede ensfargede gensere på kjøligere dager. Men nesepiercingen beholdt jeg - selv om det egentlig var forbudt jf. "Code of Conduct". Brukte en liten perleøredobb - i ettertid ser jeg jo at det så ut som om jeg hadde ei schvær kvise på ene nesevingen. 

På slutten av 90-tallet hadde jeg en periode hvor jeg så ut som ei budeie - kofter, langt skjørt, og skaut. Syntes selv jeg var så fin. Budeie-perioden ble avløst av "bukser i cordfløyel og hvit skjorte med oppreist krage"-perioden, som så ble etterfulgt av cargo-bukse-dagene. 

Veldig glad for at FB, IG, og slikt ikke fantes den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, jeg var nok litt yngre, 14,15 eller noe slikt da jeg gikk slik som over. Men dattera mi tok helt av da vi fant igjen både jakka og genseren samt noen av championsokkene hos "momo" i går kveld, så nå ser hun ut som meg for tjue år siden. :fnise:

Men hun syntes det ble varmt med to par sokker på. Jeg måtte prøve jeg også. Hvordan holdt vi ut? Jeg brukte to par samtidig i flere år den gange. :edie:

Anonymkode: 9f192...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, canacas skrev:

Grønn pilotjakke og palestinaskjerf, vide bukser og hettegensere og rumpetaske (helst fra et skatemerke).  Jeg var blitzer og skater/hip-hop´er på 90-tallet (samtidig). På skofronten sverger jeg fortsatt til sneakers, men flere av merkene jeg brukte på 90-tallet er enten borte nå eller vanskelig å få tak i.

Jeg liker deg :)

Anonymkode: ab743...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra at ingen av oss noen gang var rånere selv om vi gikk slik..... Ingen rånere i det hele tatt, oppvokst i Oslo.

Anonymkode: 9f192...c45

Akkurat der jeg vokste opp på bygda var dette selveste rånebunaden, men trender og moter varierer etter hvor man er.

Anonymkode: 56e19...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter
10 timer siden, Perle skrev:

Jaha du.  La meg tenke. :P

Hadde ihjelnappede øyenbryn, håret i to "dotter" midt oppå hodet, og pannelugg i mittskill som så ut somvrn gardin. Brukte et tonn brunkrem i annsiktet og en sånn nude kvise-stick som leppestift. :overrasket: Hadde choker halsbånd, og var en flittig bruker av hårmaskara. Alle smykker med delfiner, yin yang og peace-tegn var kult. :briller2:

Det gikk stort sett i Miss Sixty bukser, og hettegensere/jakker. Trestripet addidas, FILA, champion og fruit of the loom. Diesel og levis var også poppis. Snekkerbukser og jeans vester likeså. Rutete flanellskjorter var også kult, samt topper med bar mage eller Nirvana t-skjorter. Hadde store sokker trædd ned over støvlene/sköne, som hadde traktorsåle. Hadde også Doctor Martens støvler. På hodet hadde jeg en sort fløyelshatt med en rose på.

Litt nærmere totusen-tallet, ble det plutselig polyester og metalliske stoffer. Bukser med skjørt(!) sydd fast utenpå og med splitt bak. De skulle helst være så lange i bena at de dekket de råkule buffalo platåskoene. 

Til og fra trening var det addidas-slippers, lange chamionsstrømper, og addidas kneppebukse som var tingen.

:ler:

 

Vi må være like gamle! Jeg er 31 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Vi må være like gamle! Jeg er 31 :laugh:

stemmer bra!  Er 33 :fnise:

8 timer siden, Vera skrev:

Å herregud, det der høres ut som en nøyaktig beskrivelse av meg i den glade ungdomstid 😱 😂 

Men, vi må ikke glemme H2O slippers! Alle med respekt for seg selv hadde et par av disse..

Hahahaha! H2o. Hvordan kunne jeg glemme det! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som ovenfor - men når jeg skulle pynte meg hadde jeg en trang hvit magetopp kjøpt på salgsbod i sverige, med teksten "This Bitch bites"😂. Den med en svart kort selekjole over, og hvite knestrømper til over knærne, og choker smykke :) sooooo Nice! Brukte store deler av ungdomstiden til å vandre fram og tilbake i sentrumsgata med venninner, sitte på med eldre gutter med lappen og store høytalere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...