Gå til innhold

Farger håret hjemme, håret farger av!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år pleid å farge håret hjemme. Brukt diverse merker, aldri holdt meg til bare ett merke

Så hadde jeg en lengre periode på noen år hvor jeg ikke farget håret, men nå har jeg begynt igjen. Men problemet nå er at håret farger av på alt annet så fort det blir vått

Jeg farger håret, skyller ut fargen GODT, bruker tilhørende kur og skyller godt igjen. Og så når jeg vasker håret de neste 2-3 ukene så blir håndkledet full av farge når jeg tørker håret. Det er også slitsomt nå om sommeren hvor jeg er mye ute og bader for da får jeg ikke tørket håret helt før jeg kler på meg og det drypper hårfarge ned på klærne. 

 

What to do? 

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk et av de hårfargemerkene som du var fornøyd med før.

Anonymkode: bed20...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruk et av de hårfargemerkene som du var fornøyd med før.

Anonymkode: bed20...bb7

Jeg kjøper de som er i vanlige butikker. Har brukt mange merker før og brukt de samme merkene nå. Det er jo ikke uendelig med forskjellige merker akkurat. 

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anthrax skrev:

Er det en rødlig farge/annen knæsj?

Ja det er en type rødfarge ja. Ca samme farge som jeg alltid bruker. 

 

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er en type rødfarge ja. Ca samme farge som jeg alltid bruker. 

 

Anonymkode: 3be76...6f2

Da tenker jeg at håret begynner å bli mettet på (hjemme)farge og overskuddet kommer av. Er typisk for rødtoner! Frisørfarge er bedre (been there, done that!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv etter noen år uten farging? Farging hos frisør er helt utelukket for min del. Det blir så himla dyrt med min veldig tykke hår

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du permanent farge, minicolor eller glansbask? Jeg har farget mitt i forskjellige farger hjemme i 30 år og aldri opplevd at det farger av på håndklær og klær. Kun hvis jeg har slurvet med skyllingen etter fargen og ikke fått ut alt. Jeg bruker alltid permanent farge.

Kanskje håret ditt har forandret seg på noen måte og ikke tar fargen til seg! Aner ikke, men bare en tanke. 

Kanskje prøve en farge uten rødtone for å se om den farger like mye av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt permanent farge. Får prøve en annen farge neste gang og se om det er noe forskjell da 👍

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skyller vel ut det meste av fargen, og så vasker håret med shampo før du bruker den kuren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MissPierce skrev:

Du skyller vel ut det meste av fargen, og så vasker håret med shampo før du bruker den kuren? 

Jeg skyller og skyller til krampa tar meg :ler: Bruker alltid kuren til slutt

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skyller og skyller til krampa tar meg :ler: Bruker alltid kuren til slutt

Anonymkode: 3be76...6f2

Viktig at du vasker godt med shampo da du har skylt ut det meste av fargen. Vaske gjerne to ganger også. Det er for å vaske bort overflødig farge. Å så bruke du den kuren etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret ditt er mettet med farge og klarer ikke å ta til seg mer. Dette er et vanlig problem for de som farger håret regelmessig hjemme. 

Oppsøk en flink frisør som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Antoinette skrev:

Håret ditt er mettet med farge og klarer ikke å ta til seg mer. Dette er et vanlig problem for de som farger håret regelmessig hjemme. 

Oppsøk en flink frisør som kan hjelpe deg.

Ok, men jeg spør igjen....gjelder virkelig dette selv om jeg ikke har farget håret på flere år? Eller blir håret mettet på farge etter 2 ganger?

Frisør har jeg ikke råd til. Kan ikke farge håret hos en frisør en gang pr mnd. For jeg har tydelig utvekst etter bare 3-5 uker

Skal prøve en annen farge neste gang som rådet lengre opp, og se hvordan det blir da. Skal også være enda mer nøye med å skylle, vaske, skylle og så kure

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Frisør har jeg ikke råd til. Kan ikke farge håret hos en frisør en gang pr mnd.

Anonymkode: 3be76...6f2

Så ikke farg håret da. Råder deg heller til å stripe det. Uansett er det billigere å stripe det en gang i året hos frisør enn å kjøpe hjemmefarge hver mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men jeg spør igjen....gjelder virkelig dette selv om jeg ikke har farget håret på flere år? Eller blir håret mettet på farge etter 2 ganger?

Frisør har jeg ikke råd til. Kan ikke farge håret hos en frisør en gang pr mnd. For jeg har tydelig utvekst etter bare 3-5 uker

Skal prøve en annen farge neste gang som rådet lengre opp, og se hvordan det blir da. Skal også være enda mer nøye med å skylle, vaske, skylle og så kure

Anonymkode: 3be76...6f2

Om ikke håret er veldig ødelagt fra før, så blir det ikke mettet etter to ganger. Hvilken farge bruker du? Både nyanse og merke? 

Farger du hele håret hver gang? For det er absolutt ikke å anbefale. 

Farger selv ettervekst hver 6-8uke, måtte oftere om jeg hadde mørkere hår, og mitt ble aldri mettet av det. Men jeg er veldig nøye på å bare farge etterveksten ikke noe annet. 

Å som sagt, vask godt med shampo for å få bort all fargen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.8.2017 den 9.56, Anthrax skrev:

Da tenker jeg at håret begynner å bli mettet på (hjemme)farge og overskuddet kommer av. Er typisk for rødtoner! Frisørfarge er bedre (been there, done that!)

Hva vil dette si, og hvorfor skjer det? 

Anonymkode: a5e7d...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt permanent farge. Får prøve en annen farge neste gang og se om det er noe forskjell da 👍

Anonymkode: 3be76...6f2

Prøv å ha fargen i ti-femten minutter  lenger enn anvist på pakningen under farging. 

Anonymkode: a4e9f...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Om ikke håret er veldig ødelagt fra før, så blir det ikke mettet etter to ganger. Hvilken farge bruker du? Både nyanse og merke? 

Farger du hele håret hver gang? For det er absolutt ikke å anbefale. 

Farger selv ettervekst hver 6-8uke, måtte oftere om jeg hadde mørkere hår, og mitt ble aldri mettet av det. Men jeg er veldig nøye på å bare farge etterveksten ikke noe annet. 

Å som sagt, vask godt med shampo for å få bort all fargen. 

 

Kanskje jeg må bli nøyere på å bare ta etterveksten. Jeg pleier å ta ettervekst og så tar jeg overskuddet i flasken litt rundt på resten av håret :P 

Håret mitt er ikke ødelagt på noen måte. Det er veldig tykt, fint, glansfullt, ingen slitte tupper. Bruker heller aldri andre produkter i håret enn sjampo og balsam. Føner håret ekstremt sjeldent, kun på kalde vinterdager hvor jeg må ut etter en dusj

Akkurat nå bruker jeg Be your Mood med Intensive red 15. 

Anonymkode: 3be76...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må bli nøyere på å bare ta etterveksten. Jeg pleier å ta ettervekst og så tar jeg overskuddet i flasken litt rundt på resten av håret :P 

Håret mitt er ikke ødelagt på noen måte. Det er veldig tykt, fint, glansfullt, ingen slitte tupper. Bruker heller aldri andre produkter i håret enn sjampo og balsam. Føner håret ekstremt sjeldent, kun på kalde vinterdager hvor jeg må ut etter en dusj

Akkurat nå bruker jeg Be your Mood med Intensive red 15. 

Anonymkode: 3be76...6f2

Er selve fargen som er problemet her mistenker jeg. Sånne røde farget har en stygg tendens til å ikke sitte særlig bra. 

Har ingen erfaring med akkurat dette merket, men Syoss har også en intens red farge. Mulig den vil sitte bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...