Gå til innhold

Kan jeg ha sjans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er betatt av en jente. Hun er 20, jeg er 31, altså 11 års forskjell. Som jo er relativt stor forskjell på den alderen.

Vi er kolleger, og vi snakker mye sammen. Vi har en lett tone, og har god kjemi. Jeg går ofte bort til henne for å konversere, og hun gjør også det med meg. Jeg tolker det som at hun i alle fall liker meg til en viss grad, men det trenger så klart ikke bety noe mer enn at hun liker å snakke med meg. Men det virker i alle fall som vi trives i hverandres selskap.

Samtalene vi har er ikke dype, men vi smiler mye og får hverandre til å le.

Jeg syns denne jenta er skikkelig søt, og jeg drømmer om at noe skal skje imellom oss. Men jeg syns det er vanskelig å tolke signaler på om hun liker meg eller ikke. Går det an?

Samtidig tenker jeg at hvis jeg prøver meg, kan jeg komme i fare for å bli stemplet som en "gammel" gris, hvis hun syns aldersforskjellen er for stor. Så jeg tør ikke prøve meg.

Men jeg er ikke ute etter noe useriøst, jeg er interessert i et forhold, og jeg er ikke noen player eller er ute etter å såre noen. Jeg vil bare være god mot jenta.

Hvordan gå dette i møte?

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst bør du finne ut om hun har type fra før. Hvis dere har god samtalekjemi så kan du jo spørre om ting som "Jaja, skal du noe kult i helgen du da? Nå blir det godt med helg altså!" og se om hun etter hvert sier at du kan bli med om du vil, eller sier "åja det hørtes gøy ut" og svarer "ja gjerne" når hun spør deg hva du skal tilbake og du forteller hva du skal og sier til hun at hun bare må bli med. Dette er såklart ikke gjort på én uke, men gradvis over flere uker/måneder.
Det kan være at hun svarer ja fordi hun tenker det blir hyggelig og ikke nødvendigvis fordi hun er interessert i deg men det åpner for en sjanse til å bli kjent utenom jobb som er helt vesentlig om du skal prøve på noe mer etter hvert.
Så når dere får flere anledninger til å henge sammen utenom jobb prater man om mer private ting og det blir mer naturlig å dele eller spørre om hun har kjæreste og en mulighet til å nevne i en annen sammenheng at du savner å ha en jente å være glad i.
Er hun singel kan du etter hvert være mer direkte og flørtende å si at "du er jo kjempesøt , hvorfor har du ikke kjæreste?!" og "takk for i dag, du er en bra dame, jeg liker deg ganske godt, vi ses på mandag på jobben da! hadet!"  og se hvordan hun tar disse tingene. 

Det er viktig å ta det i dråper steg for steg over tid for om du går for åpenlyst frem og hun ikke er interessert så kan det ødelegge jobbhverdagen for dere begge. Noe som også er greit for å finne ut om du er aktuell for henne aldersmessig er å enten møte vennene hennes og se om de inkluderer og aksepterer deg, eller begynne å snakke om alder og at du syntes mange 20 åringer "som henne" er veldig voksne for alderen og at alder bare er et tall osv, og se hva hun sier om det tilbake, om hun sier "ja enig" eller om hun sier "joda, men er jo greit å være ca like gamle i forhold" eller lignende.
Det var mine tips, og fremgangsmåten i butikken jeg jobbet når jeg var 21 og hadde en flørt med en annen eldre ansatt :) Vi hadde nok blitt mer enn flørt om det ikke var for at jeg måtte flytte pga studier. Han var riktig nok ikke like gammel som deg men fortsatt en del eldre enn hva jeg var og en så gradvis fremgangsmåte gjorde det ikke ubehagelig siden jeg da hadde tid og rom til å dabbe ned kontakten før det gikk for langt siden det gikk såpass sakte og uskyldig og ikke som at han sjenka meg og ga meg masse komplimenter på første jobbpilsen vår!

Anonymkode: 962da...3ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst fanken har du sjans hvis hun er singel. Høres ut som om dere har flott kjemi!

Hvis du har oppført deg bra rundt henne, vil hun ikke latterliggjøre deg hvis du viser interesse i alle fall. I verste fall får du et høflig avslag! Prøv deg! Man lever bare en gang; ikke tenk for mye konsekvenser.

Anonymkode: f83e1...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken gammel eller gris er du høres det ut som.. Om hun er singel, inviter henne på kaffe-date, gåtur, middag, konsert etc. Svarer hun ja, er dere i gang :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med menn som tror at vanlig høflighet, at jenter smiler og er blide, at de tuller osv betyr at de er interessert? 🤔

Anonymkode: 98f6a...594

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier opp jobben din først er det bare å forhøre seg.

Jenta skal SLIPPE å måtte forholde seg til deg på jobb, uansett hvordan det går. Såpass omtanke bør du ha for en du ønsker å være kjæreste med.

Ellers? Nope!

Anonymkode: 16267...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Tenk på at det er stor forskjell mellom modning hos deg og henne. Denne forskjellen er større jo yngre man er. 10 år er lite når man er 40 og 50, men mye når man er 20 og 30. I og med at dere er på samme arbeidsplass og aldersforskjellen er såpass stor så bør du la være. Finn deg en på din eget modningsnivå utenfor arbeidsplassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på om du har sjangs er sjangsen liten, men den er der..

Anonymkode: 94325...7ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 6.27, AnonymBruker skrev:

Hva er det med menn som tror at vanlig høflighet, at jenter smiler og er blide, at de tuller osv betyr at de er interessert? 🤔

Anonymkode: 98f6a...594

Tror og tror. Men det kan jo være en mulighet. Det er ikke bare normal høflighet hun viser, vi har utvilsomt en god kjemi, og hun snakker mer med meg enn mange andre. Så hun liker i alle fall å være rundt meg, uten at det trenger bety noe mer.

 

På 20.8.2017 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Hvis du sier opp jobben din først er det bare å forhøre seg.

Jenta skal SLIPPE å måtte forholde seg til deg på jobb, uansett hvordan det går. Såpass omtanke bør du ha for en du ønsker å være kjæreste med.

Ellers? Nope!

Anonymkode: 16267...931

Jeg tror ikke ditt svar er fasit på noe som helst.

Anonymkode: c70a5...647

 

Ryddet for personangrep og sitat av slettet innlegg. Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke ditt svar er fasit på noe som helst.

Anonymkode: c70a5...647

Neivel? Om ikke en fasit, så i alle fall en lov. Hadde du prøvd deg på meg mens du var min kollega så hadde jeg rapportert deg rett til ledelsen for seksuell trakassering, og jeg hadde hatt retten på min side.

Vi er heldig som har beskyttelse mot mennesker som nekter å forholde seg til at de er en del av et samfunn :) 

Anonymkode: 16267...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne jobben i Oslo? Synes det virker utrolig koselig at du har møtt en jente på jobb! Go for it! Alt er mulig! 

 

 

Anonymkode: c4b27...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Om ikke en fasit, så i alle fall en lov. Hadde du prøvd deg på meg mens du var min kollega så hadde jeg rapportert deg rett til ledelsen for seksuell trakassering, og jeg hadde hatt retten på min side.

Vi er heldig som har beskyttelse mot mennesker som nekter å forholde seg til at de er en del av et samfunn :) 

Anonymkode: 16267...931

Synes det virker rart at du går over til at det skal handle om seksuell trakassering hvis dette gjelder en flørt/forelskelse? Er ikke min sak, men la nå han få holde på. Så lenge det ikke går over til seksuell trakassering da, men da er det jo en helt annen sak! :) 

Anonymkode: c4b27...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 At noen smiler og snakker med deg på jobb er hyggelig det, men tror ikke du skal lese så mye i det når hun er så mye yngre enn deg. Det er fort at hun henvender seg til deg fordi du er såpass mye eldre og at hun dermed tenker at du er "trygg" og ikke har noen seksuell interesse av henne og grei for vennskap. 

Anonymkode: 8d36e...cf6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Om ikke en fasit, så i alle fall en lov. Hadde du prøvd deg på meg mens du var min kollega så hadde jeg rapportert deg rett til ledelsen for seksuell trakassering, og jeg hadde hatt retten på min side.

Vi er heldig som har beskyttelse mot mennesker som nekter å forholde seg til at de er en del av et samfunn :)

Anonymkode: 16267...931

Tror jeg må le..

Forskjell på seksuell trakassering og å være betatt av noen. Ved et avslag hadde jeg så klart holdt meg unna.

Men jeg kommer nok ikke til å prøve meg, men det skal sies at vi begge bare er midlertidig på denne arbeidsplassen.

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er denne jobben i Oslo? Synes det virker utrolig koselig at du har møtt en jente på jobb! Go for it! Alt er mulig!

 

 

Anonymkode: c4b27...573

Nei. Men takk for det!

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker rart at du går over til at det skal handle om seksuell trakassering hvis dette gjelder en flørt/forelskelse? Er ikke min sak, men la nå han få holde på. Så lenge det ikke går over til seksuell trakassering da, men da er det jo en helt annen sak! :) 

Anonymkode: c4b27...573

Leste du det han skrev til meg? Jeg var langt mer moden da jeg var 16 enn det han fremstår som her. Og i møte med slike holdninger er det godt vi har loven på vår side!

Mitt forslag var at han viste hensyn til henne før han prøvde seg, det ville være et bra utgangspunkt for et godt forhold. Det bare kimset han av og svarte ikke på.

Anonymkode: 16267...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du det han skrev til meg? Jeg var langt mer moden da jeg var 16 enn det han fremstår som her. Og i møte med slike holdninger er det godt vi har loven på vår side!

Mitt forslag var at han viste hensyn til henne før han prøvde seg, det ville være et bra utgangspunkt for et godt forhold. Det bare kimset han av og svarte ikke på.

Anonymkode: 16267...931

Hva har jeg skrevet til deg som er umodent?

Jeg har ikke kimset av noe som helst, og skrev vel allerede i HI at jeg respekterer jenta, og bare har gode intensjoner. Jeg er veldig forsiktig og har ikke gjort annet enn å bare være hyggelig mot henne. Jeg vet hun er mye yngre, og jeg tar hensyn.

Men en enorm forskjell i modenhet er det ikke mellom oss. Men akkurat dette vet jo jeg bedre enn dere som naturlig nok ser tallene i aldersforskjellen og ikke de individuelle forskjellene.

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt verste jeg vet er kollegaer som prøver seg. Man må jo være høflig fordi man slipper ikke unna personen - må jo møte de hver dag på jobb. Uansett hvordan jeg håndtefer det blir det klein stemning etterpå. Og jeg blir egentlig skikkelig sint på vedkommende! Her har jeg en utfordrende jobb som tar all fokus, og jeg trenger ikke dette oppi det hele. 

Hold deg unna kollegaer. Hvis det er midlertidig som du sier, vent til den siste tiden av ansettelsesforholdet før du prøver deg.

Anonymkode: 22c03...ea5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det absolutt verste jeg vet er kollegaer som prøver seg. Man må jo være høflig fordi man slipper ikke unna personen - må jo møte de hver dag på jobb. Uansett hvordan jeg håndtefer det blir det klein stemning etterpå. Og jeg blir egentlig skikkelig sint på vedkommende! Her har jeg en utfordrende jobb som tar all fokus, og jeg trenger ikke dette oppi det hele. 

Hold deg unna kollegaer. Hvis det er midlertidig som du sier, vent til den siste tiden av ansettelsesforholdet før du prøver deg.

Anonymkode: 22c03...ea5

Nettopp.

Anonymkode: 16267...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 At noen smiler og snakker med deg på jobb er hyggelig det, men tror ikke du skal lese så mye i det når hun er så mye yngre enn deg. Det er fort at hun henvender seg til deg fordi du er såpass mye eldre og at hun dermed tenker at du er "trygg" og ikke har noen seksuell interesse av henne og grei for vennskap. 

Anonymkode: 8d36e...cf6

Dette tenker jeg og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...