Gå til innhold

Langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg prøver å spare til langt hår igjen, men føler det ikke vokser noe.

Noen som har testet ut country life, maxi hair plus som fås kjøpt på iherb.no 

Og har det noen virkning??

Anonymkode: 0e90a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som hjelper er faktisk å bare la det gro. La være å klippe. Har klippet tuppene mine mange ganger siden de deler seg, men da står lengden på stand by. Har prøvd sjampoer som skal gjøre at håret vokser raskere, men funket ikke. 

Anonymkode: 8d2b0...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det styggeste jeg vet hårmessig er langt hår som er veldig slitt i tuppene, som burde vært klippet av. Er det synlig slitt burde det vært klippet av for lenge siden er min mening.

Hadde samme utfordring som deg selv for noen år siden. Selv fant jeg ut at det å endre fra oppklippet lengde til hel lengde hjalp - håret mitt så nemlig mye raskere "pjuskete" ut det var oppklippet enn hva det gjør nå.

Og selvfølgelig bør man også pleie håret med produkter som passer til ditt hår (spør frisøren din hvis du er usikker), samt unngå de tingene som sliter på håret unødvendig - rettetang etc, overdreven styling, børsting, ikke vaske håret daglig m.m

Anonymkode: 70f8a...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk hårstrikk for det sliter sykt mye på håret, heller ikke noe varmebehandling, alltid balsam og kur et par ganger i uka. Stusse det sjeldent mens det gror, ikke klipp det så ofte som frisøren sier for de er kun ute etter å tjene penger. Du kan heller stusse det litt ekstra når du har fått den lengden du ønsker. 

Hilsen ei med god erfaring på området!

Anonymkode: edd01...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise sunt og variert. Ta ølgjær. Mosjon... Pga det gir god sirkulasjon til røttene. Massere hodebunnen daglig. 

Anonymkode: 9fbdc...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at lengden på håret også har med genetikk å gjøre. Noen kan tilsette alt mulig utenpå og innvendig, men det vil ikke fungere fordi DNA'et ikke "tillater" at håret vokser langt. 

Anonymkode: 8a8d8...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...