Gå til innhold

God gaming pc til grei pris?


Gjest Vitele

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg tenker å skifte ut min gamle laptop til en pc som passer til gaming, og tidvis litt grafisk design (i Illustrator og photoshop).

Jeg har ikke satt meg så godt inn i de nyeste pc-modellene, så jeg lurte på om det var noen her som hadde litt peiling og kunne gitt meg noen råd?

Den bør helst ikke koste mer enn 6000 - 8000 kr, siden jeg ikke har så god råd for tiden, men kan overskride den grensa hvis det er en pc av god kvalitet som jeg ikke trenger å skifte på en stund :) 

Edit: Endret fra laptop til PC.

Endret av Vitele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er at skaffer ikke laptop for å game. Da kjøper man stasjonær.

Min andre tanke er, kva mener du med gaming?

Anonymkode: 4a054...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 for en god laptop? Glem det!
Skal du ha noe brukbart til ditt bruk, må du oppi hvertfall det dobbelte...

Anonymkode: 899c6...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er at skaffer ikke laptop for å game. Da kjøper man stasjonær.

Min andre tanke er, kva mener du med gaming?

Anonymkode: 4a054...989

Hadde egentlig tenkt til å skaffe meg stasjonær, men eneste problemet var er at jeg ikke kunne ta den med på skolen. Men jeg kan jo sjekke om det er noen billige brukte laptoper jeg kan bruke til det formålet, og heller ha en skikkelig gaming-pc her hjemme.

Endret av Vitele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Vitele skrev:

Hadde egentlig tenkt til å skaffe meg stasjonær, men eneste problemet var er at jeg ikke kunne ta den med på skolen. Men jeg kan jo sjekke om det er noen billige brukte laptoper jeg kan bruke til det formålet, og heller ha en skikkelig gaming-pc her hjemme.

Om du driver med skikkelig gaming lønner det seg å kjøpe stasjonær. Prioriter å kjøpe en billig, men brukbar skolepc. Deretter sparer du opp til en stasjonær for gaming. Det er ikke komfortabelt å game på laptop en gang. Det er også en god måte å skille jobb og fritid på.

 

Skolepc først :D gøy etterpå!

Anonymkode: 4a054...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er at skaffer ikke laptop for å game. Da kjøper man stasjonær.

Min andre tanke er, kva mener du med gaming?

Anonymkode: 4a054...989

Det går helt fint å bruke laptop som spill-PC. 1. Tar mindre plass og 2. er lettere å dra med seg på reiser (studenter reiser ofte hjem i ferier) og eventuelt annet. Man må slettes ikke ha en veldig dyr stasjonær PC for å kunne spille. Jeg synes slike utsagn er så tullete. 

Anonymkode: 99dc3...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint å bruke laptop som spill-PC. 1. Tar mindre plass og 2. er lettere å dra med seg på reiser (studenter reiser ofte hjem i ferier) og eventuelt annet. Man må slettes ikke ha en veldig dyr stasjonær PC for å kunne spille. Jeg synes slike utsagn er så tullete. 

Anonymkode: 99dc3...d16

Derfor spurte jeg hva hun mente med gaming? Mange jenter kaller lek-og-lær-spill for gaming. Om du synes mitt utsag er tullete hører vel du til den klassen jeg snakker om.

Anonymkode: 4a054...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du spille på den? Litt lettere å gi gode råd da :)

Jeg bruker en gaming laptop hjemme til spilling, men jeg kobler i skjerm, tastatur og mus, slik at man ikke merker noe til at det er en laptop. Bruker den også på universitetet, men den er så klart tyngre enn de ultrabook og macsakene de fleste bruker, siden den er mye kraftigere har den også kortere batteritid (men mange laptoper har ekstra intergrert grafikk slik at man får lang batteritid).

i5 med fire kjerner er bedre enn i7 med to, og regner med du ikke gjør mer enn å spille, være på voicecom. + evt høre på musikk når du først spiller? Da ville jeg gått for en i5 med 4 kjerner og et bra grafikkort. desktop er billigere å bygge selv da, og man får mye mer for pengene. kanskje du kan bruke laptopen du tenker å bytte ut på skolen, og så kan den nye være stasjonær?

Anonymkode: 4589b...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor spurte jeg hva hun mente med gaming? Mange jenter kaller lek-og-lær-spill for gaming. Om du synes mitt utsag er tullete hører vel du til den klassen jeg snakker om.

Anonymkode: 4a054...989

Nei, det gjør jeg ikke. Du kjenner verken til mitt kjønn, hva slags PC jeg har eller hva jeg spiller. Du virker uintelligent, og samtidig ensporet i tankegangen når du mener at man M Å ha en stasjonær PC for å spille. Du vet åpenbart veldig lite om laptoper. 

Anonymkode: 99dc3...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Du kjenner verken til mitt kjønn, hva slags PC jeg har eller hva jeg spiller. Du virker uintelligent, og samtidig ensporet i tankegangen når du mener at man M Å ha en stasjonær PC for å spille. Du vet åpenbart veldig lite om laptoper. 

Anonymkode: 99dc3...d16

Selvsagt MÅ man ingenting. Igjen er det relevant hva som skal spilles.

Anonymkode: 4a054...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurte på hvilke spill jeg skal bruke PC-en til, så tenker jeg det blir mest The Witcher 3, Horizon until Dawn, Skyrim, Diablo og Heathstone. Skal også prøve Overwatch, men usikker på om jeg vil like det siden jeg ikke har prøvd det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å bygge selv eller få noen du kjenner til å bygge for deg? Du kan spare mye penger.

Anonymkode: 6d39a...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/20/2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Har du mulighet til å bygge selv eller få noen du kjenner til å bygge for deg? Du kan spare mye penger.

Anonymkode: 6d39a...df4

Ja, broren min kjenner noen. Tror han tar betalt, tho, men sikkert billigere enn til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 14.54, Vitele skrev:

Til dere som lurte på hvilke spill jeg skal bruke PC-en til, så tenker jeg det blir mest The Witcher 3, Horizon until Dawn, Skyrim, Diablo og Heathstone. Skal også prøve Overwatch, men usikker på om jeg vil like det siden jeg ikke har prøvd det enda. 

Mener du Horizon zero dawn? Det er forøvrig et ps4 spill. Kan ikke spilles på pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 14.54, Vitele skrev:

Til dere som lurte på hvilke spill jeg skal bruke PC-en til, så tenker jeg det blir mest The Witcher 3, Horizon until Dawn, Skyrim, Diablo og Heathstone. Skal også prøve Overwatch, men usikker på om jeg vil like det siden jeg ikke har prøvd det enda. 

Om det er horizon zero dawn du mener så er det ikke mulic å spille det på pc :)

Anonymkode: 8e73f...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627

Velg en av disse, da er du på god vei :) 
Hold deg utenfor Elkjøp, lefdal og expert når det kommer til data

Anonymkode: 11105...676

Hold deg unna ferdigbygde pcer også. Alt du gjør et å tape penger.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Hold deg unna ferdigbygde pcer også. Alt du gjør et å tape penger.

absolutt enig der, men hu får mer for penga på komplett enn de nevnte butikkene jeg skrev. Har hun mulighet til å bestille kun deler, for så og sette sammen, er det det beste

Anonymkode: 11105...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hocane skrev:

Mener du Horizon zero dawn? Det er forøvrig et ps4 spill. Kan ikke spilles på pc.

Det stemmer, men jeg har en PS4 allerede, og tenkte å bruke PC-skjermen i stedet for TV-skjerm til å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...