Gå til innhold

Bytte av ødelagt H&M uten prislappen


Shayde

Anbefalte innlegg

Jeg har en trenings kortbukse som jeg kjøpte for snart 1 måned i morgen, som vil si, siste bytte dag er i dag. Den har ikke blitt brukt til trening, og har bare blitt brukt utenfor huset 1 gang.

Det har blitt to hull i baken på kortbuksen, noe jeg oppdaget 2 dager siden. 

I med att dette skal være trenings klær, og skal tåle litt mer enn vanlige klær, er jeg skikkelig ufornøyd med att det ikke en gang gikk èn måned før de røk.

Jeg lurer på om jeg får bytte disse uten prislapp og med kvitering?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Shayde skrev:

Jeg har en trenings kortbukse som jeg kjøpte for snart 1 måned i morgen, som vil si, siste bytte dag er i dag. Den har ikke blitt brukt til trening, og har bare blitt brukt utenfor huset 1 gang.

Det har blitt to hull i baken på kortbuksen, noe jeg oppdaget 2 dager siden. 

I med att dette skal være trenings klær, og skal tåle litt mer enn vanlige klær, er jeg skikkelig ufornøyd med att det ikke en gang gikk èn måned før de røk.

Jeg lurer på om jeg får bytte disse uten prislapp og med kvitering?

 

De færreste bruker klærne med prislappen på, så det er jo helt naturlig at du har tatt av den. Og så lenge du har kvitteringen så burde det ikke være noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo ikke å bytte når det er noe galt med produktet, da kalles det å reklamere og da trenger du ikke å være innenfor de 30 dagene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reklamere buksen.

Jeg klarte å reklamere en genser med hull i. Hadde tatt av prislappen før jeg så hullet. Butikken trengte ikke å se prislapp eller kvittering da jeg gikk innom butikken for å reklamere genseren. 

Anonymkode: b25ed...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Du skal ikke bytte, du skal reklamere. Det trenger du ikke å gjøre innen 30 dager, og du trenger ikke prislapp eller kvittering, selv om noen butikker sikkert setter pris på om du har sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder krever kvittering for reklamasjon. Men det har du jo, så det er jo ikke noe problem.

Anonymkode: c1436...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Shayde skrev:

Jeg har en trenings kortbukse som jeg kjøpte for snart 1 måned i morgen, som vil si, siste bytte dag er i dag. Den har ikke blitt brukt til trening, og har bare blitt brukt utenfor huset 1 gang.

Det har blitt to hull i baken på kortbuksen, noe jeg oppdaget 2 dager siden. 

I med att dette skal være trenings klær, og skal tåle litt mer enn vanlige klær, er jeg skikkelig ufornøyd med att det ikke en gang gikk èn måned før de røk.

Jeg lurer på om jeg får bytte disse uten prislapp og med kvitering?

 

Du bytter ikke du reklamerer etter forbrukerkjøpsloven. Plagget kan ikke brukes etter det formålet det var tenkt til, fordi det er utslitt før det rekker å bli brukt. Gå tilbake til butikk på mandag. 

Butikken bestemmer om de vil reparere (noe de neppe kan eller vil) eller om du skal få ny vare. Men vil du ha flere av dette elendige produktet?

Anonymkode: 61e47...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. august 2017 den 19.09, Solsmil skrev:

Du skal ikke bytte, du skal reklamere. Det trenger du ikke å gjøre innen 30 dager, og du trenger ikke prislapp eller kvittering, selv om noen butikker sikkert setter pris på om du har sistnevnte.

Man trenger ikke kvittering men man må kunne bevise kjøpet. I de fleste tilfeller betyr det en kvittering, eller en kontoutskrift. Butikken er ikke pålagt å hjelpe deg hvis du ikke kan sannsynliggjøre at varen ble kjøpt i butikken og til omtrent hvilken tid.

Anonymkode: 31742...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke kvittering men man må kunne bevise kjøpet. I de fleste tilfeller betyr det en kvittering, eller en kontoutskrift. Butikken er ikke pålagt å hjelpe deg hvis du ikke kan sannsynliggjøre at varen ble kjøpt i butikken og til omtrent hvilken tid.

Anonymkode: 31742...a45

Butikken er kanskje ikke pålagt å hjelpe deg, men enhver serviceinnstilt butikk tar imot reklamasjoner selv om man ikke har kvittering. Man skal ikke måtte samle på kvitteringer for å sikre seg i tilfelle ting man har kjøpt blir ødelagte... og som du sier selv; så trenger man faktisk ikke kvittering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Solsmil skrev:

Butikken er kanskje ikke pålagt å hjelpe deg, men enhver serviceinnstilt butikk tar imot reklamasjoner selv om man ikke har kvittering. Man skal ikke måtte samle på kvitteringer for å sikre seg i tilfelle ting man har kjøpt blir ødelagte... og som du sier selv; så trenger man faktisk ikke kvittering. 

Butikker som selger varer som flere andre også selger ønsker kjøpsbevis fordi leverandøren krever det. 

HM klær derimot er det kun HM som selger og behovet for å sannsyneliggjøre kjøpet er mindre. 

Anonymkode: a0242...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...