Gå til innhold

Hvorfor har så mange problemer med aldring?


lille humla

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett på noen serier, med mennesker som har litt penger. Hvor er vi på vei med plastisk kirurgi? Alle er jo ganske like, og de ser det jo ikke selv... Virker jo som om de er tilfredse med resultatet. Det er jo bra det, for dem. Er dette den nye norman? Jeg er 28 år, når jeg er 50 vil jeg at jeg skal se ut som 50 år, er det unormal å føle det slik? Har en nær familiemedlem som bruker fillers og vurderer kirurgi (hun ser ut som 40 og er over 50 år, greit det er min mor) osv. Jeg dømmer ikke henne for det, men jeg skjønner ikke hvorfor aldring er så ille, i mitt tilfelle har hun fått meg til å ikke ville trikse med ansiktet mitt. Ha er det som skjer? Kan noen som gjør dette, forklare meg tankegangen? Er ikke sarkastisk, vil bare skjønne.

 

edit: hun er 49 år

Endret av lille humla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi blir lært opp til at kvinner mister verdi med årene, så jeg syns ikke det er så rart at man er lei seg og stresser meg aldring. 

Anonymkode: b8585...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Fatter ikke dette - kvinner propper i seg all slags gift og er livredd for å få en rynke :P altså 50 åringer som er så proppa full i botox at de knapt kan smile, er det styggeste jeg ser. De tror selv de ser yngre ut, når sannheten er at de ser herja, slitne og lite intelligente ut :P jeg mener man skal ta alderen med et smil, og ikke prøve å hviske vekk livet sitt.

Anonymkode: ab460...16d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er så usynlige som en middelaldrende kvinne. Jeg tror det er derfor. Jeg vil skinne, være attraktiv, bli sett og begjært. Rynkene er ikke så viktig, men å få være synlig, det er. 

Anonymkode: 1fa20...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Fatter ikke dette - kvinner propper i seg all slags gift og er livredd for å få en rynke :P altså 50 åringer som er så proppa full i botox at de knapt kan smile, er det styggeste jeg ser. De tror selv de ser yngre ut, når sannheten er at de ser herja, slitne og lite intelligente ut :P jeg mener man skal ta alderen med et smil, og ikke prøve å hviske vekk livet sitt.

Anonymkode: ab460...16d

Enig med deg om det meste, men ikke om intelligensen. Tror faktisk at de som er intelligente er de som benytter seg av slike behandlinger. Kanskje de føler at de blir relevante, jeg vet ikke. Men det er krusende. virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese i trådene om eldre menn og yngre kvinner her på KG så skjønner man hvorfor. Det er dessverre mange som mener at en kvinne er verdiløs når hun har passert 35-40. Ikke bare menn som mener det, men unge kvinner også. De vet ikke hvor ufattelig fort årene går, og at de selv er i den alderen før de får sukk for seg. De er med på å ødelegge for seg selv bare for å få nyte sin relativt korte tid i solen til fulle. De som fikser på kroppen og ansiktet vet godt at de ikke kan lure noen i det uendelige, men det blir vel fristende å kjøpe seg selvtillit og litt ekstra tid med oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Helt enig med deg i at de ser like ut. Ikke bare ser de like ut, men de ser kunstige ut også synes jeg, med oppblåste og mimikkløse ansikter. 

Anonymkode: ebaa8...405

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldring er jo forbundet med forfall, og til slutt død. Dette er jo ingen hyggelig tanke for noen av oss. De fleste lever greit med den vissheten, mens andre igjen prøver febrilsk å å dekke over dette faktumet ved å la seg fikse på og operere. Det er vel dette som ligger i bunnen, tror jeg. Ja, i tillegg til andre grunner som allerede er nevnt her. 

Når det er sagt, så må jeg si at jeg synes det er kjempeharry og stygt å fikse på utseendet slik. Det ser ikke ut i tåka.

Anonymkode: 44a09...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen er så usynlige som en middelaldrende kvinne. Jeg tror det er derfor. Jeg vil skinne, være attraktiv, bli sett og begjært. Rynkene er ikke så viktig, men å få være synlig, det er. 

Anonymkode: 1fa20...b62

Det kan jeg skjønne, hvem vil ikke det. Men hvorfor har det blitt sånn at kvinner i en ganske så god alder skal føle seg sånn? grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil skjønne min mor.  Men hvor skiller fiksjon av hvordan man føler seg selv til virkelighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare les mange av kommentarene fra enkelte menn her inne. Ikke at det påvirker meg, for de er ikke helt oppegående, men flere skriver at damer over 30 er utgått på dato (selvom de selv sitter der dvaske og skalla). Det kan jo påvirke noen.

Selv er jeg 25 år, og stresser ikke med det. Syns også det er pent med litt linjer i ansiktet, og mimikk. Men skal ikke se bort i fra at jeg prøver litt botox når jeg blir eldre, nettopp fordi det er veldig vanlig her i Oslo, og jeg jobber i en overfladisk bransje. Dessverre. 

Anonymkode: 6cb6f...d81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldring er jo forbundet med forfall, og til slutt død. Dette er jo ingen hyggelig tanke for noen av oss. De fleste lever greit med den vissheten, mens andre igjen prøver febrilsk å å dekke over dette faktumet ved å la seg fikse på og operere. Det er vel dette som ligger i bunnen, tror jeg. Ja, i tillegg til andre grunner som allerede er nevnt her. 

Når det er sagt, så må jeg si at jeg synes det er kjempeharry og stygt å fikse på utseendet slik. Det ser ikke ut i tåka.

Anonymkode: 44a09...1fb

Men når de er rundt 50 år? da kan de hvis de er sunne lette leve i 40 år år til. Lever i en virkelig i en så diskriminerende erden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare les mange av kommentarene fra enkelte menn her inne. Ikke at det påvirker meg, for de er ikke helt oppegående, men flere skriver at damer over 30 er utgått på dato (selvom de selv sitter der dvaske og skalla). Det kan jo påvirke noen.

Selv er jeg 25 år, og stresser ikke med det. Syns også det er pent med litt linjer i ansiktet, og mimikk. Men skal ikke se bort i fra at jeg prøver litt botox når jeg blir eldre, nettopp fordi det er veldig vanlig her i Oslo, og jeg jobber i en overfladisk bransje. Dessverre. 

Anonymkode: 6cb6f...d81

Jeg vet, velger ofte å ikke lese de kommentarene. Altså jeg er en person som hadde ganske dårlige ods før, jeg slet med anorexi i over 10 år osv (frisk som en fisk nå ). Det er kanskje derfor jeg blir så skuffet av det jeg ser og leser. Jeg virkelig ønsker at denne  stigman av kvinner kan fordufte. Hva skal niesen min om 18 år lese om? Hvordan hun ikke får rynker i hårfestet på hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldring er jo forbundet med forfall, og til slutt død. Dette er jo ingen hyggelig tanke for noen av oss. De fleste lever greit med den vissheten, mens andre igjen prøver febrilsk å å dekke over dette faktumet ved å la seg fikse på og operere. Det er vel dette som ligger i bunnen, tror jeg. Ja, i tillegg til andre grunner som allerede er nevnt her. 

Når det er sagt, så må jeg si at jeg synes det er kjempeharry og stygt å fikse på utseendet slik. Det ser ikke ut i tåka.

Anonymkode: 44a09...1fb

Jeg ser på aldring som visdom. Jeg har venner som er 20 år eldre en meg og jeg merker det ikke, med mindre folk påpeker det. Det er trist hvordan det har blitt. For meg knekker alltid visdom over utseende. Men jeg vil skjønne min mor, jeg kan kanskje ha litt problemer å akseptere det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille humla skrev:

Men når de er rundt 50 år? da kan de hvis de er sunne lette leve i 40 år år til. Lever i en virkelig i en så diskriminerende erden? 

Ja, når en har rundet 50 er jo aldringen i full gang, med overgangsalder og tydelige rynker. Noen fornekter dessverre realiteten og blir stresset. Jeg synes ikke noe om det, og mener at man skal være seg selv, med rynker og hele pakka som følger med. Man vil aldri kunne se ut som en 20 åring, uansett hvor mange operasjoner man tar. Tvert i mot, vil jeg si. De fleste som har fiksa på utseendet ser ut som voksdukker. Det er ikke pent,

Anonymkode: 44a09...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Det er nok mer hvordan en bærer alderen. Vil heller ikke bli sånn desperat "ung"av utseendet når den tid kommer. Det ekte er det beste. Og gå med tak rygg og være selvsikker og tilfreds. Det er som jeg vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når en har rundet 50 er jo aldringen i full gang, med overgangsalder og tydelige rynker. Noen fornekter dessverre realiteten og blir stresset. Jeg synes ikke noe om det, og mener at man skal være seg selv, med rynker og hele pakka som følger med. Man vil aldri kunne se ut som en 20 åring, uansett hvor mange operasjoner man tar. Tvert i mot, vil jeg si. De fleste som har fiksa på utseendet ser ut som voksdukker. Det er ikke pent,

Anonymkode: 44a09...1fb

Det er jeg helt enig i! Men hvordan kan jeg få en person til å føle seg bedre? Som sagt er jeg bre 28 år, føler at jeg ikke er den beste personen til å si ( vær deg selv, du er nydelig) selv om jeg faktisk mener det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det er nok mer hvordan en bærer alderen. Vil heller ikke bli sånn desperat "ung"av utseendet når den tid kommer. Det ekte er det beste. Og gå med tak rygg og være selvsikker og tilfreds. Det er som jeg vil være.

Jeg og! Men noen ganger tenker jeg at jeg vil gå in for å bare være skikkelig feil :P ( slå folk med stokker og drikke mengder med portvin). Men så skjønner jeg at det ikke er så snillt, så jeg vil heller bli en gammel dame med katter (; Som drikker farris og en god øl hver søndag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, lille humla skrev:

Jeg og! Men noen ganger tenker jeg at jeg vil gå in for å bare være skikkelig feil :P ( slå folk med stokker og drikke mengder med portvin). Men så skjønner jeg at det ikke er så snillt, så jeg vil heller bli en gammel dame med katter (; Som drikker farris og en god øl hver søndag :P

:fnise: slå folk med stokker? Takk for latteren! Bli heller sistnevnte :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir lært opp til at kvinner mister verdi med årene, så jeg syns ikke det er så rart at man er lei seg og stresser meg aldring. 

Anonymkode: b8585...61b

Vi blir lært opp til? Nei, det er faktum. Men selv om det er et faktum så betyr ikke det at du skal prøve å motvirke det. Ikke fordi ikke mange jenter kan nyte godt av enkelte inngrep, men det er mens de fortsatt er unge. Ingenting er tristere enn å se aldrende kvinner som forlengst er forbi seksuell relevant alder som bruker på tusenvis for å se bitte litt yngre ut enn de er, når det uansett ikke utgjør noen forskjell relativt sett. Om du ser 46 ut som 51 åring er faktisk ikke veldig relevant liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uffda skrev:

Vi blir lært opp til? Nei, det er faktum. Men selv om det er et faktum så betyr ikke det at du skal prøve å motvirke det. Ikke fordi ikke mange jenter kan nyte godt av enkelte inngrep, men det er mens de fortsatt er unge. Ingenting er tristere enn å se aldrende kvinner som forlengst er forbi seksuell relevant alder som bruker på tusenvis for å se bitte litt yngre ut enn de er, når det uansett ikke utgjør noen forskjell relativt sett. Om du ser 46 ut som 51 åring er faktisk ikke veldig relevant liksom.

Her kommer han som griner om mannehat på dette forumet. 

Anonymkode: 6cb6f...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uffda skrev:

Vi blir lært opp til? Nei, det er faktum. Men selv om det er et faktum så betyr ikke det at du skal prøve å motvirke det. Ikke fordi ikke mange jenter kan nyte godt av enkelte inngrep, men det er mens de fortsatt er unge. Ingenting er tristere enn å se aldrende kvinner som forlengst er forbi seksuell relevant alder som bruker på tusenvis for å se bitte litt yngre ut enn de er, når det uansett ikke utgjør noen forskjell relativt sett. Om du ser 46 ut som 51 åring er faktisk ikke veldig relevant liksom.

Uff, du er jo bare ondskapsfull. Du kan umulig elske din mor når du skriver at kvinner over 40(?) er verdiløse. 

Anonymkode: b8585...61b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...