Gå til innhold

Du som har forsøkt eller har tenkt på å ta selvmord, hva gjorde at du bestemte deg for å fortsette å leve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som har forsøkt eller har tenkt på å ta selvmord, hva gjorde at du bestemte deg for å fortsette å leve?

Anonymkode: 1e3f3...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nysgjerrigheten på hva som skjer i resten av livet. Selvmord er et valg uten retrettmulighet. 

Anonymkode: 56a22...b6b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på hva det ville gjort med familien min. Greit nok at livet mitt ikke var bra, men det var ingen grunn til å knuse menneskene jeg elsker

Anonymkode: 2b282...b3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine. Hadde det ikke vært for dem så hadde jeg nok ikke levd i dag. Nå er jeg jo veldig glad for det.

Anonymkode: 6cc47...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting.

- Tenkte at selvmord var feigt og ødeleggende for familie/venner.

- Prøver å tenke på livet som en bergodalbane oppturer/nedturer.

- Tenkte det er bedre å oppleve/eksistere enn at alt ble svart.

- Selv om jeg følte meg som dritt, så var det bare oppover jeg kunne gå fra der.

Bare noen av mange ting som fikk meg fra å se annerledes på ting.

Anonymkode: eaf34...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 32 nå og har slitt med tilbakevendende selvmordstanker siden jeg var 12.

Som regel så har det vært tanken på at noen andre må vaske opp etter meg. Dette virket lenge som en større påkjenning enn at jeg skulle forsvinne, liksom.

Det høres kanskje utrolig teit ut, men jeg har også tenkt på hvem som skal ta over katten min hvis jeg forsvinner. Nå har jeg funnet en som ville tatt godt vare på pus, men jeg føler fortsatt et ansvar for han.

Selvmordssenen i 13 reasons why gjorde også et sterkt inntrykk på meg. Også hvordan det tæret ned på foreldrene og folk rundt henne. Hadde faktisk ikke tenkt over hvor mye det hadde berørt folk om jeg gjorde det. Jeg tenkte bare at de får det bedre og de kommer over det.

Anonymkode: 0f3d1...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på de som ble igjen. 
Alle de som ikke viste at jeg hadde det vanskelig. 
Tanken på bestevenn som prøvde alt han kunne å være der for meg. 
Tanken på hva som ville skje med hesten min, om jeg ble borte. 

Anonymkode: aa2de...be9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting. En indre stemme som sa meg at det kom til å bli mye bedre. Og det stemte. Lever drømmelivet nå ❤

Anonymkode: 04506...1ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres kanskje utrolig teit ut, men jeg har også tenkt på hvem som skal ta over katten min hvis jeg forsvinner. Nå har jeg funnet en som ville tatt godt vare på pus, men jeg føler fortsatt et ansvar for han.

 

Anonymkode: 0f3d1...478

jeg synes ikke det er teit i det hele tatt. har selv katter nå, og vet at en av dem vil få det helt greit ett annet sted (men han elsker "mammaen" sin), og vet at folk rundt meg har fornuft til å la den andre slippe (han liker ikke andre mennesker)
Men da jeg slet med selvmordstanker, så hadde jeg hest som ingen andre (som jeg viste) kunne ta vare på. Jeg følte at om ikke annet, så skyldte jeg iallefall hesten å ha en løsning klar. Hesten skulle ikke lide på grunn av meg. 

Anonymkode: aa2de...be9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig familien og mannen. Jeg har mistet mange til selvmord og er vel blitt litt nummen; hvorfor de og hvorfor ikke meg? Men fikk jeg meg en skikkelig tankevekker etter 13 Reasons Why og hvordan de etterlatte ble sittende igjen. Jeg begynte å lete etter tegn på hvorfor jeg skulle velge å bli, per da hadde jeg ingenting igjen utenom en liten gruppe mennesker men ellers? Ingenting. 

Jeg tror litt på at disse som dør fra oss befinner seg nå et sted mellom jord og himmel, sjelen dems er fortsatt med oss som i vinden, jorden, kulden, blomster etc. Jeg har ikke sett kirsebærblomster i området hvor jeg bor før, helt til jeg en dag var skikkelig ute på sporet. Kirsebærblomster var farfar og min sin ting, det var vår lille greie (og jeg har også en minnentatovering med slike blomster på armen til minne for nettopp han). Jeg tok det som et tegn om at han fortsatt passer på. Utrolig sært, men i det øyeblikket valgte jeg å kjempe en vond kamp. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Selvmord er ein permanent  løsning, på midlertidige problemer..             

Anonymkode: 45abc...1b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg for å fortsette å leve, jeg er bare for feig til å gjøre noe med planene. Har et stille håp om at jeg får en terminal sykdom som tar valget for meg

Anonymkode: 3bdd7...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli syk og dø i ung alder, så jeg venter vel egentlig på det. Jeg tør heller ikke å ta livet mitt, og jeg vil ikke at foreldrene mine skal miste sitt eneste barn til selvmord, og ikke ane hvorfor og klandre seg selv.

 

Anonymkode: 091c2...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Selvmord er ein permanent  løsning, på midlertidige problemer..             

Anonymkode: 45abc...1b0

Ikke nødvendigvis midlertidige problemer. Er en blitt alvorlig kronisk syk er en nok det livet ut.

Jeg håper på at jeg en dag blir frisk, og så tenker jeg på mine venner og småsøsken.

Anonymkode: 69427...401

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bestemt meg for å fortsette å leve, jeg er bare for feig til å gjøre noe med planene. Har et stille håp om at jeg får en terminal sykdom som tar valget for meg

Anonymkode: 3bdd7...d93

Sånn har jeg tenkt i årevis. Håpe på at jeg skulle få en alvorlig, dødelig sykdom. På den måten så slipper jeg å ta selvmord. 

En stor klem til deg :klem:

Anonymkode: 6cc47...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På det tidspunktet bestemte jeg meg aldri for å fortsette å leve, det var noe jeg ble tvunget til siden jeg ble innlagt og når de slapp meg ut hadde jeg ingen penger så jeg verken kunne kjøpe dop eller pistol. Alle andre metoder som kvelning og kutte pulsåren hadde feilet, og det å hoppe foran et tog ville jeg skåne andre for å se.
Jeg var fast bestemt på å dø i flere år men det er ikke så lett og bare bare.
Når jeg møtte kjæresten min bestemte jeg meg for å holde ut litt til , og ikke bruke hver dag på å undersøke og prøve nye selvmordsmetoder.

Anonymkode: edecb...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærmeste venninne tok livet av seg og jeg har på nært hold sett og følt hva det gjør med menneskene rundt deg. 

Har hatt ett forsøk selv, grunnen til at det gikk bra var fordi jeg ringte ambulansen selv. Ville ikke at noen skulle komme å finne meg på samme måten som min venninne ble funnet på. Var helt i ørska, men det var det som stoppet meg

Anonymkode: df231...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At søstera mi på 10 skulle vokse opp og gå fra å ha et bra forhold til meg til å bare høre at jeg er død. Være ikke-eksisterende lenger for noen personer. Det er den tanken jeg sleit mest med. 

Og jeg vil se hvor god Martin Ødegaard kan bli. 

Ellers så sliter jeg med selvmordstanker som kommer og går, og det har det gjort siden tenåra. Regner ikke med jeg er den eneste, så ser ikke på meg som så spesiell der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det hver dag. Det eneste som motiverer meg til å eksistere er at hunden min kun har meg i hele verden. Det hadde vært egoistisk å gitt opp for henne. Men jeg tenker hver dag, at den dager hun passerer, skal jeg følge etter. Jeg kan ikke eksistere uten henne. 

Anonymkode: 44c92...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...