Gå til innhold

Er sokker liksom ikke moderne mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker ankelsokker og bruker de hele året minus de aller kaldeste dagene (mer enn 5 minus - snakker da ikke om dager hvor jeg skal være mye utendørs). Liker ikke vanlige sokker som ofte presser mot ankelen eller er så løssittende at de faller av. Ikke synes jeg det er spesielt kaldt med litt luft i anklene heller, som regel bare behagelig (hater å være varm på føttene). 

Det er helt greit for meg at andre foretrekker vanlige sokker, men det slår meg som veldig komisk at så mange har problemer med at andre bruker ankelsokker (dette er ikke den første tråden om dette på KG) og går ut ifra at alle som bruker dem gjør dette fordi det er en "motegreie". 

Kan legge til at jeg aldri har hatt lungebetennelse og at jeg ikke har hatt en sykedag på over 5 år :P 

Anonymkode: ecc82...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mange som har kjøpt dårlig kvalitet på sokkene. Bruker vanlige sokker bestandig og de lager ikke vonde strikkmerker eller faller ned. Aneklsokker føler jeg at detter ned selv om de ikke gjør det siden de såvidt dekker helen, så orker ikke gå i slike. Ser også veldig mange med gnagsår rett over sokken som går med ankelsokker som ikke stikker over skoen. Men jeg synes jeg ser langt flere bruke vanlige sokker igjen i sommer blant yngre enn på lenge, så jeg tror nok det er en motegreie hvor tennissokker er mer tilbake. I år har jeg sett flere med tubesokker til knærne også, senest noen i går. Så noen få i fjor, flere i år. Om det er mote vet jeg ikke men en observasjon. Tubesokker til knærne var inn på 70 og 80-tallet, spesielt i USA. 

Jeg synes for øvrig også at ankelsokker ser litt femi ut på menn.

Anonymkode: bb128...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 år, og går med flip flops omtrent hele sommeren, skulle jeg bruke joggesko, så er det ankelsokker.

Og det er da ikke kaldt nå, jeg bruker sommerkjoler hver eneste dag, er det kaldt en dag, bruker jeg cardigan eller en tynn ola jakke.

Anonymkode: 09732...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sokker vært moderne noen gang? Jeg går med de sokkene jeg vil og bryr meg da ingenting om hva andre går med. Ankelsokker synes jeg ser stygt og ubehagelig ut, jeg går for det meste med sportssokker siden jeg synes de er mest behagelige. 

Anonymkode: 5a0df...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker sokker jeg, men ikke om sommeren. Unntaket er dog hvis jeg bruker joggesko, da pleier jeg å ha ankelsokker på meg (om sommeren), om vinteren bruker jeg stort sett vanlige, lange sokker. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎/‎08‎/‎2017 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Lungebetennelse er ikke så ille

Anonymkode: ec37d...c49

Det kan være dødelig. Hilsen en som har havnet i respirator to ganger og så vidt overlevde, på grunn av lungebetennelse.

Anonymkode: 43ce5...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ankelsokker. Ble positivt overrasket første gang jeg prøvde, de er veldig behagelige. Håper moten holder seg såpass at det fortsatt vil være mulig å få tak i.

På vinteren bruker jeg ulike typer ullsokker, vanlig lengde. Også veldig deilig.

Anonymkode: 43ce5...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...